Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Καταρρέουν οι «συμφωνίες κυρίων» για τις τιμές

Σαν πύργος από τραπουλόχαρτα μοιάζουν να καταρρέουν οι διαβεβαιώσεις των επιχειρήσεων προς το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ότι θα συγκρατήσουν ή και θα μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους.
Η μία βιομηχανία μετά την άλλη προχωρά σε ανατιμήσεις καταρρίπτοντας τη διαβεβαίωση του ίδιου του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη περί ανταπόκρισης των επιχειρήσεων στο κάλεσμα ευθύνης και κοινωνικής αλληλεγγύης που τους απηύθυνε.
Ο χορός των ανατιμήσεων ξεκίνησε από τις εταιρείες γαλακτοκομικών ειδών. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γαλακτοβιομηχανίας η οποία από τη μία έριξε στάχτη στα μάτια του υπουργείου μειώνοντας κατά 5,5% την τιμή σε ένα προϊόν της, για να την αυξήσει στα υπόλοιπα είδη της.
Σύμφωνα λοιπόν με ασφαλείς πληροφορίες μόλις την τελευταία εβδομάδα γνωστός όμιλος στα γαλακτοκομικά προϊόντα αύξησε την τιμή στο φρέσκο γάλα κατά 4% στη συσκευασία ενός λίτρου και κατά 18% στο μισό λίτρο.
Έτσι στο μεν λίτρο η τιμή από 0,97 λεπτά που ήταν έφτασε το 1,01 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ στο μισό λίτρο ανήλθε στα 0,66 λεπτά από 0,56 λεπτά που ήταν. Την ίδια στιγμή άλλος όμιλος γαλακτοκομικών προϊόντων ανατίμησε τα γιαούρτια του από 6% έως και 13%, ενώ στα υπόλοιπα είδη του αύξησε την τιμή στο ράφι κατά 3%.

Λιανεμπόριο
Παράγοντες από την πλευρά του λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι όλες σχεδόν οι εταιρείες του κλάδου των γαλακτοκομικών έχουν ενημερώσει για τις κυοφορούμενες ανατιμήσεις στα προϊόντα τους. Εξέλιξη την οποία αποδίδουν αφ’ ενός μεν στο αυξανόμενο κόστος παραγωγής που έχουν, αφ’ ετέρου δε στην αύξηση της τιμής του αγελαδινού γάλακτος που εισάγουν.
Η τιμή του τελευταίου έχει φτάσει στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας τριετίας, δηλαδή στα 34 λεπτά το λίτρο -πριν από τρία χρόνια ήταν 21 λεπτά- εξαιτίας του ράλι που σημειώνεται στις τιμές των ζωοτροφών και των σιτηρών.
Την ίδια στιγμή αυξήσεις τιμών έχουν ξεκινήσει βιομηχανίες και άλλων κλάδων. Συγκεκριμένα από την προηγούμενη εβδομάδα έχει ανατιμηθεί η ζάχαρη στη συσκευασία του ενός κιλού κατά 3,2%, οι μαργαρίνες κατά 7,5% περίπου και τα κρουασάν-σοκολάτες κατά 3%.
Ακριβότερα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
ΣΤΑΔΙΑΚΑ αλλά σταθερά έχουν ξεκινήσει να τσιμπάνε οι τιμές και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα πάλαι ποτέ φθηνά προϊόντα για τον καταναλωτή. Πηγές υποστηρίζουν ότι μολονότι τα Pl εξακολουθούν να είναι φθηνότερα από τα επώνυμα έως και 50%, έχουν και αυτά πληγεί από την αλλαγές στο ΦΠΑ.
Επίδραση που ήδη αποτυπώνεται στις τιμές που έχουν τα συγκεκριμένα προϊόντα στο ράφι, οι οποίες το τελευταίο πεντάμηνο έχουν αυξηθεί από 10% έως και 40%. Για του λόγου το αληθές ανώνυμη μπίρα πριν από πέντε μήνες κόστιζε το τεμάχιο 28 λεπτά, ενώ σήμερα η τιμή του είναι 33 λεπτά (17,86%). Επίσης απορρυπαντικό noname που κόστιζε 58 λεπτά, σήμερα κοστίζει 65 λεπτά (12,07%).
Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις πάντως, όπως σημειώνουν πηγές από τον κλάδο του λιανεμπορίου, έχουν καταγραφεί στα αλκοολούχα ποτά, όχι μόνο λόγω της αύξησης του ΦΠΑ αλλά και επειδή ενισχύθηκε ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης κατά 20%. Στο πλαίσιο αυτό σήμα (ουίσκι) που κόστιζε πριν από πέντε μήνες 7,20 ευρώ τα 750 mil, σήμερα πουλιέται προς 10,20 ευρώ (41,66%).

(isotimia.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...