Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Ώρα για συνολικές και ουσιαστικές λύσεις



Στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Πρόεδρου του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, Γρηγόρη Αντωνιάδη, που δημοσίευσε το Marketing Week, τίθεται μεταξύ άλλων με τρόπο σαφή η ανάγκη για την εκθεμελίωση του περίφημου Nόμου Βενιζέλου, ο οποίος ταλαιπωρεί για περισσότερο από μια δεκαετία τον χώρο της Διαφήμισης και της Επικοινωνίας.


Ο Γρηγόρης Αντωνιάδης ζητά να τεθεί τέλος στο θεμελιώδες στοιχείο του νόμου που είναι η υποχρεωτική δημοσίευση τιμοκαταλόγων με ονομαστικές τιμές για το Ραδιόφωνο και την Τηλεόραση, επί των οποίων υπολογίζεται το αγγελιόσημο, λόγω του υψηλού γραφειοκρατικού κόστους. Την ίδια στιγμή ζητά να ισχύει πλέον ό,τι ισχύει σε όλες τις συναλλαγές, δηλαδή η αξία της σχετικής δαπάνης να είναι αποκλειστικά και μόνο η τελική αξία του τιμολογίου μετά τις τυχόν εκπτώσεις ή παροχές που αναγράφονται σ’ αυτό. Ζητά επίσης το αγγελιόσημο να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης των ενδιαφερόμενων φορέων, με στόχο το όλο θέμα να εκσυγχρονισθεί κατά τα ισχύοντα στη διεθνή αγορά ως προς την κοινωνική ασφάλιση.

Σε ό,τι αφορά την κατάργηση του Νόμου Βενιζέλου, η επιχειρηματολογία είναι σαφής και προ πολλού δικαιωμένη. Με μια μόνο προϋπόθεση, την υποχρέωση των Μέσων να παρέχουν στον διαφημιζόμενο πλήρη πληροφόρηση για τις συναλλαγές τους με τη διαφημιστική εταιρεία ή το media shop που χρησιμοποιεί (πλήρη εικόνα των τιμολογίων που τους αφορούν και δυνατότητα να πληροφορηθούν οι διαφημιζόμενοι το πραγματικό ποσοστό επιστροφών με βάση τον συνολικό τζίρο, που λαμβάνουν οι διαφημιστικές εταιρείες από τα Μέσα στα οποία διαφημίστηκαν).

Όλα τα άλλα μπορούν και πρέπει να καταργηθούν. Από τους ισολογισμούς και τα στοιχεία της Μedia Services προκύπτουν άλλωστε τα στοιχεία για τις πραγματικές τιμές που εφαρμόζουν τα Μέσα και κάποιος συλλογικός φορέας του χώρου θα μπορούσε με μια μικρή κρατική επιχορήγηση να αναλάβει την παρουσίαση σε ετήσια βάση των πραγματικών μέσων τιμών των Μ.Μ.Ε., ή τα Μέσα να έχουν την υποχρέωση να δημοσιεύουν απολογιστικά μηνιαία τις μέσες τιμές των τιμολογίων τους (περιλαμβανομένων και των εκπτώσεων), έτσι ώστε να μπορούν οι διαφημιζόμενοι να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τις πραγματικές πληροφορίες. Το σύστημα στην περίπτωση αυτή, θα ήταν απολύτως διαφανές και θα λειτουργούσε απολύτως ορθολογικά, χωρίς αναίτια γραφειοκρατικά κόστη και χωρίς σοβαρά παρατράγουδα ή διαμαρτυρίες.

Σε ό,τι αφορά το αγγελιόσημο, τα πράγματα είναι επίσης απλά. Η μόνη ορθολογική λύση είναι η θέσπιση εισφορών με βάση τις αμοιβές των εργαζομένων και η πλήρης κατάργηση του αγγελιοσήμου, έστω κι αν θεσπιστεί μια μεταβατική περίοδος (π.χ. μείωση κατά 20% τον χρόνο επί πέντε χρόνια), έτσι ώστε η σχετική προσαρμογή να γίνει ομαλά. Η λύση αυτή θα αποκαταστήσει την κοινωνική δικαιοσύνη και θα επιτρέψει στον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης να συνειδητοποιήσει ότι η εποχή που κυβερνούσε τη χώρα έχει τελειώσει. Πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, ότι είναι δηλαδή ένας κλάδος όπως όλοι οι άλλοι και να μάθει να λειτουργεί όπως όλοι οι υπόλοιποι. Να κάνει καλά τη δουλειά του και να αμείβεται από τους πολίτες (γιατί κάνει καλά τη δουλειά του) και όχι από το πολιτικό σύστημα (για να μην κάνει καλά τη δουλειά του).

 
- Marketing Week (T. 1373)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...