Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Leo Burnett: Η επισημη καταθεση της αίτησης για ένταξη στο 99...



Αίτηση για την ένταξή της στο άρθρο 99 (Πτωχευτικός Κώδικας) κατέθεσε επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (8/7) η διαφημιστική εταιρεία Leo Burnett προς επιβεβαίωση των πληροφοριών των τελευταίων ημερών. Πως και γιατί οδηγήθηκε ως εκεί.

Πώς έφτασε σε αυτό το σημείο

Συνεχείς και ραγδαίες ήταν οι εξελίξεις στην υπόθεση της Leo Burnett. Σύμφωνα με πληροφορίες πριν από λίγες ημέρες παραιτήθηκαν από την εταιρεία και το Διοικητικό της Συμβούλιο οι Κατερίνα Σάββα (Γενική Διευθύντρια) και Γωγώ Σκλήβα (Οικονομική διευθύντρια), ενώ χθες (Πέμπτη 7 Ιουλίου) στην ίδια κίνηση προχώρησε και ο Πέτρος Βενέτης (Πρόεδρος). Έτσι όλα συνέκλιναν στο γεγονός πως η κατάθεση αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 99 από το νέο Δ.Σ της εταιρείας, αποτελούσε σχεδόν μονόδρομο. Αυτό έδειχνε άλλωστε και η προσθήκη των Γιάννη Χατζηπροδρόμου (νομικός) και Μathias Emmerich (εκπρόσωπος του Publicis Groupe) στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

O τελευταίος αποτελεί Senior Vice President του Publicis Groupe, ο οποίος ασκεί καθήκοντα General Secretary με βασικό πεδίο ευθύνης του τον τομέα Internal Audit του γαλλικού ομίλου επικοινωνίας. Θεωρείται εξαιρετικά έμπειρος τόσο στον τομέα των οικονομικών όσο και του HR και στην Ελλάδα βρίσκεται σαν επικεφαλής μιας ομάδας 11 στελεχών, οι οποίοι έχουν αποσταλεί από το Publicis Groupe για να συντάξουν το business plan, που θα εφαρμοστεί στο μέλλον στην Leo Burnett και το οποίο κατατέθηκε και στο Πρωτοδικείο σαν μέρος του φακέλου για την αίτηση υπαγωγής στο 99. Αυτό αναμενόταν να γίνει την Δευτέρα 11 Ιουλίου, αλλά τελικά οι άνθρωποι που χειρίζονταν την διαδικασία, κατορθώσαν να κινήσουν πιο άμεσα τον σχετικό εσωτερικό μηχανισμό. Πληροφορίες, πάντως, θέλουν τις παραιτήσεις των Βενέτη, Σάββα και Σκλήβα να συνδέονται άμεσα με αυτό το business plan καθώς οι τρεις προαναφερθέντες φέρονταi να έχουν διαφωνήσει με το ύψος των αποζημιώσεων, που προβλέπει το σχέδιο του Ομίλου για τους εργαζόμενους, που δεν θα συνεχίσουν στην εταιρεία.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα στελέχη του διεθνούς ομίλου βρίσκονται εδώ και αρκετές ημέρες στην Ελλάδα για εξετάσουν την κατάσταση και σύμφωνα με πληροφορίες ανέθεσαν στην KPMG την διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου, ο οποίος φαίνεται πως επικεντρώνεται στην σχέση της εταιρείας με τον τηλεοπτικό σταθμό Alter, ο οποίος παρουσιάζεται να έχει «άνοιγμα» προς τη διαφημιστική της τάξεως των 24 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως χωρίς την «μαύρη τρύπα» αυτή, η εταιρεία το 2010 κατόρθωσε να έχει περισσότερα έσοδα από έξοδα. Αυτό, όμως, φαίνεται δεν αρκούσε για να καλύψει το πρόβλημα και να αποφύγει τις περιπέτειες…

Αβέβαιο μέλλον & δύσκολες αποφάσεις

"Όταν προσπαθείς να αγγίξεις τα αστέρια, μπορείς μεν να μην τα φτάσεις αλλά σίγουρα δεν θα γεμίσεις τα χέρια σου λάσπη". Αυτή η πασίγνωστη ρήση του Leo Burnett, του ιδρυτή του ομώνυμου πολυεθνικού διαφημιστικού δικτύου, μάλλον δεν έχει εφαρμογή στην Ελλάδα του 2011 καθώς η Leo Burnett Hellas παρά το γεγονός πως συγκαταλέγεται μέσα στις 5 μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες της χώρας, με σημαντικούς πελάτες στο χαρτοφυλάκιο της και εξαιρετικές δουλειές στο παλμαρέ της, δεν απέφυγε την υπαγωγή στο άρθρο 99.

Το μέλλον για την Leo Burnett στην Ελλάδα προδιαγράφεται αρκετά δύσκολο καθώς είναι αβέβαιο το κατά πόσον οι μεγάλοι εγχώριοι λογαριασμοί, των οποίων έχει την ευθύνη, θα παραμείνουν στην εταιρεία και μετά την αίτηση υπαγωγής στο 99. Η Εθνική Τράπεζα, μάλιστα, έχει ήδη ολοκληρώσει την απευθείας τακτοποίηση των υποχρεώσεων της προς στα Μέσα, οι οποίες έχουν προκύψει μέσω της συνεργασίας της με την Leo Burnett ενώ και ο ΟΠΑΠ μάλλον κινείται προς την ίδια κατεύθυνση.Ερωτηματικό φυσικά παραμένουν οι πολυεθνικοί λογαριασμοί που χειρίζεται η εταιρεία σαν το ελληνικό παράρτημα του δικτύου της Leo Burnett. Τυχόν προσπάθεια μετακίνησής τους στις επίσης ιδιοκτησίας Publicis Groupe, Publicis ή Starlink, μπορεί να προσκρούσει σε νομικές –ίσως αξεπέραστες- δυσκολίες.
Όλα φυσικά εξαρτώνται από τις αποφάσεις του γαλλικού ομίλου επικοινωνίας, ο οποίος έχει διάφορες «καυτές πατάτες» στην ελληνική αγορά καθώς πέρα από τα όσα αναφέρθηκαν πληροφορίες θέλουν σημαντική καθυστέρηση πληρωμών να παρατηρείται και στην D’Arcy Αthens, όπου οι άνθρωποι της σύντομα αναμένεται να κληθούν να λάβουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

(Αναδημοσίευση απο advertising.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...