Τον κίνδυνο να κλείσουν και άλλες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις επισημαίνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Αιτία είναι το «αναχρονιστικό πλαίσιο και οι διατάξεις» μέσα στα οποία λειτουργεί η ακτοπλοϊα σε μία άσχημη οικονομική συγκυρία:
«Το Ναυτικό Επιμελητήριο τής Ελλάδος, διαπιστώνει ότι η διατήρηση τού αναχρονιστικού πλαισίου και διατάξεων για την Ακτοπλοΐα , καθιστά λόγω της οικονομικής συγκυρίας, όλο και πιο δύσκολη την λειτουργία ορθολογικών ακτοπλοικών συγκοινωνιών που είναι απαραίτητες για την νησιωτική μας χώρα» επισημαίνει το ΝΕΕ.
«Το Ναυτικό Επιμελητήριο τής Ελλάδος, διαπιστώνει ότι η διατήρηση τού αναχρονιστικού πλαισίου και διατάξεων για την Ακτοπλοΐα , καθιστά λόγω της οικονομικής συγκυρίας, όλο και πιο δύσκολη την λειτουργία ορθολογικών ακτοπλοικών συγκοινωνιών που είναι απαραίτητες για την νησιωτική μας χώρα» επισημαίνει το ΝΕΕ.
«Επιπροσθέτως το λειτουργικό αυτό σύστημα καθιστά τα εισιτήρια σημαντικά ακριβότερα για το κοινό, χωρίς κανένα όφελος για τις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες καταγράφουν σημαντικές ζημίες από την λειτουργία των πλοίων. Πολλές έχουν ήδη κλείσει, ως εκ τούτου δεν προσφέρουν υπηρεσίες στο επιβατηγό κοινό. Ενδεχομένως δε να ακολουθήσουν και άλλες».
Το ΝΕΕ ζητάει την κατάργηση των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπερ τρίτων:
«Οι περιστάσεις απαιτούν άμεσα ριζικές τομές μέ τήν εξάλειψη περιοριστικών πρακτικών όπως οι υπέρ τρίτων μή ανταποδοτικές εισφορές ( π.χ. επίναυλος 3% - για να χρηματοδοτηθούν οι άγονες γραμμές, ασφαλιστική εισφορά 6,5% - ενώ τα πλοία πληρώνουν πλήρη κάλυψη σε ασφαλιστικές εταιρείες (Η&Μ, P&I), λεμβουχικά - για υπηρεσίες που δεν υπάρχουν και δεν είναι απαραίτητες, κλπ.) και άλλα. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου συμμετέχουν 27 χώρες με πολλές διαφορετικές γλώσσες, ο Ελληνικός νόμος αποκλείει εμμέσως την ναυτολόγηση Κοινοτικών ναυτικών απαιτώντας «Ελληνομάθεια».
Το ΝΕΕ σταθερά υποστηρίζει ότι η αναμόρφωση τού Ν. 2932/2001 μέ τήν υιοθέτηση τού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αποτελούν προϋπόθεση για την λειτουργία βιώσιμου ακτοπλοϊκού συστήματος, επ’ ωφελεία των οικονομιών των νησιών μας.
Τέλος, το ΝΕΕ επισημαίνει ότι η πρακτική τής παρακώλυσης συγκοινωνιών, δέν αρμόζει μέ την λειτουργία ευνομούμενου κράτους» .
(protothema online)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου