Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

Πως πήρε το όνομά του το Twitter


Ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις έκανε σε συνέντευξή του, ο Τζακ Ντόρσι, ένας εκ των ιδρυτών του πολύ δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου Τwitter. Aπ' ότι φαίνεται τα «τιτιβίσματα» (tweets) όχι μόνο δεν προέκυψαν βάση κάποιου εμπνευσμένου επιχειρηματικού σχεδίου αλλά το πασίγνωστο... πουλί εμφανίστηκε πολύ αργότερα στο μυαλό των δημιουργών του!
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Ντόρσι, εκείνο που ήταν ζητούμενο για το όνομα της, τότε, νέας τους επιχείρησης, ήταν ένα όνομα που θα απεικόνιζε απλά και με σαφήνεια τον χαρακτήρα του σάιτ.
«Όταν λαμβάνεις ένα μήνυμα στο κινητό σου,
τότε εκείνο χτυπάει, πάλλεται (jitter) δονείται (twitch). Aυτά ήταν τα πρώτα ονόματα που σκεφτόμασταν για το σάιτ. Jitter και Twitch. Δεν μας ενέπνεαν όμως και πολύ. Ένας απ' τους τεχνικούς που δούλευε για μας, με αφορμή το twitch, έψαξε στο λεξικό να βρει κάτι παρόμοιο. Κοίταξε τις λέξεις που άρχιζαν από tw και έτσι βρήκε το twitter. Mόλις είδαμε τι σημαίνει (τιτίβισμα) σκεφτήκαμε ότι αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό που θέλαμε να κάνουμε και έτσι δεν αργήσαμε να καταλήξουμε σε αυτό.
Το όνομα αυτό όμως ήταν ήδη κλεισμένο από άλλον και έτσι αναγκαστήκαμε να το αγοράσουμε. Δεν θυμάμαι πόσα πληρώσαμε αλλά ήταν ελάχιστα!
Πάντως υπήρξαν και κάποιοι ενδοιασμοί μέχρι να το αποφασίσουμε. Η λέξη twit (χαζός, ανόητος) δεν συμβολίζει πάντα και τα καλύτερα πράγματα! Αποδείχθηκε όμως μια σπουδαία απόφαση για το χτίσιμο της εταιρίας. »

Στη συνέντευξή του ο Ντόρσι αποκαλύπτει επίσης πόσο μεγάλος ήταν ο ρόλος των χρηστών για την πορεία και εξέλιξη του twitter. Η λέξη tweet μάλιστα, ονομασία που πλέον συμβολίζει τη βασική λειτουργία του σάιτ δηλαδή τα μικρά μηνύματα που στέλνουν οι χρήστες, δεν ήταν στα πλάνα της εταιρίας μιας και δεν την θεωρούσαν σοβαρή για την εταιρία τους. «Οι χρήστες μας όμως επέμεναν να χρησιμοποιούνε αυτό το όνομα για τα μηνύματά τους οπότε συμβιβαστήκαμε!»http://www.iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...