Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Για το 2013 αναβλήθηκε η επιβολή φόρου τηλεοπτικών διαφημίσεων

Βαθιά ανάσα αναμένεται να πάρει η διαφημιστική αγορά, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να αναβάλει για ένα χρόνο την εφαρμογή του νόμου περί επιβολής φόρου 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, η οποία ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου 2012.


Η απόφαση της αναβολής περιλαμβάνεται στη δεύτερη κατά σειρά πράξη νομοθετικού περιεχομένου που έφερε προς συζήτηση η κυβέρνηση στο υπουργικό συμβούλιο της 29ης Δεκεμβρίου 2011. Η πράξη παρουσιάστηκε από τον Υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο και ήδη έχει πάρει αριθμό φύλλου στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.

Η σχετική διάταξη προβλέπει ότι ο φόρος αυτός θα επιβληθεί τελικά από 1η Ιανουαρίου του 2013, ενώ το σκεπτικό της αναβολής είναι το γεγονός ότι η επιβολή του στην παρούσα συγκυρία, θα μείωνε ακόμα περισσότερο τη διαφημιστική δαπάνη, εντείνοντας το πρόβλημα βιωσιμότητας τηλεοπτικών σταθμών, διαφημιστικών εταιρειών, διαφημιζόμενων, αλλά και σειράς οικονομικών κλάδων που επηρεάζονται από την απόφαση είτε άμεσα, είτε έμμεσα.

Στελέχη της διαφημιστικής αγοράς, σχολιάζοντας την απόφαση, τόνισαν στο Daily Fax ότι πρόκειται για ιδιαίτερα θετική εξέλιξη, αφού σύμφωνα με πληροφορίες που είχαν από μεγάλους διαφημιζόμενους, οι τελευταίοι σκέφτονταν την κατά 20% περικοπή των διαφημιστικών κονδυλίων που θα διοχέτευαν στην τηλεόραση το 2012, ως αντιστάθμισμα της επιβολής του φόρου αυτού.

«Καταλαβαίνετε ότι εάν η σκέψη αυτή γινόταν πραγματικότητα, η διαφημιστική αγορά θα έμπαινε σε ένα νέο κύκλο ύφεσης, ακόμα πιο σφοδρής από αυτή που βιώνει σήμερα, με δυσβάσταχτες συνέπειες για όλους. Ευτυχώς, στο τέλος επικράτησε η λογική». Παρ’ όλα αυτά, η αναβολή της εφαρμογής του νόμου δημιουργεί ένα άλλο πρόβλημα, αφού στον προϋπολογισμό του 2012 που ψηφίστηκε πριν μερικές ημέρες στη Βουλή, υπήρχε πρόβλεψη για κρατικά έσοδα 80 εκατ. ευρώ από αυτόν, τα οποία προφανώς τώρα, πρέπει να αντληθούν από αλλού.

(marketingweek online)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...