Το κοινωνικό δίκτυο συνεργάζεται με την εταιρεία Datalogix, η οποία μέσω των εκπτωτικών καρτών παρακολουθεί τι ψωνίζουν περισσότερα από 70 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ |
Του Κωστα Δεληγιαννη (Αναδημοσίευη απο www.kathimerini.gr) Νέες επικρίσεις για τον τρόπο με τον οποίο το Facebook διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των μελών του προκάλεσε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times. Το δημοσίευμα αποκάλυψε πως το κοινωνικό δίκτυο εδώ και μερικούς μήνες έχει συνεργάζεται με την εταιρεία Datalogix, με σκοπό να μπορεί να υπολογίζει ποιο ποσοστό από τους χρήστες του πείθονται από τις online καταχωρίσεις και, όταν κάνουν τα ψώνια τους, προτιμούν τα προϊόντα που διαφημίζονται στην πλατφόρμα. Η Datalogix θεωρείται ιδανική γι’ αυτό τον σκοπό, καθώς καταγράφει τις αγορές που πραγματοποιούν 70 εκατ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ, σε περισσότερες από 1.000 αλυσίδες καταστημάτων λιανικής – όπως σουπερμάρκετ, παντοπωλεία ή φαρμακεία. Η εταιρεία αξιοποιεί τις πληροφορίες από τις εκπτωτικές κάρτες που προσφέρουν τα συγκεκριμένα καταστήματα, αποτυπώνοντας ποια προϊόντα προμηθεύονται όσοι πολίτες τις χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με τους όρους της συνεργασίας, η Datalogix αναλαμβάνει να αντιπαραβάλλει τη διεύθυνση e-mail ή κάποιο άλλο στοιχείο που ταυτοποιεί τους κατόχους των καρτών με τις διευθύνσεις e-mail ή τις υπόλοιπες προσωπικές πληροφορίες από τους λογαριασμούς των χρηστών του Facebook. Έτσι, μπορεί να προσδιορίσει ποιοι από τους καταναλωτές που αγόρασαν κάποιο προϊόν είναι μέλη του Facebook, και επομένως είχαν δει προηγούμενως την αντίστοιχη online διαφήμιση. Η ανταλλαγή των στοιχείων μεταξύ του Facebook και της Datalogix γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η ανωνυμία των χρηστών. Συνεπώς, τα αποτελέσματα έχουν μόνο στατιστική αξία –δείχνοντας γα παράδειγμα ότι το 70% των μελών του Facebook αγόρασαν το διαφημιζόμενο προϊόν– χωρίς να αποκαλύπτονται οι ταυτότητες των αγοραστών. Ακόμη κι έτσι όμως, υποστηρίζει η μη κυβερνητική οργάνωση Center for Digital Democracy, το κοινωνικό δίκτυο παραβιάζει τη συμφωνία στην οποία μόλις πριν από ένα μήνα κατέληξε με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου. Ο διακανονισμός αυτός προβλέπει πως το δίκτυο θα πρέπει πρώτα να «εξασφαλίζει τη συγκατάθεση» των μελών του πριν αξιοποιήσει τις πληροφορίες τους για οποιονδήποτε λόγο και να «τους προειδοποιεί ρητά» πριν μοιραστεί τα προσωπικά τους δεδομένα με κάποια άλλη εταιρεία. «Η Επιτροπή θα πρέπει να εξετάσει άμεσα αν η συνεργασία με την Datalogix αντιβαίνει στη συμφωνία», ανάφερε στο σάιτ CNET ο Jeff Chester, διευθυντής της Center for Digital Democracy. «Κι αυτό γιατί όχι μόνο όλοι οι χρήστες θεωρείται εκ των προτέρων ότι συναινούν, αλλά και επειδή δεν τους δίνεται η δυνατότητα να εξαιρεθούν, μέσα από τις ρυθμίσεις προστασίας του ιδιωτικού απορρήτου που διαθέτει η πλατφόρμα». |
Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2012
Facebook: Εκατομμύρια προφίλ Αμερικανών διασταυρώνονται με τις καταναλωτικές τους συνήθειες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η τέχνη του σύγχρονου marketing
Το digital αλλάζει το direct Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...
-
Ανακοινώθηκε η διάθεση της νέας δοκιμαστικής [beta] έκδοσης του Skype, το...
-
MyShoe.gr www.myshoe.gr Παπούτσια και μόνο παπούτσια. Εκτός των άλλων θα βρείτε πολύχρωμες γαλότσες, μπότες και μπαλαρίνες. Κατηγορίες προϊό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου