Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Οι περικοπές στον ΔΟΛ και τα «μαθηματικά» του Ψυχάρη

«ΨΑΛΙΔΙ» ΣΤΟ ΜΙΣΘΟ ΙΟΥΛΙΟΥ ΛΟΓΩ ΣΤΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!

Την ώρα που η διοίκηση του ΔΟΛ ζητάει νέες θυσίες από τους εργαζόμενους προβαίνει σε νέες περικοπές καθώς από τη μιά είχε δοθεί εντολή να κοπεί ο μισθός Ιουλίου για στάσεις εργασίας του Ιουνίου στο Βήμα (γεγονός που σμβαίνει για πρώτη φορά) και από την άλλη με την εφαρμογή των γνωστών πλέον «μαθηματικών» του Ψυχάρη. Σύμφωνα με αυτά ένα ημερομίσθιο είναι διαίτερα ελαστικό αφού, όταν είναι να πληρωθούν υπερωρίες, τότε μειώνεται αυθαίρετα κατά 25%, ενώ όταν είναι να περικοπεί ο μισθός τότε προσαυξάνεται επίσης αυθαίρετα κατά 20%!
Σε άλλα τμήματα του ΔΟΛ, υπάρχει μείωση μισθού με άλλες μορφές όπως π.χ. περικοπές “κυριακάτικων” στα Νέα, επιμίσθια που κόπηκαν, πρόσθετη “άτυπη” δουλειά που ζητείται και προσφέρεται (π.χ. από τον ρεπόρτερ του Βήματος στο Βήμα FM) κλπ.

“ποσότητα” της παρεχόμενης ενημέρωσης δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε μια υποτιθέμενη “ποσότητα” της “ζήτησης ενημέρωσης” (όπως θα γινόταν σε μια παραγωγή αντικειμένων των οποίων η ποσότητα θα έμενε απούλητη -λόγω κρίσης), ούτε και το ρεπορτάζ π.χ. για την αύξηση του ΦΠΑ μπορεί να “κοπεί” ποσοτικά (π.χ. κατά 20%!), με “αντίστοιχη” μείωση της εργασίας για να προσαρμοστεί σε μια “μειωμένη ζήτηση”! Το ίδιο ισχύει, άλλωστε, όχι μόνο για τους ρεπόρτερς, αλλά και για όσους έχουν συγκεκριμένο ωράριο (δημοσιογράφους, τεχνικούς, κλπ.), καθώς ο συνολικός όγκος της δουλειάς θα παραμείνει ο ίδιος (με ενδεχομένως μεγαλύτερη ένταση).
Δείτε αναλυτικά
εδώ το υπόμνημα θέσεων και προτάσεων του Τάσου Αναστασιάδη με τις θέσεις από την πλευρά των εργαζομένων για την αντιμετώπιση της κρίσης στο Βήμα και στον ΔΟΛ.

Σχετικά με την "περικοπή εργασίας” ή “εκ περιτροπής εργασία”, όπως αναφέρει ο Τάσος Αναστασιάδης, εκπρόσωπος του Βήματος στο μεικτό της ΕΣΗΕΑ, θα ήταν απλώς ένα παραπλανητικό ντύμα μιας απλής μείωσης μισθών και καταπάτησης της σύμβασης με νομικά τερτίπια. Και, για αυτό άλλωστε, είναι και αμφίβολης νομιμότητας. Ο λόγος είναι ότι προφανώς η..

(Αναδημοσίευση απο zoornalistas)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...