Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Αλλάζει δραματικά ο χάρτης των media


 

Το τέλος του 2011, βρίσκει την αγορά των media με σαρωτικές αναταράξεις. Ο χάρτης των ΜΜΕ, στη χώρα μας, αλλάζει δραματικά με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τη συρρίκνωση σε μέσα και εργαζόμενους. Ήδη, από την αγορά αποχωρεί με κραδασμούς ο τηλεοπτικός σταθμός Alter, ενώ παίζεται ακόμη η συνέχιση λειτουργίας της «Ελευθεροτυπίας». Ο διαφημιστικός κλάδος γνωρίζει πρωτόγνωρες εξελίξεις. Ήδη, τέσσερις εταιρείες έχουν δηλώσει, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, στάση πληρωμών και λουκέτο στη λειτουργία τους.
Η Leo Burnett έχει ενταχθεί στο άρθρο 99, η Mass Athens κηρύττει πτώχευση, λουκέτο έβαλε η UpSet! ενώ προς κλείσιμο φέρεται να οδεύει και η Ashley. Πέραν των επιπτώσεων στον κλάδο της διαφήμισης από τις τοξικές επιταγές του Alter, σημαντικό ρόλο στις ραγδαίες εξελίξεις έπαιξαν και τα χρέη αρκετών εκατομμυρίων, του δημόσιου τομέα προς τις διαφημιστικές εταιρείες. Ένας φαύλος κύκλος χρεών και στάσης πληρωμών, που δημιουργεί εκρηκτικό κλίμα στην αγορά.



Η διαχείριση του Alpha φέρεται να περνάει από το RTL, στον παλαιό ιδιοκτήτη, και μέτοχο κατά 33% στην Alpha group, Δημήτρη Κοντομηνά. Και ο Γιώργος Κουρής που εξέρχεται από το Alter, θέλει να παραμείνει στο τηλεοπτικό σκηνικό μέσω του Kontra Channel.

(από την Ισοτιμία του Σαββάτου) 
Το ντόμινο καταρρεύσεων στον κλάδο επικοινωνίας φαντάζει αναπόφευκτο και επεκτείνεται σε όλο το φάσμα δραστηριοποίησης του κλάδου. Αιτία το κλείσιμο της στρόφιγγας δανείων από τις τράπεζες -μέχρι τουλάχιστον την ολοκλήρωση της διαδικασίας του PSI- και της δραματικής πτώσης της διαφημιστικής αγοράς.
Η κατάρρευση παίρνει δραματικές μορφές και στην περιφέρεια, όπου το σύνολο σχεδόν των έντυπων μέσων λειτουργεί οριακά, ενώ οι τηλεοπτικοί σταθμοί βρίσκονται ένα βήμα πριν την εξαφάνιση. Και ενώ όλα τα παραπάνω βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ο χώρος της τηλεόρασης ετοιμάζεται να υποδεχτεί νέους «παίκτες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...