Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Αποχώρησε από την On Telecoms η οικογένεια Εφραίμογλου

Του Φώτη Φωτεινού 

Στο κόκκινο βρίσκονται τα ιδία κεφάλαια της μητρικής On Telecoms. Η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, με αρνητικά ιδία κεφάλαια 18 εκατ., ξεπέρασε τα 100 εκατ. στο σύνολο των συσσωρευμένων ζημιών. 

Οι μέτοχοι θα χρειαστεί να στηρίξουν, εκ νέου, την τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, η οποία προβλημάτισε το 2010. 

H μητρική Οn Telecoms, όχι μόνο δεν αύξησε τον αριθμό των συνδρομητών της (παραμένουν «κολλημένοι» στις 130-135 χιλιάδες), αλλά σημείωσε και κάμψη του κύκλου εργασιών, έστω και οριακή (3 εκατ.). 

Μάλιστα, η καθίζηση του κύκλου εργασιών αποκτά επιπρόσθετη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς τον υπερδιπλασιασμό πωλήσεων και συνδρομητών άλλων ανταγωνιστριών εταιρειών, όπως της κυπριακής Cyta. 

Αντιστοίχως, η HOL αύξησε τους συνδρομητές κατά 39% και τα έσοδα κατά 28%, σε επίπεδο ομίλου.  
Ωστόσο, η αρνητική εικόνα του 2010 δείχνει να αντιστρέφεται. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η On Telecoms (διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Αναστασιάδης) κατάφερε να μειώσει τις υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, κατά 3 εκατ., δίχως την εισροή νέων κεφαλαίων.

H On Telecoms (βασικός μέτοχος το fund Argo) έχει συγχωνεύσει την Vivodi της οικογένειας Εφραίμογλου, η οποία αποχώρησε από το ενοποιημένο σχήμα. 

Σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, οι συνέργιες που θα δημιουργούνταν μεταξύ των δυο εταιρειών εκτιμούνταν στα

10 εκατ. ευρώ ετησίως, με απώτερο στόχο την επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας το δεύτερο εξάμηνο του 2010.   

H μητρική On Telecoms, η οποία καταμετρά περισσότερες από 130 - 135 χιλιάδες συνδέσεις LLU (χωρίς πάγιο ΟΤΕ), παρουσίασε πέρσι μείωση του κύκλου εργασιών κατά 3 εκατ. (48 εκατ. από 51 εκατ. το 2009). 

Παρήγορο στοιχείο αποτελεί η συγκράτηση των υποχρεώσεων, οι οποίες - στα τέλη του 2010 - ανέρχονταν σε 108 εκατ. ευρώ, έναντι 102 εκατ. το 2009 (59 εκατ. ευρώ το 2007). 
Οι ζημίες χρήσεως παρέμειναν στα 17 εκατ. (42 εκατ. το 2008), με τις συσσωρευμένες ζημίες να «σκαρφαλώνουν» στα 100 εκατ. ευρώ, από 22 εκατ. στα τέλη του 2007.

Τα ίδια κεφάλαια είναι αρνητικά και μάλιστα στα επίπεδα των 18 εκατ. Καθίσταται προφανές ότι η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία χρειάζεται άμεσα ένεση ρευστότητας. Ο τρόπος που θα επιτευχθεί (καταβολή μετρητών, ομολογιακό δάνειο) είναι κάτι το οποίο επεξεργάζονται οι μέτοχοι.

Όπως φανερώνει ο δημοσιευμένος ισολογισμός, το 2010 δεν σημειώθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Αντίθετα, το 2009 η ΑΜΚ ανήλθε στα 26,3 εκατ. ευρώ. 

Καλύτερη εικόνα το 2011

Η εφετινή χρονιά, σύμφωνα με στελέχη της Οn, κινείται καλύτερα. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η εταιρεία κατάφερε να μειώσει τις υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, κατά 3 εκατ. δίχως την εισροή νέων κεφαλαίων.

Παράλληλα, το EBITDA αρχίζει να προσεγγίζει θετικό πρόσημο, κάτι το οποίο είχε τεθεί ως βασική προτεραιότητα, έπειτα από την συγχώνευση της Vivodi. Αν και τότε, αρχική επιδίωξη ήταν η επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας από το δεύτερο εξάμηνο του 2010.    

Αντίστοιχα, η Vivodi γνώρισε μείωση του κύκλου εργασιών, ο οποίος κατήλθε στα 14 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 26 εκατ. ευρώ το 2009. Η μείωση του κύκλου εργασιών αποτελεί φυσικό επακόλουθο, έπειτα από την δρομολογούμενη συγχώνευση των δυο εταιρειών. 

Η Vivodi, η οποία καταμετρούσε περίπου 30.000 συνδέσεις LLU, όταν συγχωνεύτηκε με την On, διεύρυνε πέρσι τις ζημίες, οι οποίες ανήλθαν στα 16 εκατ. ευρώ, έναντι 12 εκατ. ευρώ το 2009.

Το σύνολο των υποχρεώσεων, στα τέλη του 2010, προσέγγιζε τα 62 εκατ. ευρώ (από 80 εκατ. ευρώ το 2009), ενώ οι συσσωρευμένες ζημίες της εταιρείας, ανέρχονταν το Δεκέμβρη του 2010, στα 68 εκατ. ευρώ από 51 εκατ. ευρώ το 2009.    
Τα ιδία κεφάλαια εμφανίζονται στα 68 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η εταιρεία δεν διενήργησε αποσβέσεις επί των παγίων περιουσιακών στοιχείων και των εξόδων πολυετούς απόσβεσης, ύψους 85,4 εκατ. 

Σε επίπεδο ομίλου, ο περσινός κύκλος εργασιών έκλεισε στα 61 εκατ., οι ζημιές προ φόρων έφτασαν στα 32 εκατ., το σύνολο των υποχρεώσεων στα 161 εκατ., ενώ τα ιδία κεφάλαια ήταν αρνητικά κατά 20 εκατ. http://www.isotimia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...