Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Σύγκρουση μεγατόνων στη συνδρομητική TV

Σήμερα ξεκινάει η μεγάλη σύγκρουση στη συνδρομητική τηλεόρασης. Στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συζητηθεί η εισήγηση του Γιάννη Μπιτούνη, μέλος της Αρχής στην υπόθεση καταγγελίας του ΟΤΕ εναντίον της Forthnet  για τις συμβάσεις αποκλειστικής μετάδοσης της Multichoice Hellas με τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας.  Η απόφαση της ΕΑ θα είναι καθοριστική καθώς υπάρχει ο φόβος πως
τώρα που υπάρχει εκ νέου ανταγωνισμός στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης με την είσοδο του ΟΤΕ, με την επιβολή ενός προστίμου, μόνο στη  Forthnet ,  μπορεί να επιβληθεί, έμμεσα το κλείσιμο μιας άλλης ευρύτερης αγοράς που θα περιλαμβάνει τηλεπικοινωνίες και συνδρομητική τηλεόραση.

Στο επίκεντρο είναι οι συμβάσεις αποκλειστικής μετάδοσης με τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας που έχουν δύο σκέλη. Προσφέρουν αποκλειστικό περιεχόμενο στη nova, με αντάλλαγμα τη δωρεάν μεταφορά του σήματός τους σε όλη τη χώρα. Πιθανό πρόστιμο από την ΕΑ που λογικά θα πρέπει να επιβληθεί και στα δύο μέρη που τη σύναψαν θα σημάνει και την ακύρωση των συμβάσεων, οπότε η χώρα θα πάθει για ένα διάστημα ένα μικρό τηλεοπτικό black out , αφού η nova δεν θα μεταφέρει το σήμα τους. Ήδη η ΕΑ έχει εξετάσει δύο φορές τις συμφωνίες της NetMed NV, χωρίς να διαπιστώσει πρόβλημα, εφαρμόζοντας το νόμο Ρουσόπουλου, όπως έχει κάνει και με τις άλλες περιπτώσεις  εταιρειών στα ΜΜΕ. Ο νόμος  3592/2007 λαμβάνει υπόψη του την αγορά της τηλεόρασης ως ενιαία και σε αυτή ο όμιλος  Forthnet έχει  το 9,4% σε επίπεδο πληθυσμού και σε 21,4% σε επίπεδο εσόδων. Κι αυτό σημαίνει διότι στην πραγματικότητα η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι χαμηλή στην Ελλάδα και φτάνει μόλις στο 10%. Ως προς την ουσίας έρευνα της  MRB δείχνει πως ο λόγος για να γίνει Κάποιος συνδρομητής είναι τα αθλητικά και κινηματογραφικά κανάλια και όχι αυτά που είναι ελεύθερα. Μάλιστα στο σημείο αυτό συμφωνεί και η μελέτη της Opinion που προσκόμισε ο ΟΤΕ στην ΕΑ, όπου αναφέρει πως μόλις το 2% των συνδρομητών  έχει ως κίνητρο τα ελεύθερα κανάλια. Η Forthnet από τη μεριά της με επιστολή προς τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας τους καλεί σε διαπραγμάτευση, πριν το τέλος τη σύμβασης για να προσδιοριστεί το τίμημα ή η ανταποδοτικότητα, η διάρκεια και της τηλεπικοινωνιακής υπηρεσίας.


Πηγή:Typologies

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...