Κυριακή 8 Απριλίου 2012

Το "αφεντικό' των U2 επενδύει στα ψηφιακά ΜΜΕ


- της ΜΑΡΙΑΣ ΑΔΑΜΙΔΟΥ
Αναδημοσίευση απο http://www.ethnos.gr

Μέσω της επενδυτικής εταιρείας Elevation Partners ο ροκ σταρ αγόρασε στο πρόσφατο παρλθόν μετοχές του Facebook που σήμερα αξίζουν 1 δισ. $

Η φήμη του ως «Ρομπέν των Δασών» υπέρ των αδυνάτων δεν εμποδίζει τον τραγουδιστή των U2, Μπόνο, να είναι ταυτόχρονα δεινός επενδυτής, με μια ιδιαίτερη προτίμηση στα ψηφιακά μέσα και στις σύγχρονες τεχνολογίες.

Η μεγαλύτερη επένδυσή του στον κλάδο, σε αγαστή σύμπνοια με τον επί δεκαετίες στενό του συνεργάτη και κιθαρίστα του συγκροτήματος, The Edge, αφορά στο πιο «φρέσκο» εγχείρημα της Σίλικον Βάλεϊ, το Dropbox, που είναι μια υπηρεσία file sharing (διαμοιρασμός αρχείων) η οποία επιτρέπει στους χρήστες να αντλούν τις φωτογραφίες, τα βίντεο και τα αρχεία τους από οποιαδήποτε συσκευή.
Ηδη έχει προσελκύσει 50 εκατομμύρια χρήστες και η αξία του ανέρχεται στα 4 δισ. δολάρια. Τα έσοδα για το 2011 έφθασαν τα 240 εκατ. δολάρια, παρότι το 96% των χρηστών προς το παρόν χρησιμοποιούν μόνο τις δωρεάν υπηρεσίες που παρέχει.
Με την επενδυτική του εταιρεία, που φέρει το όνομα Elevation Partners και ιδρύθηκε το 2004, ο Ιρλανδός τραγουδιστής έχει ήδη τοποθετήσει χρήματα σε αρκετές ανερχόμενες διαδικτυακές επιχειρήσεις, οι οποίες του αποφέρουν σημαντικά έσοδα.
Για παράδειγμα, το κέρδος του από μια επένδυση 210 εκατ. δολαρίων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook αναμένεται ότι θα τον κάνει πλουσιότερο κατά περίπου 1 δισ. δολάρια!


Κέρδη από τα social media
Ο Μπόνο αγόραζε μετοχές από τους εργαζομένους στο Facebook ήδη από το 2009. Το 2010 η Elevation Partners επένδυσε στην ιστοσελίδα Yelp, η οποία προτείνει στους επισκέπτες της πού να φάνε, τι να αγοράσουν, πού να διασκεδάσουν.
Ο Μπόνο αγόρασε το 22% της εταιρείας καταβάλλοντας 25 εκατ. δολάρια και αναμένεται το κέρδος του σήμερα να είναι ακριβώς το δεκαπλάσιο, δηλαδή 250 εκατομμύρια.
Δεν ήταν βέβαια όλες του οι επενδυτικές επιλογές επιτυχημένες. Οταν προσπάθησε να εισέλθει στον χώρο των παραδοσιακών ΜΜΕ, το 2006, αγοράζοντας το 45% των μετοχών στο «Forbes» για 237,2 εκατ. δολάρια, αρχικά φάνηκε ότι χτύπησε φλέβα χρυσού, καθώς η αξία του περιοδικού εκτοξεύτηκε στα 525 εκατ. δολάρια.
Με την άνοδο, όμως, των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, τόσο η κυκλοφορία του «Forbes» όσο και η τιμή της μετοχής του υπέστησαν σημαντικό πλήγμα, χάνοντας το 50% της αξίας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...