Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

Έληξε πάλι η διορία προσωρινής νομιμότητας στην TV


Σε θεσμικό κενό οι αναταράξεις στα media
Της Μ.Παπαχριστούδη

(αναδημοσίευση από Ισοτιμία)

Λίγο πριν εκπνεύσει το 2011 ο χώρος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης βρίσκεται ενώπιος ενωπίω με το ερώτημα της επιβίωσης, την επόμενη μέρα. Η «Ελευθεροτυπία» και το «Alter» αποτελούν την κορωνίδα στις δυσοίωνες εξελίξεις στα media. Η αβεβαιότητα για το αύριο των εκδοτικών και τηλεοπτικών επιχειρήσεων εντείνεται από το θεσμικό κενό, σε όλα τα επίπεδα. Και οι πρώτες επαφές του νέου υπουργού Επικρατείας Παντελή Καψή με κορυφαίους ιδιοκτήτες των Μέσων, δεν οδήγησαν -μέχρι στιγμής τουλάχιστον σε κάποιες ορατές ενέργειες.


Επαφές, για τα ανοιχτά ζητήματα που ταλανίζουν την τηλεοπτική αγορά αλλά και τις εκδοτικές επιχειρήσεις, κατά πληροφορίες, έχει και ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος. Τα ανοιχτά και κρίσιμα ζητήματα, ωστόσο, συσσωρεύονται, απειλώντας να γίνουν μια ακόμη χιονοστιβάδα στον κίνδυνο κατάρρευσης.
Έληξε, για μια ακόμη φορά, το καθεστώς προσωρινής νομιμότητας των τηλεοπτικών καναλιών. Οι σταθμοί, που συνεχίζουν τη λειτουργία τους, με βάση την έκδοση απλών βεβαιώσεων νομιμότητας, μένουν μετέωροι και απαιτείται, για δωδέκατη κατά σειρά χρονιά, η παράταση του στρεβλού καθεστώτος πολιτικής ομηρίας. 
 Καθεστώς, που εξασφαλίζεται σε κάθε κυβέρνηση, με μια τροπολογία σε άσχετο με τα ΜΜΕ, νόμο. Ελάχιστοι, βεβαίως, θυμούνται ότι, ήδη, για το θέμα έχει αποφανθεί το Συμβούλιο Επικρατείας, θεωρώντας τη συνέχιση λειτουργίας των τηλεοπτικών καναλιών παράτυπη και παράνομη.


Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω υποχρεώσεων, από τις οποίες η κυβέρνηση προϋπολόγισε ετήσια έσοδα της τάξης των 500 και πλέον εκατ. ευρώ, εντείνει τον πανικό στην τηλεοπτική αγορά. Κατά πληροφορίες της «Ι», οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών έλαβαν ορισμένες διαβεβαιώσεις ότι τα δύο αυτά ζητήματα θα αντιμετωπιστούν το προσεχές διάστημα. Η επιλογή, όμως, των πολιτικών προσώπων, να διατηρούν σε αβεβαιότητα την όποια λύση δρομολογούν, περιπλέκει την ιδιότυπη κατάσταση ομηρίας, στην οποία βρίσκονται οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις.

Την ίδια ώρα, δεν υπάρχει καμία απάντηση, σε πολιτικό επίπεδο, για την, εδώ και δυο χρόνια, εξαγγελθείσα θεσμική παρέμβαση στον χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Ζητήματα, όπως οι ρυθμίσεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς, την κρατική διαφήμιση, τις συγχωνεύσεις, για τις οποίες έχουν πραγματοποιηθεί πολλές συναντήσεις και επαφές, έχουν κατατεθεί σχέδια και προτάσεις, έχουν ξεχαστεί σε συρτάρια αποχωρησάντων υπουργών και συμβούλων.
Σ’ αυτό το πλαίσιο επισφαλών εξελίξεων σε όλα τα επίπεδα, ο χώρος των media προετοιμάζεται για τη βουτιά στην κατάρρευση της αγοράς, την επόμενη χρονιά.
Σε λίγες μέρες, από την 1η Ιανουαρίου 2012, για τους σταθμούς τηλεόρασης, που βρίσκονται ήδη σε διαδικασίες δραματικής συρρίκνωσης, στη λειτουργία και το πρόγραμμά τους, θα ισχύει το νέο οικονομικό καθεστώς: η επιβολή του ειδικού φόρου τηλεόρασης κατά 20% στις διαφημίσεις, και η υποχρέωση απόδοσης 1,5% του ετήσιου τζίρου τους για την κατοχή των επίγειων συχνοτήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...