αναδημοσίευση από το Δρόμο της Αριστεράς 25 Σεπτεμβρίου)
Της Ματίνας Παπαχριστούδη
Αρκεί να μην πληρώνουν οι διαφημιστικές αγγελιόσημο και τον ειδικό φόρο τηλεόρασης. Αρκεί να παίρνουν κρατικά κονδύλια για επικοινωνιακά προγράμματα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας. Αρκεί να παραμένει ο χώρος της διαφήμισης αδιαφανής και ελεγχόμενος μόνο από τις διαπλοκές golden στελεχών και πολιτικών. Πώς αλλιώς να σχολιαστεί η είδηση που πέρασε απαρατήρητη, αλλά σίγουρα έφθασε εκεί που έπρεπε: Στον Γιώργο Παπακωνσταντίνου. Όπως ενημέρωσε, λοιπόν, η Ένωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδας (ΕΔΕΕ) προσέφερε στο ελληνικό κράτος, την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών το know how της προώθησης φορολογικής συνείδησης στους Έλληνες πολίτες.
Η ΕΔΕΕ στην επιστολή της γνωστοποιεί τη ανιδιοτελή προσφορά της: Να υποστηρίξει την «επικοινωνιακή ενέργεια του υπουργείου “Οι πολίτες δημιουργούν φορολογική συνείδηση”». Για αυτό και προτείνει «να αναλάβει ενεργό ρόλο, προσφέροντας τεχνογνωσία για το χτίσιμο και την υλοποίηση της καμπάνιας και των παράλληλων δράσεων, ενώ θεωρεί ότι θα πρέπει να συμμετέχει με ειδικό εμπειρογνώμονα στην επιτροπή αξιολόγησης». Επιπροσθέτως, «προτίθεται να συνεισφέρει στη στελέχωση της ομάδας έργου που θα σχεδιάσει και θα οργανώσει τα επόμενα βήματα». Και για να μη δημιουργηθεί σύγχυση για τις προθέσεις της, η ΕΔΕΕ δηλώνει πως «δεν θα μπορούσε να απέχει από την προσπάθεια της κυβέρνησης για την καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης στους Έλληνες πολίτες». Εξάλλου, «ο κλάδος υποστηρίζει έμπρακτα κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μείζονες εθνικούς στόχους, όπως πολύ πρόσφατα συνέβη με την pro bono καμπάνια για τον ΕΟΤ και τον εσωτερικό τουρισμό».
Τόσο ξεκάθαρα τα λένε οι διαφημιστές στην κυβέρνηση. Με απλά λόγια, είναι μαζί στη προπαγάνδιση κάθε στόχου της, έτοιμοι να προστρέξουν στη χειραγώγηση των πολιτών, πρόθυμοι να ηγηθούν της επίθεσης, αν χρειαστεί, αλλαγής του αρνητικού κλίματος. Εξάλλου, όπως οι ίδιοι το τονίζουν, το έκαναν ήδη αμισθί, χωρίς να ζητήσουν αμοιβή στην καμπάνια του ΕΟΤ. Σε αυτή, προσθέτουμε εμείς, προσέφεραν το δικό τους λιθαράκι, επίσης δωρεάν, τα ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια. Ο τρίτος πόλος στη δεσμευτική και αδιαφανή σχέση διαπλοκής. Το εν λόγω πρόγραμμα προφανώς και κρίθηκε πετυχημένο για να θέλουν τόσο σύντομα να επαναληφθεί. Αυτή τη φορά όχι όμως εντελώς δωρεάν. Όρος είναι να μετέχει άνθρωπος των διαφημιστικών εταιριών στα εγκεκριμένα επικοινωνιακά προγράμματα. Το ποσό που θα εγκριθεί για τη διαφήμιση εναντίον της φοροδιαφυγής είναι ακόμη άγνωστο - θα πρόκειται, φυσικά, για κάποια εκατομμύρια ευρώ.
Τόσο η ΕΔΕΕ όσο και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου γνωρίζουν καλά κάτι που οι πολλοί πολίτες αγνοούν: Ο ειδικός φόρος τηλεόρασης, το περίφημο 20% αποσύρεται σιωπηρά και χωρίς πολλές ανακοινώσεις. Οι διαφημιστικές δεν θα λάβουν μέρος στην υλοποίηση του «εθνικού στόχου» να γεμίσει ο κρατικός κορβανάς. Λίγους μόλις μήνες πριν, ο τότε υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος, σε λίγες μόνο ώρες απέσυρε έντρομος τη διάταξη που υποχρέωνε τις διαφημιστικές να αποδίδουν αγγελιόσημο για διαφημίσεις που μεταδίδονται στο Διαδίκτυο. (Το κόλπο στο ισχύον σύστημα δημοσίευσης είναι καλό, κόβονται τιμολόγια στο όνομα του ηλεκτρονικού site αλλά οι διαφημίσεις παίζουν στο παραδοσιακό ηλεκτρονικό Μέσο, τηλεόραση ή ραδιόφωνο).
Μίλησε κανείς για φοροδιαφυγή; Εννοείται ότι αν το κράτος αποδεχθεί τη μοναδική αυτή προσφορά, πολλά διαφημιστικά μηνύματα θα εγκριθούν ως «κοινωνικά μηνύματα» από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και θα παίξουν δωρεάν, χωρίς αγγελιόσημο και λοιπές υπέρ κράτους χρεώσεις, στα τηλεοπτικά κανάλια. Μίλησε αλήθεια κάποιος για φορολογική συνείδηση;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η τέχνη του σύγχρονου marketing
Το digital αλλάζει το direct Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...
-
Ανακοινώθηκε η διάθεση της νέας δοκιμαστικής [beta] έκδοσης του Skype, το...
-
MyShoe.gr www.myshoe.gr Παπούτσια και μόνο παπούτσια. Εκτός των άλλων θα βρείτε πολύχρωμες γαλότσες, μπότες και μπαλαρίνες. Κατηγορίες προϊό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου