Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Τα ξαδελφάκια του Facebook

 
Τα νέα εναλλακτικά κοινωνικά δίκτυα δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από τον κολοσσό του χώρου
 
Στις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο έχουν μπει πλέον τα κοινωνικά δίκτυα και γι' αυτό αποτιμώνται σε εκατομμύρια ευρώ. Η πρόσφατη εξαγορά του Instagram αντί 1 δισ. ευρώ από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ του Facebook αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Αλλά αυτή τη φορά το ερώτημα προβάλλει ακόμη πιο έντονο: «Μετά το Facebook, τι;». Υστερα από οκτώ χρόνια συνεχούς γιγάντωσής του, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι χρήστες θέλουν μεν να ενημερώνουν το προφίλ τους εκεί, όμως παράλληλα επιθυμούν ένα κοινωνικό δίκτυο με λιγότερο ασφυκτικούς όρους χρήσης.

Ανερχόμενοι
Η κατάσταση πλέον έχει αρχίσει να μεταβάλλεται και οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι: το Pinterest από τον προηγούμενο μήνα αντικρίζει τα κοινωνικά δίκτυα από την άνεση του τρίτου της παρέας, με τη διαφορά όμως ότι μπορεί να έχει καλύτερες προοπτικές. Τον Μάρτιο μόνο οι κολοσσοί Facebook και Twitter το ξεπέρασαν σε επισκεψιμότητα... Οπως διαπιστώθηκε, το νέο αυτό κοινωνικό δίκτυο «στέλνει» σε sites και blogs περισσότερο κόσμο απ' ό,τι τα Youtube, Google+, LinkedIn και Myspace (Shareaholic), γεγονός που παρακίνησε πάρα πολλές εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμό στο Pinterest. Να είναι άραγε τυχαίο το ότι ο Μπαράκ Ομπάμα άνοιξε λογαριασμό;
Στην πραγματικότητα το Pinterest είναι ο εικονικός σας πίνακας ανακοινώσεων. Μπορείτε να «καρφιτσώσετε» όποια φωτογραφία, άρθρο ή βίντεο βρείτε στα sites που επισκέπτεστε, αλλά και να υποδείξετε ότι σας «αρέσει» ο πίνακας όσων κάνετε «follow» (όπως και στο Twitter, δεν υπάρχει όμως η έννοια της «φιλίας» όπως στο Facebook). Φυσικά «κλώνοι» του Pinterest έχουν κατακλύσει το Διαδίκτυο: τα Trippy, Wanderfly και Gtrot (με επίκεντρο τα ταξίδια), Mantersting και Gentlemint (με θέματα που αφορούν τον άνδρα), αλλά και το «πονηρό» Snatchly.
Αν έχετε περιέργεια να μάθετε ποιοι μένουν δίπλα σας, μπείτε στο Nextdoor. Εκεί μπορούν να συζητήσουν όσοι μένουν σε μια γειτονιά για θέματα π.χ. ασφάλειας, συγκεντρώσεων ή για συζήτηση που διαφορετικά θα χρειαζόταν ατελείωτη ανταλλαγή e-mail.
Familyleaf είναι η απάντηση εάν χρειάζεστε επανασύνδεση με την οικογένειά σας. Περιορίζεται σε συγγενείς σας και μόνο, ενθαρρύνοντας την αποστολή πολλών πληροφοριών: από τηλεφωνικούς αριθμούς μέχρι πολύ προσωπικές φωτογραφίες και ημερομηνίες γενεθλίων.

Οι νέοι «εισβολείς»
 
Αν και ξεκίνησε ως κοινωνικό δίκτυο για μικρές ηλικίες, το Τagged ξεχώρισε όταν επικεντρώθηκε στο να βοηθήσει τον χρήστη να ανακαλύψει νέους φίλους μέσα από κοινωνικά παιχνίδια, όχι να διατηρήσει τους υπάρχοντες. Πλέον έχει 100 εκατομμύρια μέλη σε 22 χώρες.
 
 
Αν έχετε καλλιτεχνικές τάσεις μην περιοριστείτε στο Ιnstagram. Το Cinemagr.am (μια εφαρμογή για iPhone και iPad που διατίθεται δωρεάν) σας δίνει τη δυνατότητα να τραβήξετε μικρά βίντεο τα οποία στη συνέχεια μπορείτε να επεξεργαστείτε και να δημιουργήσετε φωτογραφίες, μέρος των οποίων κινείται σαν βίντεο. Στη συνέχεια μπορείτε να τις μοιραστείτε με τους «followers» σας στο κοινωνικό δίκτυο.
Το Path είναι επίσης ένα φρέσκο κοινωνικό δίκτυο, με πολλές ομοιότητες με το Facebook και πολύ όμορφη σχεδίαση, που όμως επιτρέπει στους χρήστες να έχουν μόνο 150 φίλους (ο μέσος χρήστης στο Facebook έχει 250). Ετσι, ο χρήστης συγχρωτίζεται μόνο με ανθρώπους του στενού κοινωνικού του κύκλου.
Στο Zaarly δηλώνει κάποιος ποια υπηρεσία χρειάζεται από επαγγελματία (φωτογράφο για γάμο, dj για πάρτι, γραφίστα για σχεδιασμό καρτών κ.ά.), πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει και πότε χρειάζεται τη συγκεκριμένη παροχή. Στο επόμενο βήμα, βλέπει τις προσφορές από την κοινότητα των εγκεκριμένων συνεργατών.
Τον περασμένο Ιανουάριο ο Ντέιβιντ Καρπ, ιδρυτής του Τumblr, ανακοίνωσε ότι πλέον η υπηρεσία διαχειρίζεται 120 εκατ. χρήστες. Τι την κάνει τόσο επιτυχημένη τη στιγμή που συμπληρώνει πέντε χρόνια λειτουργίας; Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να δημιουργήσει καλαίσθητα blogs πάρα πολύ εύκολα και γρήγορα, ενώ μπορείς να κάνεις like, να κοινοποιήσεις posts και να σχολιάσεις στα blogs των άλλων.
Το νέο social παιχνίδι που έχει δημιουργήσει μία άνευ προηγουμένου μανία σε ανθρώπους όλων των ηλικιών σε όλο τον κόσμο (τον τελευταίο μήνα και στην Ελλάδα) ονομάζεται Draw Something. Η εταιρεία OMGpop που δημιούργησε το παιχνίδι πουλήθηκε στη Zynga αντί 103,75 εκατ. ευρώ μόλις έξι εβδομάδες μετά την εμφάνισή του σε Android και iPhone κινητά. Οι παίκτες χρησιμοποιούν τα δάχτυλά τους για να ζωγραφίσουν, παίζουν με φίλους και αγνώστους, επιλέγουν στάδια δυσκολίας και φυσικά μοιράζονται τις ζωγραφιές τους στα κοινωνικά δίκτυα όπου δραστηριοποιούνται.
Ενα νέο κοινωνικό δίκτυο υπόσχεται στους χρήστες του να μην απογοητευτούν ποτέ ξανά από το φαγητό ή το ποτό που θα τους σερβίρουν σε εστιατόριο ή μπαρ, καθώς τους επιτρέπει να ανταλλάσσουν φωτογραφίες, σχόλια και κριτικές, τιμές, υπηρεσίες και tips για τον κάθε χώρο μέσω «έξυπνων» κινητών. Αν λοιπόν εμπιστεύεστε το γούστο των φίλων σας, μπείτε και εσείς στο Foodspotting.
Και έπεται συνέχεια, με νέες εμφανίσεις δικτύων που φιλοδοξούν να αλλάξουν τις ζωές μας. Απομένει σε εμάς να βάλουμε μέτρο και να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελός μας, χωρίς να τους επιτρέψουμε να κατευθύνουν αποκλειστικά τις ζωές μας.
 
(Αναδημοσίευση απο http://www.tovima.gr/)
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...