Θα μπορούσε να λέγεται "Ψηφιακή αγωγή" ή
"Εισαγωγή στις νέες τεχνολογίες". Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί
επισημαίνουν την ανάγκη να εισαχθεί το συντομότερο δυνατόν στη διδακτική
ύλη των σχολείων ένα μάθημα για τη σωστή χρήση του Διαδικτύου και την
ασφαλή περιήγηση στον κυβερνοχώρο.
Από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας διαδικτυακής ασφάλειας Norton, που πραγματοποιήθηκε σε 24 ώρες χώρες σε όλον τον κόσμο, προκύπτει ότι το 91% δασκάλων και καθηγητών, το 84% των μαθητών και το 83% των γονέων δηλώνουν ότι είναι απαραίτητο να διδάσκεται στα σχολεία πώς να χρησιμοποιείται σωστά η τεχνολογία του Ιντερνετ και ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι με τους οποίους μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος ένας νεαρός χρήστης.
Τα στατιστικά στοιχεία συνηγορούν υπέρ της εισαγωγής ενός
τέτοιου μαθήματος στα σχολεία. Το 2011, σχεδόν το 60% των νεαρών χρηστών του Διαδικτύου δήλωσε ότι βίωσε κάποιου είδους αρνητική εμπειρία στον κυβερνοχώρο. Τέσσερις στους δέκα έπεσαν θύματα εκφοβισμού ή έλαβαν φωτογραφίες άσεμνου περιεχομένου από αγνώστους, ενώ με το 20% προτίμησε να μην αποκαλύψει το γεγονός στους γονείς του, φοβούμενο τις συνέπειες. Εξάλλου, το 33% των ανήλικων πραγματοποίησε τον τελευταίο χρόνο αγορές online (κυρίως μουσική, βιντεοπαιχνίδια και εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις), από τους οποίους το 24% προχώρησε σε online αγορές εν αγνοία των κηδεμόνων του.
Η διαδικτυακή ζωή των παιδιών ανησυχεί ιδιαίτερα τους γονείς. Ένας στους δύο γονείς φοβάται ότι τα παιδιά του παρέχουν προσωπικές πληροφορίες που δεν θα έπρεπε σε αγνώστους, τέσσερις στους δέκα φοβούνται ότι τα παιδιά τους έρχονται σε επαφή με πρόσωπα που δεν θα έπρεπε, ενώ άλλοι τόσοι φοβούνται ότι τα παιδιά τους είναι εκτεθειμένα σε ακατάλληλες πληροφορίες.
Πάντως, οι ανήλικοι χρήστες του ίντερνετ δεν βρίσκονται μόνο στη θέση του θύματος, αλλά και του θύτη. Ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις φαίνεται να λαμβάνει και το φαινόμενο του cyber-baiting, όπως λέγεται η μαγνητοσκόπηση από μαθητές και το ανέβασμα στο YouTube βίντεο, με σκοπό να εκτεθεί δημοσίως ένας καθηγητής.
Στις 24 χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα, ένας στους πέντε καθηγητές δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα ή ότι γνωρίζει συναδέλφους του που έχουν πέσει θύματα αυτής της πρακτικής. Το πρόβλημα της σωστής χρήσης του Διαδικτύου κρίνεται σοβαρό από τους ειδικούς, από τη στιγμή που τρεις στους τέσσερις μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων κι ένας στους τέσσερις δηλώνουν ότι οι γονείς τους αγνοούν τις δραστηριότητές τους στο Ιντερνετ.
Από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας διαδικτυακής ασφάλειας Norton, που πραγματοποιήθηκε σε 24 ώρες χώρες σε όλον τον κόσμο, προκύπτει ότι το 91% δασκάλων και καθηγητών, το 84% των μαθητών και το 83% των γονέων δηλώνουν ότι είναι απαραίτητο να διδάσκεται στα σχολεία πώς να χρησιμοποιείται σωστά η τεχνολογία του Ιντερνετ και ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι με τους οποίους μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος ένας νεαρός χρήστης.
Τα στατιστικά στοιχεία συνηγορούν υπέρ της εισαγωγής ενός
τέτοιου μαθήματος στα σχολεία. Το 2011, σχεδόν το 60% των νεαρών χρηστών του Διαδικτύου δήλωσε ότι βίωσε κάποιου είδους αρνητική εμπειρία στον κυβερνοχώρο. Τέσσερις στους δέκα έπεσαν θύματα εκφοβισμού ή έλαβαν φωτογραφίες άσεμνου περιεχομένου από αγνώστους, ενώ με το 20% προτίμησε να μην αποκαλύψει το γεγονός στους γονείς του, φοβούμενο τις συνέπειες. Εξάλλου, το 33% των ανήλικων πραγματοποίησε τον τελευταίο χρόνο αγορές online (κυρίως μουσική, βιντεοπαιχνίδια και εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις), από τους οποίους το 24% προχώρησε σε online αγορές εν αγνοία των κηδεμόνων του.
Η διαδικτυακή ζωή των παιδιών ανησυχεί ιδιαίτερα τους γονείς. Ένας στους δύο γονείς φοβάται ότι τα παιδιά του παρέχουν προσωπικές πληροφορίες που δεν θα έπρεπε σε αγνώστους, τέσσερις στους δέκα φοβούνται ότι τα παιδιά τους έρχονται σε επαφή με πρόσωπα που δεν θα έπρεπε, ενώ άλλοι τόσοι φοβούνται ότι τα παιδιά τους είναι εκτεθειμένα σε ακατάλληλες πληροφορίες.
Πάντως, οι ανήλικοι χρήστες του ίντερνετ δεν βρίσκονται μόνο στη θέση του θύματος, αλλά και του θύτη. Ιδιαίτερα ανησυχητικές διαστάσεις φαίνεται να λαμβάνει και το φαινόμενο του cyber-baiting, όπως λέγεται η μαγνητοσκόπηση από μαθητές και το ανέβασμα στο YouTube βίντεο, με σκοπό να εκτεθεί δημοσίως ένας καθηγητής.
Στις 24 χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα, ένας στους πέντε καθηγητές δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα ή ότι γνωρίζει συναδέλφους του που έχουν πέσει θύματα αυτής της πρακτικής. Το πρόβλημα της σωστής χρήσης του Διαδικτύου κρίνεται σοβαρό από τους ειδικούς, από τη στιγμή που τρεις στους τέσσερις μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων κι ένας στους τέσσερις δηλώνουν ότι οι γονείς τους αγνοούν τις δραστηριότητές τους στο Ιντερνετ.
Πηγή:Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου