Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Google: Αναζήτηση εταίρων για εξαγορά της Yahoo


Σε συζητήσεις με δύο τουλάχιστον εταιρείες ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου (private equity firms) βρίσκεται η διοίκηση της Google, με απώτερο στόχο να τις βοηθήσει να χρηματοδοτήσουν μία συμφωνία για την εξαγορά των βασικών δραστηριοτήτων της Yahoo.
Η Google και οι πιθανοί εταίροι της βρίσκονται σε αρχικό στάδιο διαπραγματεύσεων, χωρίς ωστόσο να έχουν καταθέσει στο τραπέζι επίσημη πρόταση, ενώ η Google ενδέχεται να μην ακολουθήσει τελικά στη διαδικασία προσφοράς, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal, επικαλούμενο προσκείμενες πηγές.
Ούτε, επίσης, έχουν ανακοινωθεί τα ονόματα των εταιρειών ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου με τις οποίες είχε επαφές η Google. Το μόνο σίγουρο, ωστόσο, είναι ότι οιαδήποτε συμφωνία που θα ενώνει δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες του Διαδικτύου θα τεθεί στο «μικροσκόπιο» των αντιμονοπωλιακών αρχών των ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι οι ομοσπονδιακές αντιμονοπωλιακές αρχές των ΗΠΑ αντιτάχθηκαν, το 2008, σε διαφημιστική συνεργασία στο χώρο αναζήτησης μέσω Διαδικτύου μεταξύ των δύο εταιρειών, ενώ ένα χρόνο αργότερα η Yahoo υπέγραψε αντίστοιχη 10ετή συνεργασία με τη Microsoft Και η τελευταία εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο χρηματοδότησης μέρους της προσφοράς για την εξαγορά της Yahoo μέσω εταιρείας ιδιωτικού μετοχικού κεφαλαίου, σύμφωνα πάντα με προσκείμενες πηγές, ενώ από την πλευρά της η Yahoo δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο.


Σημειώνεται ότι η Yahoo δεν έχει καταφέρει να ενισχύσει τα έσοδά της, παρά το γεγονός ότι η διαφημιστική αγορά στο Διαδίκτυο αυξάνεται ετησίως περισσότερο από 20%.
Στα ενδιαφέροντα της Google είναι να μπορεί να πωλεί ορισμένες διαφημίσεις στις ιστοσελίδες της Yahoo, κάτι που η Yahoo κάνει μόνη της τον τελευταίο καιρό, σύμφωνα πάντα με προσκείμενες πηγές.
Οιαδήποτε συμφωνία, όμως, στην οποία θα ενέχεται η Google, θα μπορούσε να φέρει ακόμη περισσότερες ευκαιρίες, για παράδειγμα να ανοίξει την υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης Google+, της Google, στο κοινό της Yahoo, που υπολογίζεται σε περίπου 700 εκατομμύρια επισκέπτες το μήνα.
Επιπλέον, η Yahoo συνεργάζεται με πολλούς ειδησεογραφικούς ομίλους, όπως ABC News, οι οποίοι παρέχουν βίντεο και άλλου είδους περιεχόμενο στις ιστοσελίδες της Yahoo και η Google επιθυμεί να αποκτήσει πιο στενή συνεργασία με αυτούς τους ομίλους.

Εν μέρει, αυτό που θέλει να επιτύχει η Google, συμμετέχοντας στις συζητήσεις για πώληση της Yahoo, είναι να καταστήσει τα πράγματα πιο δύσκολα για τους ανταγωνιστές της, όπως η Microsoft, σύμφωνα πάντα με τις πηγές.

Εσοδα από διαφημίσεις

Η Google αποτελεί τον νούμερο ένα παίκτη στην αναζήτηση μέσω Διαδικτύου, όμως στην αγορά display advertising είναι μικρότερος παίκτης, που συνεχώς όμως κερδίζει έδαφος.
Στις ΗΠΑ, το Facebook αναμένεται να αντλήσει φέτος περισσότερα από 2 δισ. δολάρια σε καθαρά έσοδα από αυτό το είδος των διαφημίσεων, με τη Yahoo να αντλεί περί το 1,6 δισ. δολάρια και η Google 1,1 δισ. δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της eMarketer.

(nafteboriki.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...