Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Με μεγάλα γράμματα και με προειδοποίηση τα “παιχνίδια”με τις γραμμές 9011


“Παρόν” 20.11.2011

Όπου υπάρχουν γραμμές Υψηλής Χρέωσης, κατά τη διάρκεια παιχνιδιών και ή άλλης διαγωνιστικής διαδικασίας ισχύουν οι υποχρεώσεις των  τηλεοπτικών σταθμών,  για την ευκρινή αναγραφή του κόστους της υπηρεσίας. Επίσης ανοίγει ο δρόμος της ύπαρξης προειδοποίησης κατά τη διάρκεια  όσο των διαφημίσεων υψηλής χρέωσης, όσο και των διαγωνισμών που χρησιμοποιούνται εταιρείες τηλεηχοπληροφόρησης.

Η   απόφαση 1030/2011 του Δ Τμήματος του ΣτΕ (πρόεδρος Π. Πικραμένος, αντιπρόεδρος ΣτΕ) είναι σημαντική για την προστασία των τηλεθεατών. Το Δ Τμήμα απορρίπτει την προσφυγής του Καναλιού 10 (νυν Sunny Channel), το οποίο μετέδιδε την εκπομπή «Τζακ ποτ όλοι κερδίζουν» με γραμμές υψηλής χρέωσης, επικυρώνοντας το  πρόστιμο 30.000 ευρώ στο κανάλι,  αλλά δίνοντας και τη δυνατότητα να προειδοποιούνται οι τηλεθεατές. Το ΕΣΡ  στην απόφαση του (149/2004) είχε τότε επιβάλει και ηθική  κύρωσης στο κανάλι με την αναγραφή στην οθόνη με κινούμενη ταινία κρόουλ της φράσης πως «το ΕΣΡ ενημερώνει τους τηλεθεατές ότι η συμμετοχή τους στο τηλεπαιχνίδι αυτό, μέσω τηλεφωνικών γραμμών υψηλής χρέωσης, μπορεί να επιφέρει σε αυτούς σημαντική οικονομική ζημία» Το  Δ’  Τμήμα στην απόφασή του κρίνει πως επειδή συντρέχει η ανάγκη προστασίας του κοινού, πρέπει η αναφορά για τις χρεώσεις να είναι ευκρινής, όπως επίσης και πως οι διαγωνιστικές εκπομπές,  θεωρούνται εκπομπές τηλεπώλησης, όταν από τη μετάδοση του παιχνιδιού υπάρχει αυτοτελής οικονομική δραστηριότητα.


Ο Αλέξανδρος Οικονόμου, ειδικός επιστήμονας του ΕΣΡ σχολιάζοντας την απόφαση στο περιοδικό «ΔιΜΜΕ» κρίνει πως το ενδιαφέρον της απόφασης είναι περιορισμένο αφού από το πρόσφατο Προεδρικό Διάταγμα 109/2010 καταργούνται οι επίμαχες διατάξεις του προηγούμενο διατάγματος 100/2000, που αποτέλεσαν και τη νομική βάση της απόφαση. Όμως για πρώτη φορά το ΣτΕ εγκρίνει , έμμεσα, και την προειδοποίηση σε αυτές τις «εκπομπές» που σαρώνουν την Ελλάδα.
(typologies)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...