Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Ευρωπαίοι εκδότες εφημερίδων απαιτούν δικαιώματα από τις μηχανές αναζήτησης

Οι εκδότες των γαλλικών και των γερμανικών εφημερίδων καλούν τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλιά τους να νομοθετήσουν για την καταβολή συγγενικών δικαιωμάτων από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, σύμφωνα με μια κοινή ανακοίνωση των επαγγελματικών οργανώσεών τους.  
Οι εκδότες των γαλλικών και των γερμανικών εφημερίδων καλούν τις κυβερνήσεις και τα κοινοβούλιά τους να νομοθετήσουν για την καταβολή συγγενικών δικαιωμάτων από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, σύμφωνα με μια κοινή ανακοίνωση των επαγγελματικών οργανώσεών τους. 
Τα συγγενικά δικαιώματα είναι ένα είδος επέκτασης των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών σε περίπτωση έμμεσης χρήσης των έργων τους. Οι εφημερίδες, αλλά επίσης ο κόσμος της μουσικής ή του κινηματογράφου, κατηγορούν τις μηχανές αναζήτησης ότι
πραγματοποιούν σημαντικά κέρδη από διαφημίσεις απλώς με το να κάνουν αναφορά στα δικά τους περιεχόμενα.
"Με την απόφαση της κυβέρνησης της Άγγελας Μέρκελ να κατατεθεί στο γερμανικό κοινοβούλιο το νομοσχέδιο για τα συγγενικά δικαιώματα, ένα μεγάλο κράτος αποκτά, για πρώτη φορά, τα μέσα για να εξασφαλίσει την αναδιανομή της αξίας που πλουτίζει σήμερα τις μηχανές αναζήτησης, σε βάρος των επιχειρήσεων του Τύπου και των δημοσιογράφων και σε βάρος της ποιότητας της ενημέρωσης των πολιτών", αναφέρεται σε ανακοίνωση που υπογράφουν τρία γαλλικά συνδικάτα του Τύπου (SPQN των εφημερίδων πανεθνικής κυκλοφορίας, SPQR των περιφερειακών και SEPM των περιοδικών) και δύο γερμανικών (BDZV και VDZ).
"Καλούμε τις κυβερνήσεις τους και τα κοινοβούλιά τους να υποστηρίξουν νομοσχέδια για τα συγγενικά δικαιώματα σε καθεμιά από τις δύο χώρες" τονίζεται στην ανακοίνωση.
Οι γάλλοι εκδότες επισήμαναν στην κυβέρνηση την ανάγκη να εγκαθιδρυθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο παρόμοιο με αυτό που θα συζητηθεί στη Γερμανία.
Η γερμανική κυβέρνηση υιοθέτησε στα τέλη Αυγούστου ένα νομοσχέδιο που έχει στόχο να προστατεύσει την πνευματική ιδιοκτησία των εκδοτών του Τύπου στο Ίντερνετ, υποχρεώνοντας τις μηχανές αναζήτησης να τους καταβάλλουν προμήθειες.


Πηγή:Το Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...