Με ακόμη ένα καλό τρίμηνο- που γίνεται καλύτερο δεδομένης της κρίσης- συνέχισε τον αντιθετικό του δρόμο ο πολυμήχανος Απόστολος Βακάκης ρίχνει για μία ακόμη φορά το βάρος του στην περίοδο των εορτών. Τι κι αν κατηγορείται σφόδρα για τιςδιαφημιστικές του καμπάνιες (όπως για την τελευταία στην οποία κατηγορήθηκε ότι κοροϊδεύει τον τέως πρωθυπουργό ΓΑΠ και τη μητέρα τουΜαργαρίτα…) τα τελευταία χρόνια δείχνει να πετυχαίνει…
Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Jumbo (αλλά και του κλάδου) πραγματοποιείται στο τελευταίο τρίμηνο του έτους φθάνοντας μέχρι το 30-35% του συνολικού τζίρου. Ο Δεκέμβριος θεωρείται ( και είναι ) περίοδος έντονα θετικής εποχικότητας, που χαρακτηρίζει την αγορά παιχνιδιών- δώρων γενικώς.
Ο Δεκέμβριος του 2011 όμως, εκτιμάται πως θα είναι τελείως διαφορετικός από κάθε άλλον. πρωτόγνωρος εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της Deloitte για σημαντική μείωση των εξόδων τις ημέρες των Χριστουγέννων. Η έκθεση του οίκου κάνει λόγο για
μείωση 22% στα χρήματα, που θα ξοδέψει φέτος τις εορτές ο μέσος Έλληνας καταναλωτής «κόβοντας» ή περιορίζοντας δραματικά ακόμη και τα δώρα για τα παιδιά του. Είναι άξιον αναφοράς, πως στην ίδια έκθεση εκτιμάται μείωση της σχετικής δαπάνης κατά 8% στην πορτογαλική και κατά 7% στην ιρλανδική αγορά, ανεβάζοντας την ελληνική μακράν στην πρώτη- χειρότερη θέση. Φέτος τα χρήματα, που θα ξοδέψει ο μέσος καταναλωτής θα ξεπεράσουν ακόμη και το 50% σε πολλούς κλάδους με το παιχνίδι να θεωρείται ο συγκριτικά πιο ανελαστικός. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Jumbo (αλλά και του κλάδου) πραγματοποιείται στο τελευταίο τρίμηνο του έτους φθάνοντας μέχρι το 30-35% του συνολικού τζίρου. Ο Δεκέμβριος θεωρείται ( και είναι ) περίοδος έντονα θετικής εποχικότητας, που χαρακτηρίζει την αγορά παιχνιδιών- δώρων γενικώς.
Ο Δεκέμβριος του 2011 όμως, εκτιμάται πως θα είναι τελείως διαφορετικός από κάθε άλλον. πρωτόγνωρος εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της Deloitte για σημαντική μείωση των εξόδων τις ημέρες των Χριστουγέννων. Η έκθεση του οίκου κάνει λόγο για
Σε αυτή την συγκυρία ο Απόστολος Βακάκης ακολουθεί την τακτική, πως καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση ενισχύοντας το δίκτυο καταστημάτων, επιδιώκοντας μέσω της ενίσχυσης των πωλήσεων να διατηρήσει το ηγετικό μερίδιο αγοράς που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια. Η Jumbo επιχειρεί να μειώσει τις επιπτώσεις της κρίσης δίνοντας έμφαση στις πωλήσεις και μειώνοντας περαιτέρω το κόστος. Σημειωτέον, πως την περυσινή χρήση (κλείνει τον Ιούνιο του 2011) λειτούργησαν δέκα νέα καταστήματα και δύο στο πρώτο τρίμηνο της φετινής.
Επιπλέον ο επιχειρηματίας εκμεταλλεύτηκε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αγοράζοντας το καλοκαίρι (υποχώρηση του δολαρίου) σε χαμηλότερες τιμέςεπιπλέον εμπορεύματα αξίας περίπου είκοσι εκατομμυρίων ευρώ.
Έχοντας κάνει τα… κουμάντα του είναι από τους λιγοστούς επιχειρηματίες, ο οποίος αντιμετωπίζει με σχετική ψυχραιμία και αισιοδοξία την δυσκολότερη συνέχεια. Κάτι, που εξέφρασε στο πλαίσιο της τακτικής στη γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας.
«Η Ελλάδα του αύριο θα είναι σαφώς καλύτερη από αυτή που είναι σήμερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε ποτέ ξανά στα προ της κρίσης επίπεδα, αλλά οι αλλαγές θα είναι ποιοτικές». Επίσης, υπογράμμισε ότι «σήμερα συμβαίνουν συγκλονιστικές διεργασίες. Αρχίζουν πια όλοι να μιλούν και να λένε τα πράγματα με το όνομά τους». Ο επιχειρηματίας είχε σημειώσει επίσης, πως «ως χώρα πληρώνουμε τις επιλογές του παρελθόντος και ό τι από αυτόν τον λογαριασμό δεν θα γλυτώσει κανείς».
Όσον αφορά την κατάσταση στην πραγματική οικονομία, επανέλαβε την πρόβλεψη πως μέχρι το τέλος του 2011 θα ακουστούν ηχηρά λουκέτα μεγάλων επιχειρήσεων. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι κάθε κρίση γεννά ευκαιρίες, και νέες γενιές επιχειρηματιών, δραστηριοτήτων. Κάτι, που έχει συμβεί αρκετές φορές στην σύγχρονη ελληνική ιστορία.
Σημειωτέον, πως χρηματιστηριακά η Jumbo βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από τραπεζικούς ομίλουςαλλά και εταιρείες από άλλους κλάδους. Στη συνεδρίαση της 22/11 η αποτίμηση της εισηγμένης Jumbo είναι 460 εκατ. ευρώ, όταν του ΤΤ έχει συρρικνωθεί στα 144,8, της Πειραιώς στα 267,5 αλλά και της κατασκευαστικής Ελλάκτωρ στα 198,2, των Folli Follie στα 484 ή ακόμη της ΒΙΟΧΑΛΚΟ στα 598 εκατ. ευρώ.http://www.newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου