Όταν παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά, έμοιαζε να έχει έρθει από το μέλλον. Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό. Η παρατεταμένη ύφεση όμως, ανέκοψε την πορεία του προς την καθιέρωση, αφήνοντας ερωτηματικά για την επόμενη μέρα...
Όλοι όσοι συγκεντρώθηκαν το πρωί της 10ης Οκτωβρίου, στο συνεδριακό κέντρο Δαΐς ήταν, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, διστακτικοί, προβληματισμένοι, ανήσυχοι... Αφενός μεν οι εκπρόσωποι του Digital Signage αγωνιούσαν για την αποδοχή της οποίας θα τύγχανε το Μέσο, αφετέρου δε οι διαφημιζόμενοι, οι διαφημιστές και οι media specialists αμφέβαλλαν για το τι μπορεί να τους προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο που ξάφνου τους «χτύπησε την πόρτα».
Αυτή ήταν η εισαγωγική παράγραφος για το Digital Signage Forum που είχε λάβει χώρα το 2007. Ήταν η περίοδος που η αμφιβολία έδωσε τη θέση της στην αισιοδοξία για τη δυναμική και τις προοπτικές του Μέσου. Το Digital Signage ήταν λες και είχε «ξεπηδήσει» από κάποια ταινία επιστημονικής φαντασίας και φάνταζε ικανό να γοητεύσει τους καταναλωτές, να αναβαθμίσει την καταναλωτική εμπειρία και να αποτελέσει ένα πολύτιμο συστατικό του marketing mix. «Μάννα εκ... τεχνολογίας», το είχαμε αποκαλέσει στο πολυσέλιδο αφιέρωμα του Marketing Week τον Φεβρουάριο του 2008. Όχι άδικα.
Tips: Το 2015 θα υπάρχουν 22 εκατ. εγκατεστημένα συστήματα digital signage σε όλο τον κόσμο. Επιθυμητές οι συνεργείες των εταιρειών του κλάδου για την επιτάχυνση της εξέλιξης του Μέσου. Επιτακτική ανάγκη η διαρκής εκπαίδευση των στελεχών Μάρκετινγκ των brands. Το 76% της απόφασης αγοράς λαμβάνεται εντός του καταστήματος, γεγονός που ενισχύει την αποτελεσματικότητα του Digital Signage.To Digital Signage ήταν ένα επικοινωνιακό εργαλείο, το οποίο επηρέαζε θετικά τους καταναλωτές στο σημείο πώλησης, την κρίσιμη στιγμή της απόφασης... Όπως ήταν, λοιπόν, αναμενόμενο, σύντομα τα πρώτα μεγάλα brands επένδυσαν σε αυτό.
Μερικούς μήνες αργότερα, όμως, η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση ανέκοψε την ανοδική πορεία του Μέσου στην Ελλάδα, το οποίο στις προηγμένες αγορές του εξωτερικού υπολειπόταν πλέον σε ρυθμό ανάπτυξης μόνο του Online. Οι επενδύσεις μειώθηκαν, το ίδιο και τα διαφημιστικά κονδύλια... Υπήρχε, εν τούτοις, ακόμα μία σχετική αισιοδοξία γιατί τα πλεονεκτήματα του Digital Signage ήταν δεδομένα: «Μετάδοση μηνυμάτων σε άμεσο χρόνο», «διαδραστικότητα», «ποικιλία επιλογών ως προς τον τρόπο προβολής και επικοινωνίας», «τριασδιάστατη απεικόνιση»...
Η λίστα ήταν μεγάλη. Όπως ευελπιστούσαν, λοιπόν, οι εκπρόσωποι της αγοράς, ήταν, συνεπώς, θέμα χρόνου να αντιληφθεί η πλειονότητα των ελλήνων marketers τα οφέλη του Μέσου. Πολλά άλλαξαν, ωστόσο, από τότε...
Trends: Διαδραστικός σχεδιασμός των νέων εφαρμογών. Ραγδαία πτώση των τιμών στις συσκευές τεχνολογίας. Πλατφόρμες cross media και τεχνολογική ολοκλήρωση. Ολιστική εμπειρία: online, mobile και digital signage μαζί.Λίγο πριν υποδεχτούμε το 2012, με την ψυχολογία να βρίσκεται στο ναδίρ και πολλές ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν «γονατίσει» οικονομικά, οι απορίες που είχαν προκύψει ήταν πολλές: Ποιες είναι άραγε οι επιδόσεις του Digital Signage; Πώς χαρακτηρίζεται η μέχρι τώρα πορεία του στην ελληνική αγορά; Γιατί οφείλουν να το εμπιστευτούν εν καιρώ κρίσης ακόμα περισσότεροι διαφημιζόμενοι; Πόσο έχει εξελιχθεί ως Μέσο και πόσο κοντά είναι πια στην πολυπόθητη καθιέρωσή του στη συνείδηση των marketers ως μία απαραίτητη επιλογή;
Ο Δημήτρης Ψύλλας, Πρόεδρος του ELF Media Group, ο Κυριάκος Ιντζόγλου, Γενικός Διευθυντής της Evin Intzoglou, ο Βασίλης Ευθυμίου Managing Director της Panel TV, ο Λευτέρης Σταφυλαράκης, Διευθύνων Σύμβουλος της DSMS και η Δώρα Χαρισιάδη, Marketing Coordinator της Intelligent Media, έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του Marketing Week. Και με τις απαντήσεις τους ίσως και να σηματοδοτούν την επόμενη φάση της παρουσίας του Digital Signage στη χώρα μας. Ενός Μέσου, το οποίο, ένεκα των συνθηκών, αναγκάστηκε να «ενηλικιωθεί» πιο γρήγορα. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό...
Διαβάστε τη συνέχεια στο http://www.marketingweek.gr/default.asp?pid=9&la=1&arId=39490&pg=2&ss=
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου