Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Αγκαλιά με την τηλεόραση

Παρέα και μάλιστα... κολλητή έκαναν οι τηλεθεατές με τη μικρή οθόνη την περίοδο 2009-2010. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement, που περιλαμβάνονται στο «TV Yearbook 2009-10» το οποίο εκδίδει κάθε χρόνο, τη συγκεκριμένη περίοδο συνολικά αυξήθηκε ο μέσος χρόνος που περνάμε μπροστά στην τηλεόραση κατά δέκα λεπτά. Ετσι λοιπόν το 2008-2009 αφιερώναμε στο «χαζοκούτι» 261 λεπτά την ημέρα, ενώ τη σεζόν 2009-2010, 271 λεπτά. 


Αύξηση στον ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης παρατηρήθηκε σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες των τηλεθεατών. Η μοναδική ομάδα που γύρισε την πλάτη στις τηλεοπτικές παραγωγές ήταν αυτή των ανδρών 15-24 ετών, που σημείωσε μείωση δεκαπέντε λεπτών ημερησίως. Δηλαδή από 158 λεπτά στα 143.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η οικονομική κρίση οδήγησε όλο και περισσότερους πολίτες στους καναπέδες των σπιτιών τους με μοναδική συντροφιά τη μικρή οθόνη. Και δυστυχώς, όπως όλα δείχνουν, η αύξηση στον ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και τη φετινή σεζόν, καθώς τα οικονομικά μέτρα δεν αφήνουν περιθώρια για πολλές τσάρκες.

Αλλα στοιχεία της Nielsen Audience Measurement αναφέρουν πως τις περισσότερες ώρες μπροστά στην τηλεόραση αφιέρωσαν οι γυναίκες άνω των 65 ετών με 7 ώρες ημερησίως, 38 λεπτά περισσότερο από τη σεζόν 2008-2009.

Αμέσως μετά τις γυναίκες άνω των 65 ετών την καλύτερη συντροφιά στην τηλεόραση βρήκαν οι γυναίκες 45-64 ετών με 6,25 ώρες κι ακολουθούν οι άντρες άνω των 65 ετών με 362 λεπτά.

Αύξηση δεν παρατηρήθηκε από τη χρονιά 2008-2009 στην κατηγορία των παιδιών 4-14 ετών (155 λεπτά), ενώ στις γυναίκες ηλικίας 15-24 σημειώθηκε αύξηση στο χρόνο τηλεθέασης κατά 12 λεπτά, από 159 λεπτά την περασμένη σεζόν το 2009-2010 έφτασαν τα 171.

Παρέα με τις τηλεοράσεις τους πέρασαν τον περισσότερο χρόνο τους οι τηλεθεατές με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο αγγίζοντας τα 364 λεπτά (ενώ το 2008-2009 αφιέρωναν 343). Αύξηση σημειώθηκε και στον ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης στα άτομα με μεσαίο μορφωτικό επίπεδο κατά εννέα λεπτά (2009-2010: 274, 2008-2009: 265).

Από τον Απρίλιο μέχρι και τον Αύγουστο της ίδιας περιόδου σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση στον ημερήσιο χρόνο τηλεθέασης, γεγονός που αποδεικνύει ότι πολλοί ήταν εκείνοι που δεν ξεμύτισαν από τα σπίτια τους. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2009 από 240 λεπτά που αφιέρωναν οι τηλεθεατές, τον ίδιο μήνα του επόμενου έτους άγγιξαν τα 266 λεπτά. Τον Οκτώβριο το μήνα που προβάλλονται οι τηλεοπτικές πρεμιέρες, ο μέσος ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης έφτασε τα 286 λεπτά και φέτος εκτοξεύθηκε στα 301!!!

Δώρα Παπαγεωργίου
(Αναδημοσίευση από Ελευθεροτυπία)
enimerosi24

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...