Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Το φαινόμενο Nickelodeon: Η μοναδικότητα βρίσκεται στο ίδιο το περιεχόμενο

Είναι «on air» λιγότερο από τέσσερις μήνες και η ως τώρα πορεία του έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες και των συντελεστών του. Η τηλεθέαση για την περίοδο 1 έως 18 Νοεμβρίου ήταν 16,5% στο κοινό ηλικίας 4-14.
Παράλληλα με το τηλεοπτικό κανάλι, λειτουργεί η ιστοσελίδα Νickelodeon.gr την οποία έχουν ήδη επισκεφθεί 80.000 χρήστες και αναπτύσσεται ραγδαία τόσο σε επίπεδο περιεχομένου video, όσο και σε παιχνίδια και αρθογραφία. «Παρόλα αυτά, όπως συμβαίνει με όλα τα θεματικά κανάλια παγκοσμίως, δεν αξιολογούμαστε μόνο από το τηλεοπτικό περιεχόμενο αλλά και από τη συνολική μας προσφορά στο κοινό το οποίο απευθυνόμαστε», επισημαίνει η Δέσποινα Κατσιλιέρη, Διευθύντρια Μάρκετινγκ του MTV και του Nickelodeon. Τι σημαίνει αυτό;
«Σταδιακά και σχετικά άμεσα καταφέρνουμε να καθιερωθούμε στην αγορά και κυρίως στο κοινό μας, αποτελώντας για τα παιδιά και όσους αισθάνονται παιδιά τη σταθερή και πρώτη τους επιλογή. Στην κατεύθυνση αυτή πρωταγωνιστικό ρόλο έχει το συμπαγές, ολοκληρωμένο και ποιοτικό περιεχόμενο», μας λέει η Δέσποινα Κατσιλιέρη.
Marketing Week: Σε τι συνίσταται η μοναδικότητα της συγκεκριμένης τηλεοπτικής πρότασης;
Δέσποινα Κατσιλιέρη: Η μοναδικότητα εκτιμούμε ότι βρίσκεται στο ίδιο το περιεχόμενο. Στο Nickelodeon προβάλλονται πασίγνωστες σειρές όπως Μπομπ Σφουγγαράκης, Ντόρα η Μικρή Εξερευνήτρια, Go Diego Go, Πιγκουίνοι της Μαδαγασκάρης καθώς και νέες για τα ελληνικά δεδομένα σειρές όπως iCarly, Unfabulous, και Drake & Josh, προσφέροντας ένα διασκεδαστικό και επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες του Nickelodeon είναι οι απόλυτοι «celebrities» όλων των παιδιών παγκοσμίως. Το άρτιο και συμπαγές πρόγραμμα του Nickelodeon σε συνδυασμό με τους χαρακτήρες του, το καθιστούν ως ένα «family channel» που έλειπε από την ελληνική τηλεοπτική πραγματικότητα.
Marketing Week: Το Nickelodeon φιλοξενεί ιδιαίτερα δυνατούς χαρακτήρες. Υπάρχει αξιοποίηση των χαρακτήρων αυτών σε επίπεδο licensing; Με ποιους τρόπους;
Δέσποινα Κατσιλιέρη: Είναι γεγονός ότι στο πρόγραμμα του Nickelodeon υπάρχουν χαρακτήρες που θεωρούνται οι απόλυτοι stars των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Έχοντας πάντα στο μυαλό μας τις βασικές ανάγκες των παιδιών, φροντίζουμε να τις καλύπτουμε με τη βοήθεια των χαρακτήρων μας σε διάφορες μορφές όπως σχολικά είδη, σνακ, είδη δώρων, κοκ.
Με κεντρικούς χαρακτήρες τους Μπομπ Σφουγγαράκη και Ντόρα η Μικρή Εξερευνήτρια η ελληνική αγορά έχει προμηθευτεί εμπορικά πάρα πολλά προϊόντα από το Nickelodeon International και τοπικούς συνεργάτες πριν ακόμα ξεκινήσει να εκπέμπει το κανάλι τηλεοπτικά με τη σημερινή του μορφή. Προσηλωμένοι σε μια κοινή στρατηγική για την ανάδειξη του Nickelodeon ως brand υποστηρίζουμε έμπρακτα το κομμάτι του licensing στην Ελλάδα.
Marketing Week: Ποιοι είναι οι μελλοντικοί στόχοι του καναλιού σε επίπεδο licensing;
Δέσποινα Κατσιλιέρη: Το λανσάρισμα του καναλιού αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έναυσμα για την ανάπτυξη προϊόντων licensing, καθώς όλο και περισσότεροι χαρακτήρες του Nickelodeon θα γίνονται δημοφιλείς στα παιδιά. Σταδιακά μέσα από το πρόγραμμά μας, νέοι «πρωταγωνιστές» θα μπούνε στις καρδιές των μικρών μας φίλων και με τη σειρά τους νέα καταναλωτικά προϊόντα θα διατεθούν στην αγορά.
Marketing Week: Θεωρείτε ότι τα παιδιά αποτελούν σήμερα ένα «εύκολο» ή «δύσκολο» κοινό; Για ποιους λόγους;
Δέσποινα Κατσιλιέρη: Τα παιδιά έχουν ένα ξεχωριστό τρόπο να αντιλαμβάνονται τα πράγματα γύρω τους. Για αυτό ακριβώς το λόγο κάνουμε έξτρα προσπάθεια να μιλάμε μαζί τους ως ένας προς έναν. Πολλές φορές οι ενήλικες πέφτουμε στην παγίδα να ξεχνάμε ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται πολλά περισσότερα από όσα τα θεωρούμε ικανά. Εκτιμούμε πως σε ένα γενικότερο πλαίσιο οι μικροί μας φίλοι είναι πολύ αυστηροί κριτές και αυτό τους καθιστά ένα απαιτητικό κοινό.
Δεδομένου ότι έχουμε περάσει στην ψηφιακή εποχή είναι μεγάλη πρόκληση για εμάς να «συναντήσουμε» το ηλικιακό αυτό κοινό και στην πλατφόρμα του Ιnternet. Το Nickelodeon μετά από 30 χρόνια πείρας δεν σταματά να προσπαθεί να κατανοεί τον τρόπο που σκέφτονται και εκφράζονται τα παιδιά. Μετά από πολλές προσπάθειες και έρευνες είμαστε σε θέση να ξέρουμε πώς να είμαστε αναπάντεχοι, αστείοι, έξυπνοι... ακριβώς όπως είναι τα παιδιά!
Christmas Fun
H θετική πορεία του Nickelodeon αποτυπώνεται και στις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί, όπως το Nickelodeon Fun Tour. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν τόσο μεγάλη που το δημιουργικό αυτό roadshow συνεχίστηκε σε επιπλέον δύο σταθμούς από τους τέσσερις που αρχικά είχαν προγραμματιστεί. Σήμερα, το Nickelodeon ανακοινώνει την πιο εορταστική πρόταση για τα παιδιά: Το Christmas Fun, που θα φιλοξενείται στο Golden Hall από 6 έως και 19 Δεκεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...