Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Ποιος έχει συμφέρον να υποσκάψει την κατηγορία των στριφτών τσιγάρων;



Ενώ τα κρατικά έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού βρίσκονται στο 100% του στόχου για το 2011 (σύμφωνα με τα βεβαιωθέντα έσοδα στο προϋπολογισμό το κονδύλι από τον ΕΦΚ άγγιξε φέτος τα 2,9 δις ευρώ και από τον ΦΠΑ τα 762 εκατ. ευρώ), απρόβλεπτες διαστάσεις λαμβάνει η νέα τιμολογιακή πολιτική καπνοβιομηχανιών. Σε μια προσπάθεια διάσωσης του μεριδίου της, η Philip Morris κατέβασε για πρώτη φορά την τιμή του διάσημου πακέτου Marlboro από τα 4 στα 3,5ευρώ. Παράδειγμα το οποίο αναμένεται ν ακολουθήσουν κι άλλες ακριβές μάρκες στην αγορά όπου θα επηρεάσουν αρνητικά και τα δημόσια έσοδα.

Ο λόγος της κίνησης αυτής είναι μια η προσπάθεια να αναχαιτίσουν τον κατήφορο της ζήτησης των ακριβών τσιγάρων τα οποία σημειώνουν σταθερά πτωτική πορεία.

Με δεδομένη την υψηλή φορολογία μαζί με την υφιστάμενη οικονομική κρίση, οι εναλλακτικές του καταναλωτή είναι είτε προς τα φθηνά τσιγάρα είτε προς μια άλλη επιλογή, τα στριφτά, τα οποία του επιτρέπουν να ρυθμίζει την κατανάλωση αφού τα φτιάχνει μόνος του – υπολογίζεται ότι σε μια σακούλα 25γρ καπνού αντιστοιχούν 30-32 στριφτά τσιγάρα κατά μέσο όρο. Και την περίοδο αυτή, σε αντίθεση με την Παπαστράτος, τα στριφτά ανακοινώνουν αυξήσεις τιμών 30-50 λεπτά το φάκελο – μεγαλώνοντας έτσι την συνεισφορά τους στα κρατικά ταμεία (151 ευρώ ανά ΦΜ στα στριφτά των 4,30 ευρώ σε σχέση με 144 ευρώ από τσιγάρα στα 3,50 ευρώ).

Ο συναγερμός έχει ήδη χτυπήσει στο υπουργείο και αναζητούνται τρόποι αντιμετώπισης της νέας κατάστασης και φυσικά του συνεχώς αυξανόμενου προβλήματος του λαθρεμπορίου.

Σε επιβεβαίωση αυτού του πανικού, την ίδια ώρα έσπευσε η δημοσίευση στον τύπο μιας πιθανής αύξησης της φορολογίας των στριφτών τσιγάρων και του στάνταρ φόρου σε κάθε πακέτο με αντίστοιχη μείωση του αναλογικού (προκειμένου να αυξηθούν οι λιανικές τιμές των τσιγάρων στα προ μειώσεων επίπεδά τους), κάτι που όμως δεν επιβεβαιώνει απ’ την πλευρά του το υπουργείο.

Προκειμένου να περιφρουρηθεί λοιπόν η νόμιμη αγορά και να περιοριστεί η παράνομη, είμεθα εν αναμονή των αποφάσεων του υπουργείου Οικονομικών ….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...