Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Διαφημίσεις με λογισμικό αναγνώρισης προσώπου

Τεχνολογία αναγνώρισης χαρακτηριστικών προσώπου θα χρησιμοποιείται από τις διαφημίσεις του μέλλοντος.

 

Το είχαμε δει πριν από μερικά χρόνια στο Minority Report: ο Τομ Κρουζ να περνά μπροστά από μία διαφημιστική οθόνη και το μοντέλο που απεικονίζεται στη διαφήμιση να λέει
«Σου χρειάζεται μία Guiness, Τζων Άντερτον», καθώς η οθόνη τον είχε αναγνωρίσει, σκανάροντας την ίριδα του ματιού του.
Στην Ιαπωνία, αυτό το σκηνικό επιστημονικής φαντασίας φαίνεται ότι σύντομα θα αποτελέσει πραγματικότητα: οι πρώτες διαφημιστικές πινακίδες- οθόνες που ενσωματώνουν τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στο προσεχές μέλλον θα βρίσκονται στους δρόμους, ενώ ήδη έχουν τοποθετηθεί δοκιμαστικά σε εμπορικά κέντρα.
Κατασκευάζονται από τον τεχνολογικό γίγαντα που ακούει στο όνομα NEC και χρησιμοποιούν λογισμικό που επιτρέπει την αναγνώριση του φύλου του περαστικού πελάτη (με ακρίβεια 85-90%), την φυλετική του προέλευση και (κατά προσέγγιση) την ηλικία του. Αυτά τα στοιχεία από μόνα τους επιτρέπουν την επιλογή «στοχευμένων» διαφημίσεων, που ανταποκρίνονται στα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του περαστικού.
Βεβαίως, οι διαφημίσεις του Minority Report (που χρησιμοποιούν και το όνομα του πελάτη) βρίσκονται ακόμα μακριά- αλλά ίσως όχι όσο μακριά νομίζουμε, καθώς είναι πολλές οι εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο λογισμικό, λόγω των πλεονεκτημάτων που αυτό παρέχει. Το λογισμικό αυτό, αν εξελιχθεί περαιτέρω, θα είναι πιθανώς σε θέση να αναγνωρίσει χαρακτηριστικά όπως π.χ η απόσταση ανάμεσα στα μάτια, που δεν αλλάζουν με μεταμφιέσεις ή πλαστική χειρουργική, και να τα παραλληλίσει με στοιχεία που υπάρχουν σε μία βάση δεδομένων εντός διαστήματος ενός δευτερολέπτου.
Οι Ιάπωνες δεν φαίνονται να ανησυχούν ιδιαίτερα για την εμφάνιση και τη διεύρυνση της χρήσης αυτής της τεχνολογίας, καθώς είναι σχετικά συνηθισμένοι στη διατήρηση βάσεων δεδομένων από εταιρείες- αλλά η NEC ετοιμάζεται να εξάγει την τεχνολογία και στη Δύση, της οποίας το κοινό ενδεχομένως να αντιδράσει έντονα.
«Κανείς δεν περιμένει να δει την πινακίδα να τον 'κοιτάζει', αλλά αυτό είναι ακριβώς αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή» λέει ο Μαρκ Ρότενμπεργκ, διευθυντής της Electronic Privacy Information Center, κέντρου ερευνών που εδρεύει στην Ουάσινγκτον και είναι έχει να κάνει με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
«Οι εταιρείες ανυπομονούν να βρουν νέους τρόπους να μας προσεγγίσουν, και αν τέτοιου είδους πρακτικές καθιερωθούν, μετά θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταργηθούν» ανέφερε σχετικά.
Η NEC, από πλευράς της, λέει πως δεν υπάρχει κανένας λόγος φόβου: «Καθώς το σύστημά μας δεν αποθηκεύει φωτογραφίες - κρατά μόνο τα δεδομένα που έχουν αναλυθεί (την ηλικία και το φύλο του πελάτη) βάσει της εικόνας- πιστεύουμε ότι δεν τίθεται θέμα προσωπικών δεδομένων».
Εκτός των τρισδιαστάτων διαφημίσεων που παραπέμπουν στην cult ταινία επιστημονικής φαντασίας Blade Runner, στο Τόκιο πλέον μπορεί κανείς να συναντήσει και αυτόματους πωλητές που προτείνουν αναψυκτικά βάσει ηλικίας και φύλου του αγοραστή.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...