Στην εποχή της απώλειας της κυριαρχίας των μεγάλων Μέσων και των «θρυμματισμένων» ειδήσεων – όταν οι ειδήσεις αναρτώνται στο διαδίκτυο από κάποιον παντελώς άγνωστο – πώς αναπτύσσεται η εμπιστοσύνη; Εναπόκειται στον κάθε δημοσιογράφο ξεχωριστά; Αποφασίζουμε ποιον να εμπιστευτούμε όχι βάση του δημοσιογραφικού οργανισμού που εργάζεται, αλλά του προσώπου;...
Το Journalisted, ένα πρότζεκτ του βρετανικού Media Standards Trust επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στα
παραπάνω ερωτήματα. Το Journalisted χαρακτηρίζεται ως ένα ακούσιο Facebook για τους Βρετανούς ρεπόρτερ – προς το παρόν για όσους εργάζονται σε εφημερίδες της χώρας και το BBC, αλλά με την ελπίδα ότι ο κατάλογος θα επεκταθεί. Εντοπίζει τη δουλειά των δημοσιογράφων αυτών στους οργανισμούς που εργάζονται, καταγράφοντάς την και βγάζοντας όσα συμπεράσματα προκύπτουν για την αξιοπιστία της δουλειάς τους.
Σύμφωνα με το Journalisted, αν, λοιπόν, διαβάσεις ένα άρθρο του Richard Norton-Taylor και έχεις αμφιβολίες για τη δουλειά του, μπορείς να ανατρέξεις σε άλλα άρθρα του για το ίδιο ή για άλλα θέματα. Υπάρχουν, όμως, και άλλες πληροφορίες για τη δημοσιογραφία του που μπορούν να φανούν χρήσιμες: διαπιστώνεις ότι γράφει περισσότερο για την MI5, την υπηρεσία πληροφοριών της Βρετανίας, παρά για οποιοδήποτε άλλο θέμα. Μπορείς να βρεις άλλους δημοσιογράφους που γράφουν για το ίδιο θέμα. Επίσης, για δημοσιογράφους που επιλέγουν να τις προσφέρουν, διαβάζεις βιογραφικές πληροφορίες, όπως το γεγονός ότι ο Simon Rothstein είναι ένας βραβευμένος συγγραφέας για την επαγγελματική πάλη, οπότε μπορεί τα σχετικά άρθρα του να αξίζουν περισσότερο.
Πρόκειται για ένα πρωταρχικό βήμα - το Journalisted δεν είναι ακόμη το διαβόητο δίκτυο εμπιστοσύνης που θα βοηθήσει να αποφασίσουν οι αναγνώστες σε ποιον θα δώσουν βαρύτητα και ποιον θα αγνοήσουν με ασφάλεια. Η σύγκριση των πληροφοριών για τους δημοσιογράφους είναι ενδιαφέρουσα, αλλά δεν προχωρά σημαντικά στον καθορισμό των ικανοτήτων. Κανείς δεν έχει αναπτύξει ακόμη αυτά τα εργαλεία. Είναι σημαντική πρωτοβουλία, όμως, στο επίπεδο της κρίσης των δημοσιογράφων στο πλαίσιο της δουλειάς τους και σε σύγκριση με τους συναδέλφων τους. Στο νέο «θρυμματισμένο» κόσμο, το πλαίσιο αυτό θα είναι εξαιρετικής σημασίας.
Ο Martin Moore του Media Standards Trust μιλώντας στο Nieman Journalism Lab σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι το Journalisted είναι στην ουσία ένας οδηγός όλων των δημοσιογράφων στη Βρετανία που εργάζονται στον εθνικό Τύπο και στο BBC, και στο μέλλον και σε άλλες ιστοσελίδες. Ο κάθε δημοσιογράφος έχει τη δική του σελίδα, όπως περίπου λειτουργεί και το Facebook ή το LinkedIn, με τη διαφορά ότι η σελίδα αυτά ανανεώνεται αυτόματα με link από τα πιο πρόσφατα άρθρα τους. Περιλαμβάνει μια βασική ανάλυση του περιεχομένου των άρθρων, δηλαδή για ποια θέματα γράφουν αρκετά και για ποια όχι. Έχει, επίσης, link από άλλες σελίδες με πληροφορίες για τους δημοσιογράφους, όπως αν έχουν μια σελίδα – προφίλ στην εφημερίδα, μια σελίδα στην Wikipedia ή ένα προσωπικό μπλογκ ή ιστοσελίδα. Μάλιστα, μπορούν πλέον οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι να προσθέτουν περιεχόμενο αν το επιθυμούν. Πηγή: tvxs.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η τέχνη του σύγχρονου marketing
Το digital αλλάζει το direct Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...
-
Ανακοινώθηκε η διάθεση της νέας δοκιμαστικής [beta] έκδοσης του Skype, το...
-
MyShoe.gr www.myshoe.gr Παπούτσια και μόνο παπούτσια. Εκτός των άλλων θα βρείτε πολύχρωμες γαλότσες, μπότες και μπαλαρίνες. Κατηγορίες προϊό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου