Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Ο Πάνος Παπαδόπουλος στο 6ο Διεθνές Συνέδριο της ΕΕΤΤ


Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Forthnet κ. Πάνος Παπαδόπουλος, συμμετείχε ως ομιλητής στο «6° Διεθνές Συνέδριο της ΕΕΤΤ» με θέμα: «Οι Προηγμένες Υποδομές Επικοινωνιών ως Θεμέλιο για την Ψηφιακή Ατζέντα της Ευρώπης».
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι «το παρελθόν μπορεί να μας διδάξει στο σχεδιασμό ενός καλύτερου μέλλοντος», ζήτησε προστασία των σημαντικών – πλέον των 2 δις ευρώ – επενδύσεων που έχουν γίνει από τους εναλλακτικούς παρόχους τα τελευταία χρόνια και εξέφρασε την πεποίθηση του ότι πρέπει να υπάρξει ενθάρρυνση των συνεπενδύσεων σε τεχνολογικά ουδέτερων και ανοικτής πρόσβασης δικτύων Νέας Γενιάς ως το μόνο όχημα που θα διασφαλίσει μακροπρόθεσμα τον υγιή, με όρους ισοτιμίας, ανταγωνισμό.
Βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Παπαδόπουλου:
«Η αλματώδης εξάπλωση των ευρυζωνικών υπηρεσιών από το 2007

και μετά στην Ελλάδα δείχνει αυτό που πάντοτε πρεσβεύαμε, ότι δηλαδή η χώρα δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα ζήτησης (όπως κάποιοι διεκήρυσσαν προ δεκαετίας για να δικαιολογήσουν τις τότε τεχνολογικές εμμονές του ΟΤΕ με το ISDN σε σχέση με το ADSL), αλλά πρόβλημα προσφοράς λόγω έλλειψης ανταγωνισμού στην βασική υποδομή πρόσβασης.
Σήμερα, την ώρα που καλούμαστε να χαράξουμε τη στρατηγική της χώρας μας για τα δίκτυα Νέας Γενιάς, αλλά και για το μέλλον των ηλεκτρονικών επικοινωνιών συνολικότερα, φαίνεται να αντιμετωπίζουμε εκ νέου διλλήματα ανάλογα με εκείνα του παρελθόντος. Ενώ η Ευρώπη οδεύει γοργά προς την υλοποίηση των στόχων της δυνατότητας ευρυζωνικής πρόσβασης για το σύνολο του πληθυσμού μέχρι το 2013, στην Ελλάδα συζητάμε το εάν, ως χώρα, θα αρκεστούμε στην μερική αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου πρόσβασης, ή θα επιλέξουμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για ευρεία συμμετοχή σε επενδύσεις σε δίκτυα Νέας Γενιάς που θα επιτρέψουν την κάλυψη των ραγδαία αυξανόμενων αναγκών σε ταχύτητες και χωρητικότητα.
Για εμάς το δίλημμα δεν είναι τεχνολογικό (VDSL ή FFTH) αλλά το εάν θα πριμοδοτήσουμε άμεσα ή έμμεσα προγράμματα που επικεντρώνονται αποκλειστικά στον επιχειρηματικό σχεδιασμό του οργανισμού με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, ακολουθώντας πολιτικές που de facto θα επαναφέρουν την αγορά στην προ της απελευθέρωσης του τοπικού βρόγχου κατάσταση, ή εάν θα εμμείνουμε στη χαραγμένη ρυθμιστική πολιτική της ενθάρρυνσης του ανταγωνισμού σε επίπεδο υπηρεσιών με παράλληλη ενίσχυση ενός αποτελεσματικού ανταγωνισμού στις υποδομές.
Το παρελθόν μας έχει διδάξει ότι, οι προβληματισμοί αναφορικά είτε με το απαιτούμενο επενδυτικό κεφάλαιο είτε με την αναμενόμενη ζήτηση από πλευράς τελικών χρηστών των υπηρεσιών που θα παρέχονται μέσω δικτύων Νέας Γενιάς, αποτελούν εμπόδια που μπορούν να ξεπεραστούν, εφόσον η χώρα, με μια συνεπή ρυθμιστική στρατηγική, ενισχύσει τις προοπτικές απόσβεσης των υπαρχόντων επενδύσεων και τονώσει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων επενδυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...