Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Τέστ αντοχής στα ΜΜΕ μέχρι τις εκλογές


Της Μ.Παπαχριστούδη Η αναβίωση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του Alter σε μια αγορά που καταρρέει, με χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αλλάζει για μια ακόμη φορά το σκηνικό στον χώρο των media.
Από τη μία, συνεχίζεται το τσουνάμι των καταρρεύσεων στη διαφημιστική αγορά, με ορισμένες από τις πιο γνωστές εταιρείες επικοινωνίας να βάζουν λουκέτο, αφήνοντας τους τηλεοπτικούς σταθμούς με σημαντικά χρέη. Από την άλλη, διαπιστώνεται ότι οι μεγάλοι διαφημιστικοί λογαριασμοί μετακινούνται σε νέες εταιρείες, οι οποίες δημιουργούνται στα συντρίμμια μεγάλων media shops.


Χαραμάδα ελπίδας δείχνει να ανοίγει η συμφωνία ανάμεσα στους μεγάλους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ, και τον διεθνή όμιλο της Publicis για τα χρέη της Leo Burnett. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, μετά από διαπραγματεύσεις μηνών, ο διεθνής όμιλος, που οδήγησε σε πτώχευση την ελληνική θυγατρική του αλλά συνέχισε τη διαφημιστική παρουσία στη χώρα μας με άλλη εταιρεία, συμφώνησε να πληρώσει τα χρέη στους τηλεοπτικούς σταθμούς με haircut 40%!
Μετά τη Leo Burnett και το κλείσιμο της Upset! και της Mass, σεισμικές δονήσεις στην αγορά επικοινωνίας και τηλεόρασης προκαλεί το κανόνι της Ashley and Holmes.
Τα χρέη της εταιρείας προς την τηλεόραση φτάνουν τα 10 εκατ. ευρώ και, μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα αν η εταιρεία του Μ. Σεριάτου θα ζητήσει την ένταξή της στο άρθρο 99.
Η κατάληξη μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο έφερε με δραματικό τρόπο στην επικαιρότητα των media το θέμα των «τοξικών χρεών» του Δημοσίου. Παράλληλα, επαναβεβαιώθηκε ο στρεβλός τρόπος λειτουργίας της αγοράς της διαφήμισης στη χώρα μας. Και όλα αυτά, ενώ παραμένει ακόμη θολό το τοπίο για τον τρόπο πληρωμής των διαφημίσεων στην τηλεόραση. Ζήτημα που άνοιξαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και παραμένει «αγκάθι» στις σχέσεις τους με τους διαφημιστές. Το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.


Σε αυτό το ζοφερό πλαίσιο, οι τηλεοπτικοί σταθμοί συνεχίζουν τη λειτουργία τους, σε έναν αγώνα αντοχής, που δείχνει να σχετίζεται άμεσα με τις πολιτικές εξελίξεις. Η πιθανή λειτουργία του Alter, το προσεχές διάστημα, θα αλλάξει και πάλι το σκηνικό της τηλεοπτικής ενημέρωσης.
Την ερχόμενη Δευτέρα, το νέο ΔΣ της «Ελεύθερης Τηλεόρασης» θα καταθέσει το σχέδιο αναδιοργάνωσης στην Ένωση Συντακτών, ενώ έγινε πρόσκληση στους πιστωτές του σταθμού να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Δεν είναι, όμως, μόνο το Alter που επανέρχεται στο ρευστό σκηνικό των media. Ακολουθεί η αναδιοργάνωση του Alpha, υπό τον πλήρη έλεγχο του Δημήτρη Κοντομηνά. Η πρώτη σύσκεψη ανάμεσα στον κ. Κοντομηνά και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alpha Group Κ. Μάινους, έγινε την περασμένη εβδομάδα στην Κάντζα.
Η ανανέωση του κεντρικού δελτίου αναμένεται στις αρχές του επόμενου μήνα. Όλες αυτές οι κινήσεις και οι ενέργειες φαίνεται να σχετίζονται άμεσα με τις πολιτικές εξελίξεις στη χώρα.

Η ημερομηνία των βουλευτικών εκλογών παίζει σημαντικό ρόλο στα τεστ αντοχής των τηλεοπτικών καναλιών.
(αναδημοσίευση από Ισοτιμία Σαββάτου)
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...