Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Στα social media οι πολιτικοί θα «ακούσουν» τι λέει ο κόσμος



- Αναδημοσίευση απο http://www.ethnos.gr

Είναι αλήθεια. Αν ισχύουν οι ημερομηνίες για τις εκλογές, τότε, πολύ σύντομα, θα προσπαθήσουν όλοι τους να γίνουν... Ομπάμα στη θέση του Ομπάμα. Προβλέπω να ξεπηδούν σαν μανιτάρια τα pages στο facebook και οι λογαριασμοί twitter των υποψήφιων βουλευτών.
Και ο Μαρκ (ο γνωστός Ζούκερμπεργκ), λες και το ήξερε. Αποφάσισε να αλλάξει τα pages με το timeline. Προεκλογικά! Ξέρω γιατί το έκανε. Για να μπορούν οι υποψήφιοι να βάλουν στην cover photo μια μεγάλη φωτογραφία τους με το λογότυπο του κόμματος. Θα πήξουμε σε ελληνικές σημαίες, συνθήματα και χρώματα. Μα πάνω απ' όλα θα μπορούν στο timeline να γράψουν την ιστορία τους. Και φυσικά θα το κάνουν με τον καλύτερο τρόπο. Οπως πάντα. Στο πόδι. Σε μία νύχτα θα αποφασίσουν να μπουν στα social media.
Κίνηση 1η: Μπαίνουν στο facebook. Κίνηση 2η: Τι είναι hot; Twitter; Πρέπει να είμαστε εκεί. Ανοίγεις και εύκολα account. Κίνηση 3η; Ενα youtube κανάλι χρειάζεται, στο οποίο θα δείχνουμε τις ομιλίες μας και τον λαό μας. Οι πιο προχωρημένοι θα έχουν και google+, φυσικά linkedin, μάλλον pinterest και σίγουρα θα χρησιμοποιούν το foursquare για να κάνουν check-in στις συγκεντρώσεις και τα καφενεία όπου θα μιλούν. Ε, τότε μήπως να τους ψηφίσουμε βάσει του klout** τους;


Ωραία όλα τα παραπάνω και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τους υποψηφίους. Πρέπει να μπουν στα κοινωνικά δίκτυα. Σε ποια, όμως; Μήπως χρειάζεται μια καλή στρατηγική πίσω απ' όλα αυτά; Σίγουρα. Μα πάνω απ' όλα, αυτό που χρειάζεται είναι μια δύσκολη απόφαση. Στα κοινωνικά δίκτυα δίνεται στους πολιτικούς μια μοναδική ευκαιρία. Να ακούσουν. Ας μιλήσουν αλλού ή ας μιλήσουν αφού ακούσουν. Θα μάθουν πολλά. Γιατί ο κόσμος έτσι κι αλλιώς τα λέει στο Ιντερνετ. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τα λέει. Και τα λέει έξω από τα δόντια. Δίνεται, λοιπόν, η ευκαιρία στους πολιτικούς να ακούσουν, να ανοίξουν διάλογο και να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τον κόσμο. Μια σχέση που θα στηρίζεται στην αμεσότητα και στη διαφάνεια. Πρέπει να αποδεχτούν ότι ο κόσμος θέλει να μιλάει μαζί τους, να παίρνει άμεσα απαντήσεις σε ερωτήματα που θέτει και πάνω απ' όλα να μαθαίνει την αλήθεια.
Τα κοινωνικά δίκτυα τους δίνουν αυτήν τη δυνατότητα. Είναι στο χέρι τους να την αρπάξουν. Οσοι το κάνουν σωστά, σίγουρα θα έχουν κερδίσει κάτι από την είσοδό τους σε αυτά. Θα έχουν κερδίσει καινούργιους φίλους. Γιατί στα κοινωνικά δίκτυα γινόμαστε φίλοι, όχι οπαδοί. Και οι φίλοι είναι σημαντικότεροι και από τους οπαδούς και από τις ψήφους. Καλώς να έρθουν, λοιπόν, στα κοινωνικά δίκτυα.

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΦΑΡΜΑΚΑΣ*
* Ο Λευτέρης Φαρμάκας (@lfarmakas) είναι managing partner στην εταιρεία digital marketing, re|direct.
**klout: Μετράει την επιρροή στα κοινωνικά δίκτυα (www.klout.com )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...