Τι δείχνει η πρόσφατη έρευνα της EACA (European Association of Communications Agencies) για τις προοπτικές του κλάδου της επικοινωνίας στην Ευρώπη…
Μετά από ένα σταθερό και χωρίς σημαντικές αυξομειώσεις 2011, οι μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες στην Ευρώπη, δηλώνουν πως η κατάσταση θα παραμείνει σταθερή και την χρονιά που διανύουμε. Με βάσει τα στοιχεία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας από πανευρωπαϊκή έρευνα που διεξήγαγε ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Διαφημιστικών εταιρειών- EACA, μόλις το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε πως αναμένει διεύρυνση και ανάκαμψη στην αγορά. Η συγκεκριμένη έρευνα διεξήχθη ανάμεσα στα μέλη που απαρτίζουν των Ευρωπαϊκό σύνδεσμο και βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την επιχειρηματικότητα και τις ενέργειες που έγιναν το 2011, τις αλλαγές που συντελούνται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών και τέλος τα επιχειρηματικά σχέδια για το τρέχον έτος.
Αναλυτικά λοιπόν από την έρευνα προκύπτει πως συγκριτικά με το 2010, το 2011 δεν ήταν από τις πιο καλές περιόδους για τον διαφημιστικό χώρο, με το 43,5% των ερωτηθέντων να κάνουν λόγο για μέτρια αποτελέσματα, το 17% για κακή πορεία και μόλις το 21% να θεωρεί πως η χρονιά κύλησε καλύτερα. Το 2010 το ποσοστό των ερωτηθέντων που θεώρησαν το 2009 ως καλή χρονιά ήταν 31%. Το 87% των ερωτηθέντων απάντησε πως το 2011, σημειώθηκε σημαντική μεταβολή στις απαιτήσεις και την γενικότερη καταναλωτική συμπεριφορά. Σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη μεταστροφή φαίνεται πως έχει διαδραματίσει η γενικευμένη οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε τους πελάτες σε απαίτηση περισσοτέρων παροχών με το ίδιο κόστος είτε σε μείωση του κόστους και διαπραγμάτευση των παροχών. Ένα ποσοστό της τάξης του 64% των απαντήσεων της έρευνας δήλωσε πως πλέον οι πελάτες αναζητούν νέους πιο οικονομικούς τρόπους προβολής.
Η έρευνα επίσης αποκαλύπτει πως η σταθερότητα θα αποτελέσει το βασικότερο χαρακτηριστικό της αγοράς για το 2012, ενώ ευκαιρίες ανάπτυξης θα εμφανιστούν στον τραπεζικό, τον εμπορικό αλλά και τον τηλεπικοινωνιακό χώρο. Αντίθετα οι ειδικοί εκτιμούν πως κλάδοι όπως ο τραπεζικός, της αυτοκινητοβιομηχανίας και μπύρας ενδεχόμενα θα εμφανίσουν πτωτικές δαπάνες.
Η έρευνα εν τάχει
• 22% των διαφημιστικών εταιρειών στην Ευρώπη αναμένει διεύρυνση της αγοράς εντός του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών (European Association of Communications Agencies-EACA).
• 87% των ερωτηθέντων δήλωσε πως υπάρχει αλλαγή στην συμπεριφορά και τις απαιτήσεις των πελατών.
• 64% των ερωτηθέντων απαντά πως οι πελάτες αναζητούν φθηνότερες προβολικές μεθόδους.
• 35% απάντησε πως δεν αναμένει αλλαγή της παρούσας κατάστασης εντός του 2012.
• 30% εμφανίζεται απαισιόδοξο και πιστεύει πως θα υπάρξει περαιτέρω συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς.
• 71% των ερωτηθέντων απάντησε πως οι συμβουλευτικές υπηρεσίες θα αποκτήσουν σημαντικότερη θέση από αυτή που μέχρι πρότινος κατείχαν στον διαφημιστικό χώρο.
