Ραγδαία ένταση του ανταγωνισμού στο χώρο των κυριακάτικων εφημερίδων, με προσαρμογή της πολιτικής τους -τιμολογιακής και άλλης- στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται από την ευρύτερη οικονομική κατάσταση της χώρας, καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, αφού τον περασμένο μήνα καταγράφηκαν ανακατατάξεις στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων.
Την ίδια ώρα και όπως προκύπτει από την κατανομή της διαφημιστικής πίτας στον κυριακάτικο τύπο, ποσοστό μεγαλύτερο του 80% μοιράζονται οι έξι μεγαλύτερες εφημερίδες του χώρου.
Η απόφαση των τραπεζών για τη μη δανειοδότηση της
Χ.Κ. Τεγόπουλος [TEGr.AT] , τον περασμένο μήνα οδήγησε τη διοίκηση της εταιρείας στην υιοθέτηση νέας τιμολογιακής πολιτικής για το κυριακάτικο φύλλο της «Ελευθεροτυπίας», σε μια προσπάθεια εξόδου από τη δύσκολη κατάσταση, κατεβάζοντας την τιμή της εφημερίδας στα 2 ευρώ -μαζί με τα ένθετα- και βάζοντας με αυτό τον τρόπο σε νέα τροχιά το χώρο των κυριακάτικων εντύπων.
Την πρώτη Κυριακή εφαρμογής της έδωσε στο φύλλο 25 χιλιάδες επιπλέον πωλήσεις στο περίπτερο, ενώ παράλληλα έδωσε ώθηση και στη συνολική κυκλοφορία των κυριακάτικων, οι οποίες κέρδισαν 5 χιλιάδες φύλλα επιπλέον σε σχέση με την προηγούμενη Κυριακή. Μετά από αυτό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η απάντηση των άλλων εφημερίδων, αφού η κίνηση αυτή απέδωσε για την «Ελευθεροτυπία».
Ανακατατάξεις τον Οκτώβριο
Ο προηγούμενος μήνας ήταν μήνας ανατροπών για τις πωλήσεις των κυριακάτικων εφημερίδων. Το «Πρώτο Θέμα» και η «Real News», ενισχύοντας σημαντικά τις πωλήσεις τους άλλαξαν την κατάταξη στην πρώτη πεντάδα. Συγκεκριμένα το «Πρώτο Θέμα» ανέβηκε στην πρώτη θέση με μέσο όρο πωλήσεων ανά Κυριακή τα 175 χιλιάδες φύλλα -52 χιλιάδες φύλλα περισσότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2010- ακολουθούμενο από το «Βήμα» με πωλήσεις 126 χιλιάδων φύλλων.
Στην 3η θέση έπεσε η «Καθημερινή» με επίσης 126 χιλιάδες φύλλα -και σημαντικές απώλειες κατά 38 χιλιάδες φύλλα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα- ενώ στην 4η θέση ακολούθησε η «Real News» με 111 χιλιάδες φύλλα και ενίσχυση πωλήσεων κατά 30 χιλιάδες φύλλα. Στην 5η θέση το «Έθνος της Κυριακής» με 83 χιλιάδες φύλλα.
Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» ακολούθησε στην 6η θέση με 79 χιλιάδες φύλλα.
Αξίζει να επισημανθεί ότι και τον προηγούμενο μήνα, παρά την οικονομική κρίση, οι πρώτες σε κυκλοφορία εφημερίδες ενίσχυσαν τα φύλλα τους με προσφορές.
Η αγορά των κυριακάτικων στο 10μηνο
Στα 124,21 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε η διαφημιστική δαπάνη στις κυριακάτικες εφημερίδες στο 10μηνο σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 41% της δαπάνης στο σύνολο των εφημερίδων.
Ενδεικτικό της εικόνας που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά, είναι ότι από το σύνολο των 20 κυριακάτικων εφημερίδων, μόνο 5 εφημερίδες καταφέρνουν να αποσπάσουν διψήφιο μερίδιο από τη διαφημιστική δαπάνη, ενώ το μερίδιο των 12 από τα 20 φύλλα, είναι χαμηλότερο του 5%.
Τη μερίδα του λέοντος απορροφά το «Βήμα της Κυριακής» με 18,79%, ενώ ακολουθούν, η «Καθημερινή» με 14,39%, το «Πρώτο Θέμα» με 13,91%, η «Real News» με 13,25% και το «Έθνος της Κυριακής» με 12,36%.
Ενθετες περιοδικές εκδόσεις
Πρέπει να επισημανθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη των κυριακάτικων εφημερίδων, ενισχύεται σημαντικά και από τις ένθετες περιοδικές εκδόσεις. Ενδεικτικό του ύψους της δαπάνης στα ένθετα -από τα οποία τα πιο αποδοτικά ανήκουν στις πρώτες σε κυκλοφορία κυριακάτικες- ξεπέρασε στο 10μηνο τα 146,9 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική δαπάνη των ενθέτων των εφημερίδων ότι παρατηρείται η ίδια «συγκέντρωση», που προαναφέρθηκε και για τις εφημερίδες που τα εκδίδουν, καθώς η δαπάνη των δέκα πρώτων περιοδικών της λίστας αποτελεί το 48% επί συνόλου 72 εκδόσεων.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr
Πηγή:Naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου