Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Βάζουν χέρι στις διαφημίσεις τραπεζών στην TV;


Πανικός στην τηλεοπτική αγορά, αν κοπούν οι διαφημίσεις των τραπεζών
Σε αναζήτηση ρευστότητας, για τους επόμενους μήνες, βρίσκονται οι τηλεοπτικοί σταθµοί. Την ίδια στιγµή, η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει, όπως της ζητείται, ώστε να αρθούν οι υποχρεώσεις των καναλιών σε φόρους για το 2011 και το 2012. Και σαν να μην έφταναν αυτά, προέκυψε ο κίνδυνος να διακοπούν τα διαφημιστικά προγράµµατα από τον τραπεζικό τοµέα! Σύµφωνα µε πληροφορίες, τις τελευταίες μέρες, στα επιτελεία των σταθμών, τα κορυφαία στελέχη αναφέρονται σε άτυπο non paper από το κλιμάκιο της τρόικας, προς την Τράπεζα Ελλάδας. Μ’ αυτό ζητείται να παγώσουν τα διαφημιστικά προγράμματα των τραπεζών, στην τηλεόραση.


Είναι ευνόητο ότι η είδηση προκάλεσε σοκ στην ήδη χειμαζόμενη αγορά των media. Μετά το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων, πιθανή κατάργηση της διαφημιστικής δαπάνης από τις τράπεζες, θα είναι καταστροφική για την τηλεόραση. Η διαφημιστική δαπάνη του τραπεζικού κλάδου παρέμεινε, παρά την κρίση, υψηλή. Και, μαζί µε τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, συντηρεί σε ικανό ποσοστό τα ταμεία της TV. Το δεύτερο ζήτημα που προκαλεί πανικό στον κόσμο της τηλεόρασης, είναι τα νέα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Παρά τις επαφές µε τα στελέχη του Υπουργείου Επικρατείας της κυβέρνησης Παπανδρέου, ο προϋπολογισμός, που κατατέθηκε στη Βουλή, κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Για το 2012, το οικονομικό επιτελείο υπολογίζει έσοδα 80 εκατ. ευρώ, από τον ειδικό φόρο τηλεόρασης.

Το αίτηµα των ιδιοκτητών ήταν η πλήρης κατάργηση της διάταξης του ειδικού φόρου, που είχε παγώσει για τα δυο προηγούµενα χρόνια. Τα στελέχη, δηλαδή, του Υπουργείου έχουν υπολογίσει ότι η τηλεόραση θα απορροφήσει, για το 2012, από την αγορά της διαφήμισης έσοδα 400 εκατ. ευρώ. ∆εν είναι, όμως, αυτό το μόνο χτύπηµα στην τηλεοπτική αγορά. Στον ίδιο προϋπολογισµό περιλαµβάνεται η απαίτηση εσόδων από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, λόγω κατοχής των επίγειων συχνοτήτων, για το 2011 και για το 2012, ύψους 3,4 και 3,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Αξίζει να σηµειωθεί ότι τα κανάλια πίστευαν πως δεν θα πλήρωναν για το ενοίκιο συχνοτήτων το 2011, παρά µόνο το 0,1%. Ζητούσαν να ισχύσει αυτό το καθεστώς το 2012, και να διατηρηθεί μέχρι να παραχωρηθούν οι ψηφιακές άδειες λειτουργίας στην τηλεόραση.
 Μ’ αυτές τις εξελίξεις, το κλίμα στα κανάλια, λίγο πριν κλείσει το δύσκολο 2011, είναι βαρύ. Ήδη οι ζημιές τρέχουν με ταχείς ρυθμούς, και οι σταθµοί αναζητούν ρευστότητα. Σε πολιτικό επίπεδο, πάντως, αναµένεται να αναληφθούν, άµεσα, πρωτοβουλίες, προς την κυβέρνηση. Και σε επιχειρηματικό επίπεδο, εκτός από ένα νέο γύρο περικοπών στο κόστος λειτουργίας, δεν αποκλείεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες συµπράξεων και συνεργιών.

(αναδημοσίευση από Ισοτιμία Σαββάτου)
http://www.isotimia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...