Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

ΙΟΒΕ: ΜΙΚΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ

Μικρή βελτίωση παρουσίασε το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα τον Απρίλιο, όπως αυτό αποτυπώνεται στον σχετικό δείκτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ο οποίος διαμορφώθηκε στις 77,3 μονάδες, από 75,7 μονάδες που ήταν τον Μάρτιο. Την ίδια στιγμή, το ΙΟΒΕ στο μηνιαίο Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας, προειδοποιεί ότι η...
προεκλογική περίοδος δημιουργεί συνήθως υψηλότερες προσδοκίες σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά, όμως ειδικά σε αυτές τις εκλογές, οι αβεβαιότητες για την πορεία της οικονομίας κυριαρχούν. Παράλληλα, επισημαίνει ότι τα νοικοκυριά φαίνεται να αναμένουν τις μετεκλογικές εξελίξεις, που θα καθορίσουν άλλωστε τις κρίσιμες επιλογές της οικονομικής πολιτικής και άρα και τις νέες παραμέτρους της κοινωνικοοικονομικής ζωής της Ελλάδας στο επόμενο διάστημα, την ίδια στιγμή που η ανεργία κλιμακώνεται συνεχώς και οι προοπτικές ανάκαμψης της οικονομίας είναι ιδιαίτερα θολές.
«Οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία και στις Κατασκευές κερδίζουν έδαφος, ενώ στις Υπηρεσίες και στο Λιανικό Εμπόριο παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να βελτιώνεται και αυτή οριακά.
Το κλίμα εμφανίζει τάσεις σταθεροποίησης τους τελευταίους 3- 4 μήνες, σε πολύ χαμηλά όμως επίπεδα, εξέλιξη η οποία θα
μπορούσε να αποδοθεί και στον εκλογικό κύκλο. Αν και ιστορικά -από το 1981, όταν και εισήχθησαν οι έρευνες οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα- κάθε φορά που πλησίαζε μια εκλογική διαδικασία η βελτίωση του οικονομικού κλίματος ήταν εμφατική, καθώς ενισχύονται σημαντικά οι θετικές προσδοκίες νοικοκυριών και επιχειρήσεων, αυτή τη φορά φαίνεται να μην υπάρχει περιθώριο ιδιαίτερης αισιοδοξίας.
Οι αβεβαιότητες για την πορεία της οικονομίας είναι μεγάλες και οι προβληματισμοί για την υλοποίηση του νέου προγράμματος ισχυροί, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται ένα περιβάλλον αναμονής των μετεκλογικών εξελίξεων. Είναι άλλωστε βέβαιο ότι αυτές οι εξελίξεις θα καθορίσουν πλέον τις κρίσιμες επιλογές της οικονομικής πολιτικής και άρα και τις νέες παραμέτρους της κοινωνικοοικονομικής ζωής στην Ελλάδα στο επόμενο διάστημα», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται.

Αναλυτικότερα:

- Στη Βιομηχανία, σημαντική βελτίωση καταγράφουν οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της παραγωγής, ενώ οι χαμηλές εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για το τρέχον επίπεδο παραγγελιών και ζήτησης αυξάνονται ήπια, με το επίπεδο των αποθεμάτων να παραμένει στα ίδια σχεδόν επίπεδα.

- Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για την τρέχουσα δραστηριότητά τους και τη ζήτηση εξομαλύνονται ελαφρά, ενώ αντίθετα, οι προβλέψεις για τη ζήτηση του επόμενου τριμήνου είναι ακόμα δυσμενέστερες.

- Στο Λιανικό Εμπόριο, ο έντονα αρνητικός δείκτης των εκτιμήσεων των επιχειρήσεων για τις τρέχουσες πωλήσεις καταγράφει περαιτέρω μείωση, ενώ αντίθετα οι προβλέψεις για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές των πωλήσεων βελτιώνονται, με τις εκτιμήσεις για τα αποθέματα να μην μεταβάλλονται.

- Στις Κατασκευές, τόσο οι πολύ χαμηλές προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών, όσο και οι αρνητικές προσδοκίες για την απασχόληση του τομέα, αμβλύνονται ελαφρά.

- Στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι αρνητικές προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού εμμένουν, ενώ οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας κινούνται οριακά προς τα κάτω. Η πρόθεση για αποταμίευση, μετά τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα του Μαρτίου, τον Απρίλιο βελτιώνεται ελαφρά, ενώ τέλος, οι δυσοίωνες προβλέψεις για την εξέλιξη της ανεργίας παραμένουν ισχυρές.

Τέλος σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, σταθεροποιείται μετά από ένα δίμηνο ήπιας βελτίωσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις 93,2 μονάδες, ενώ υποχωρεί κατά 1,7 μονάδες στην Ευρωζώνη, φθάνοντας στις 92,8 μονάδες.

Η πτώση αυτή εκπορεύεται κυρίως από την εξασθένηση του κλίματος στη Βιομηχανία και τις Υπηρεσίες, με τις προσδοκίες να βελτιώνονται μόνο στο Λιανικό Εμπόριο και στις δύο ζώνες.

Πάντως ο δείκτης τόσο στην ΕΕ, όσο και στην Ευρωζώνη, παραμένει χαμηλότερα από το μακροχρόνιο μέσο όρο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...