Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Τα Βrands αλλάζουν τα site τους για τα Παιδιά

Συγκεκριμένες δεσμεύσεις όσον αφορά τα website τους και τις μέσω αυτών προσπάθειες marketing με κοινό-στόχο παιδιά κάτω των 12 ετών ανακοίνωσαν κάποια από τα μεγαλύτερα brands τροφίμων διεθνώς.
Την δέσμευση πως θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν με παιδιά κάτω των 12 ετών μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων τους ανακοίνωσε η ομάδα των μεγάλων food brands, που ανήκει στο πρόγραμμα EU Pledge. Η συγκεκριμένη ομάδα (http://www.eu-pledge.eu/) δεσμεύτηκε το 2007 να διαφημίζει μόνο “better for you” προϊόντα ή να αποχωρήσει εντελώς από την παιδική ζώνη όσον αφορά την τηλεοπτική, έντυπη και διαδικτυακή διαφήμιση. Σήμερα κάνει ένα ακόμη βήμα και ανακοινώνει πως ανάλογη πολιτική θα ακολουθηθεί από το Ιανουάριο του 2012 και όσον αφορά τα brand website των εταιρειών. Η σχετική ανακοίνωση έγινε σήμερα 28/11 στο πλαίσιο του Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health ενώ ανακοινώθηκε πως και η McDonald’s πρόκειται να υιοθετήσει τις δεσμεύσεις του EU Pledge, σε μια εξέλιξης που σημαίνει πως τα μέλη της ομάδας αποτελούν παραπάνω από το 80% της δαπάνης για  food marketing στην Ευρώπη.

Όσον αφορά την νέα δέσμευση ο Stephan Loerke, Managing Director του WFA (World Federation of Advertisers) δήλωσε πως είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά.
«Καθώς δεν έχουμε στοιχεία μετρήσεων για τα website όπως έχουμε για την τηλεόραση, έπρεπε να δημιουργήσουμε μια νέα μεθοδολογία από την αρχή προκειμένου να ελέγχουμε πως οι εταιρείες τηρούν τις δεσμεύσεις τους. Το κάναμε, όμως, γιατί δική μας δέσμευση είναι να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που υποστηρίζει –και δεν υπονομεύει- τον υγιεινό τρόπο ζωής».
Η επιτυχία του EU Pledge

Το EU Pledge διευκολύνθηκε και υποστηρίχθηκε εξαρχής από την World Federation of Advertisers και αποτελεί μια δέσμευση αυτορρύθμισης των εταιρειών του χώρου των τροφίμων όσον αφορά στο marketing με κοινό-στόχος τα παιδιά κάτω των 12 ετών. H αρχή έγινε τον Δεκέμβριο του 2007 όταν την δέσμευση υπέγραψαν 11 εταιρείες τροφίμων (Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Kraft Foods, Mars, PepsiCo, Nestle, Unilever) και έκτοτε η προσπάθεια εμπλουτίζεται συνεχώς.

Η ομάδα του προγράμματος του EU pledge παρουσιάζει σε ετήσια βάση δεδομένα ελέγχου, προκειμένου να καταδείξει αφενός την πλήρη εφαρμογή των δεσμεύσεων αφετέρου το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής όσον αφορά στην έκθεση των παιδιών σε προσπάθειες food marketing.

Tα στοιχεία αυτά σε συνδυασμό με ανεξάρτητη έρευνα από την Accenture Media Management δείχνουν πως τα μεγαλύτερα brands διεθνώς από το 2005 έχουν μειώσει σημαντικά τον αριθμό των προϊόντων που διαφημίζουν σε παιδιά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα brands είτε εθελοντικά αποσύρονται από αυτήν την στρατηγική είτε διαφημίζουν μονάχα προϊόντα της  κατηγορίας  “better for you” κατά την διάρκεια των παιδικών προγραμμάτων. Επίσης είναι ξεκάθαρο πως πλέον τα παιδιά εκτίθενται σε πολύ λιγότερα διαφημιστικά μηνύματα για προϊόντα τροφίμων  σε κάθε κατηγορία προγράμματος.

Συγκρίνοντας τα στοιχεία του 2005 με αυτά του 2011, προκύπτει πως τα παιδιά στην Ευρώπη πλέον έρχονται 79% λιγότερο σε επαφή με διαφημίσεις τροφίμων που δεν πληρούν τα κριτήρια της κατηγορίας  “better for you” κατά την διάρκεια των παιδικών προγραμμάτων και 29% λιγότερο  σε όλα τα προγράμματα. Τα στοιχεία προέρχονται από την εξέταση  753,299 spots που μεταδόθηκαν σε Γαλλία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Σλοβενία μέσα στο 2011 και αποτελούν μια ξεκάθαρη απόδειξη πως η αυτορρύθμιση  μπορεί  να έχει αποτελέσματα.

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να σημειωθεί πως οι εταιρείες που έχουν υπογράψει το EU pledge έχουν τιμήσει την δέσμευση τους να μην πραγματοποιούν επικοινωνιακές ενέργειες σχετικές με προϊόντα της κατηγορίας των τροφίμων-ποτών σε δημοτικά σχολεία παρεκτός κι αν λαμβάνουν χώρα για εκπαιδευτικούς λόγους. Έρευνα, μάλιστα,  της BDRC Continental με αντιπροσωπευτικό δείγμα 400 σχολείων σε Γερμανία, Ιρλανδία, Πολωνία και έδειξε πως το 98% των διαφημιζόμενων από τον χώρο των τροφίμων τηρεί την δέσμευση του.

(advertising.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...