• 13% πιστεύει πως οι δημιουργικές καμπάνιες θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό για την διαφημιστική αγορά.
• 11% δήλωσε πως η δημιουργικότητα θα αποτελέσει τον βασικό πόλο ανάπτυξης της αγοράς.
• 12% των απαντήσεων έδειξε πως οι καινοτόμες στρατηγικές marketing και η άρτια γνώση χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα αποτελέσουν σημαντικά εχέγγυα προόδου.
Αναλυτικά λοιπόν από την έρευνα προκύπτει πως συγκριτικά με το 2010, το 2011 δεν ήταν από τις πιο καλές περιόδους για τον διαφημιστικό χώρο, με το 43,5% των ερωτηθέντων να κάνουν λόγο για μέτρια αποτελέσματα, το 17% για κακή πορεία και μόλις το 21% να θεωρεί πως η χρονιά κύλησε καλύτερα. Το 2010 το ποσοστό των ερωτηθέντων που θεώρησαν το 2009 ως καλή χρονιά ήταν 31%. Το 87% των ερωτηθέντων απάντησε πως το 2011, σημειώθηκε σημαντική μεταβολή στις απαιτήσεις και την γενικότερη καταναλωτική συμπεριφορά. Σημαντικό ρόλο στην συγκεκριμένη μεταστροφή φαίνεται πως έχει διαδραματίσει η γενικευμένη οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε τους πελάτες σε απαίτηση περισσοτέρων παροχών με το ίδιο κόστος είτε σε μείωση του κόστους και διαπραγμάτευση των παροχών. Ένα ποσοστό της τάξης του 64% των απαντήσεων της έρευνας δήλωσε πως πλέον οι πελάτες αναζητούν νέους πιο οικονομικούς τρόπους προβολής.
Η έρευνα επίσης αποκαλύπτει πως η σταθερότητα θα αποτελέσει το βασικότερο χαρακτηριστικό της αγοράς για το 2012, ενώ ευκαιρίες ανάπτυξης θα εμφανιστούν στον τραπεζικό, τον εμπορικό αλλά και τον τηλεπικοινωνιακό χώρο. Αντίθετα οι ειδικοί εκτιμούν πως κλάδοι όπως ο τραπεζικός, της αυτοκινητοβιομηχανίας και μπύρας ενδεχόμενα θα εμφανίσουν πτωτικές δαπάνες.
Η έρευνα εν τάχει
• 22% των διαφημιστικών εταιρειών στην Ευρώπη αναμένει διεύρυνση της αγοράς εντός του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης που διεξήγαγε η Ευρωπαϊκή Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών (European Association of Communications Agencies-EACA).
• 87% των ερωτηθέντων δήλωσε πως υπάρχει αλλαγή στην συμπεριφορά και τις απαιτήσεις των πελατών.
• 64% των ερωτηθέντων απαντά πως οι πελάτες αναζητούν φθηνότερες προβολικές μεθόδους.
• 35% απάντησε πως δεν αναμένει αλλαγή της παρούσας κατάστασης εντός του 2012.
• 30% εμφανίζεται απαισιόδοξο και πιστεύει πως θα υπάρξει περαιτέρω συρρίκνωση της διαφημιστικής αγοράς.
• 71% των ερωτηθέντων απάντησε πως οι συμβουλευτικές υπηρεσίες θα αποκτήσουν σημαντικότερη θέση από αυτή που μέχρι πρότινος κατείχαν στον διαφημιστικό χώρο.
• 13% πιστεύει πως οι δημιουργικές καμπάνιες θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό για την διαφημιστική αγορά.
• 11% δήλωσε πως η δημιουργικότητα θα αποτελέσει τον βασικό πόλο ανάπτυξης της αγοράς.
• 12% των απαντήσεων έδειξε πως οι καινοτόμες στρατηγικές marketing και η άρτια γνώση χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα αποτελέσουν σημαντικά εχέγγυα προόδου.
- Αναδημοσίευση απο www.advertising.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου