Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Η κρίση δεν αφήνει τα ΜΜΕ να... γυρίσουν σελίδα


ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΤΗΣΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ PWC
Η πτώση των διαφημιστικών εσόδων την επόμενη τετραετία είναι ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τα ελληνικά ΜΜΕ
Γκρίζα σύννεφα συγκεντρώνονται στα παραδοσιακά ΜΜΕ Ελλάδας και Ευρώπης, λόγω της εντεινόμενης κρίσης και της συρρίκνωσης της διαφημιστικής δαπάνης. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Ετήσια Επισκόπηση της PwC για τον Κλάδο της Ψυχαγωγίας & των ΜΜΕ 2012-2016, τα ελληνικά ΜΜΕ αποτυπώνουν σε βάθος 4ετίας νέα αρνητικά ρεκόρ άντλησης διαφημιστικών εσόδων με την πρόβλεψη για την τηλεοπτική διαφήμιση να κάνει λόγο για οριακή άνοδο της τάξης του 0,7% έως το 2016.
Συγκεκριμένα για το 2012 η έρευνα προβλέπει έσοδα για τα κανάλια ύψους 375 εκατ. ευρώ, για το 2013 περί τα 365 εκατ. ευρώ και τις επόμενες χρονιές 369 εκατ. ευρώ, 372 εκατ. ευρώ και 380 εκατ. ευρώ. Τα νέα είναι καλύτερα για τη συνδρομητική TV, η οποία υπολογίζεται να ανεβάσει τα έσοδά της κατά 3,7% (648 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 544 εκατ. ευρώ το 2012). Το Ραδιόφωνο θα χάσει το 1,8% της διαφημιστικής του δύναμης με τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2012 να ανέρχονται σε 90 εκατ. ευρώ και το 2016 στα 95 εκατ. ευρώ. Ο Τύπος (εφημερίδες και περιοδικά) θα εισπράξει το 2012 περί τα 929 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 800 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από διαφημίσεις και τα υπόλοιπα από πωλήσεις. Το ποσόν βαίνει μειούμενο το 2013 (892 εκατ. ευρώ) για να καταλήξει στα 779 εκατ. ευρώ το 2016.

Στον κόσμο
Στη διεθνή σκηνή πάντως τα συμπεράσματα διαφοροποιούνται:

Εφημερίδες: Ο κλάδος παρουσιάζει διαφορετικές τάσεις ανάμεσα στις ώριμες και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Θα εμφανίζει συνεχή μείωση σε ορισμένες περιοχές, όπως οι ΗΠΑ όπου έως το 2016 θα μειώνεται κατά 1,4%.
Τηλεόραση: Το 2011 η Γαλλία πέρασε την Αγγλία και τη Γερμανία και έγινε, μετά τις ΗΠΑ, η 2η μεγαλύτερη αγορά σε συνδρομητική τηλεόραση παγκοσμίως, χάρη στην αύξηση κατά 76% της IPTV.


Δαπάνες: Στα επόμενα 5 χρόνια, οι δαπάνες για την ψυχαγωγία και τα ΜΜΕ παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθούν από 1,6 τρισ. δολ. το 2011 σε 2,1 τρισ. δολ. το 2016. Η αύξηση οφείλεται στην προτίμηση της ψηφιακής διανομής που είναι οικονομικότερη.
Οι μεγαλύτερες αγορές: Το 2011, 13 χώρες συγκέντρωσαν τις μεγαλύτερες συνολικές δαπάνες. Στην κορυφή, οι ΗΠΑ ($464 δισ.), η Ιαπωνία ($193 δισ.) και η Κίνα ($109 δισ.) που πέρασε τη Γερμανία ($99 δισ.).
Αύξηση διαφήμισης: Η προβολή στο Ιντερνετ θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία διαφήμισης, με ετήσια αύξηση 15,9%.

- Αναδημοσίευση απο http://www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...