Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Οι συνέπειες της κρίσης χτυπούν τις διαφημιστικές


Σε ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο εισέρχεται η αγορά του χώρου της επικοινωνίας, αφού πληθαίνουν οι φήμες για υπαγωγή διαφημιστικών εταιρειών στο άρθρο 99 του ν. 3588/07.
Χθες, το γύρο της αγοράς έκανε η είδηση για τρεις διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες φέρονται να αναζητούν τρόπους προστασίας από πιστωτές τους και ως αιτία της εξέλιξης αυτής πιθανότατα είναι το μεγάλο άνοιγμα που είχαν λόγω της συνεργασίας τους με τον τηλεοπτικό σταθμό Alter.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εταιρεία Leo Burnett -που έχει στο χαρτοφυλάκιό της μεταξύ άλλων και σημαντικούς λογαριασμούς του δημοσίου- η οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες προτίθεται να καταθέσει αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 99.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία, που ανήκει στο δίκτυο του διεθνούς Ομίλου Publicis -ενός εκ των μεγαλυτέρων Ομίλων εταιρειών επικοινωνίας παγκοσμίως-, συγκαταλέγεται μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών που είχαν σημαντικές συνεργασίες με τον τηλεοπτικό σταθμό Alter, του οποίου το αίτημα υπαγωγής στο αρ.99 υπενθυμίζεται ότι συζητήθηκε την περασμένη Δευτέρα και αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου.
Μετά τα ανωτέρω, η «Ν» επικοινώνησε με την εταιρεία, προκειμένου να υπάρξει επίσημη θέση σχετικά με την εξέλιξη αυτή, η απάντηση ωστόσο ήταν ότι: «δεν υπάρχει κανείς υπεύθυνος να δώσει απάντηση για το θέμα αυτό». Σύμφωνα με πληροφορίες, τις προηγούμενες ημέρες, πιθανότατα εν όψει της κατάθεσης του αιτήματος υπαγωγής στο αρ. 99, υπήρξε μετοχική αλλαγή στην εταιρεία, η οποία φέρεται να πέρασε από τον Όμιλο Publicis σε εταιρεία με έδρα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία διαχειρίζεται λογαριασμούς επιχειρήσεων του δημοσίου, οπότε ενδεχόμενη υπαγωγή της στο άρθρο 99 δημιουργεί έντονο προβληματισμό και ως προς το μέλλον των λογαριασμών αυτών. Ως πιθανότερος διάδοχος για την ανάληψη των εν λόγω λογαριασμών, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, θεωρείται η ελληνική εταιρεία Publicis.
Η κρίση διευρύνεται
Η γνωστοποίηση της πληροφορίας χθες το πρωί, δημιούργησε
έντονο προβληματισμό στην αγορά των MME, αφού εκτός από την Leo Burnett, γίνεται εδώ και καιρό λόγος περί υπαγωγής στο άρθρο 99 και μιας ακόμη διαφημιστικής εταιρείας, η οποία επίσης έχει σημαντικά ανοίγματα λόγω της συνεργασίας της με τον τηλεοπτικό σταθμό Alter. Πρόκειται για τη Mass, που συνδέεται με τον Όμιλο Leo Burnett.
Στα ανωτέρω προστίθεται και η Upset!, η οποία φέρεται να μελετά το ενδεχόμενο κατάθεσης σχετικής αίτησης. Η «Ν» επιχείρησε να επικοινωνήσει και με τις δύο εταιρείες, από τις οποίες δεν διατυπώθηκε κανένα σχόλιο.
Πέρα από αυτό, η κρίση που πλήττει την ελληνική οικονομία έχει άμεσες επιπτώσεις στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, με αποτέλεσμα οι στρεβλώσεις των προηγουμένων ετών να αναδύονται τώρα στην επιφάνεια με μεγάλη ένταση. Οι άνθρωποι της αγοράς κάνουν λόγο για κάμψη της τάξης του 40% - 50% στην αγορά της επικοινωνίας και πλέον κοινή πεποίθηση είναι ότι μια επανεκκίνηση είναι απαραίτητη και σε αυτό τον τομέα.
Κοινή πεποίθηση είναι ότι το ντόμινο των εξελίξεων στο χώρο άρχισε, πράγμα που κάνει περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία τη θεσμική παρέμβαση από την πλευρά της πολιτείας για τον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας, με στόχο την αποτελεσματική ρύθμισή του και τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Το θεσμικό πλαίσιο κανόνων για τη δραστηριοποίηση στο χώρο της επικοινωνίας ειδικότερα για τις εταιρείες που αναλαμβάνουν κρατικούς λογαριασμούς, στην πραγματικότητα είναι παγωμένο, ενώ από την πλευρά των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, έχει καταγγελθεί κατ' επανάληψη τον τελευταίο χρόνο η πρακτική των επιβραβεύσεων του τέλους του χρόνου (θεσμοθετημένη εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, με το νόμο Βενιζέλου).
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr

Πηγή:Naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...