Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

ΕΣΡ: Aυστηρότερο καθεστώς προβολής για τις νέες μορφές διαφήμισης


Νέο ερμηνευτικό πλαίσιο για τις σύγχρονες μορφές διαφήμισης που ενσωματώθηκαν στην ελληνική νομοθεσία με το ΠΔ.109/2010, και αφορούν ειδικότερα στην τοποθέτηση προϊόντων, τη χορηγία, τις τηλεπωλήσεις κ.α., δημοσιοποίησε χθες το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ΕΣΡ .
Πρόκειται για τους τρόπους επικοινωνίας προϊόντων και υπηρεσιών που επέβαλε την ενσωμάτωσή τους στην Ελληνική νομοθεσία, η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ειδικότερα η ανεξάρτητη αρχή σε ειδική ερμηνευτική Οδηγία που εξέδωσε χθες -και η οποία έχει ισχύ νόμου-, παρέχει διευκρινίσεις σχετικά με τις
χορηγίες, την τοποθέτηση προϊόντων, την τηλεοπτική διαφήμιση και τα μεμονωμένα μηνύματα τηλεπώλησης, τις χρονοθυρίδες τηλεπώλησης, ενώ παράλληλα διευρύνει όπου οι παραπάνω μορφές επικοινωνίας βρίσκουν εφαρμογή, τις ισχύουσες διατάξεις και στο ραδιόφωνο.
Όπως ειδικότερα ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΣΡ, Ιωάννης Λασκαρίδης, το Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση της Οδηγίας, αφού από την εφαρμογή του προεδρικού διατάγματος, διαπιστώθηκαν αρκετά σημεία που χρειάζονταν διευκρίνιση.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τη χορηγία το ΕΣΡ επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι δεν επιτρέπεται σε προγράμματα ειδησεογραφίας και επικαιρότητας, αλλά και στις ανακοινώσεις του ραδιοτηλεοπτικού φορέα για τα προγράμματα αυτά.
Επίσης διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η θεματική λειτουργία της χορηγίας δηλαδή ο σχεδιασμός εκπομπών με στόχο τη διαφημιστική προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών -εφαρμόζεται κατά κόρον σε αθλητικά κυρίως ραδιόφωνα- ενώ τονίζεται ότι η εμφάνιση του συμβόλου του χορηγού δεν μπορεί να εμπεριέχει διαφημιστικό μήνυμα. Επισημαίνεται επίσης ότι δεν επιτρέπεται η εμφάνιση λογοτύπου χορηγίας σε παιδικές εκπομπές.
Σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση προϊόντων διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται σε δημοσιογραφικές, ειδησεογραφικές, πολιτικές εκπομπές, αλλά και στα ντοκιμαντέρ, και τις πολιτιστικές εκπομπές, ενώ κατ' εξαίρεση επιτρέπονται σε κινηματογραφικά και τηλεοπτικά έργα, σε αθλητικά προγράμματα και σε προγράμματα ελαφράς ψυχαγωγίας.
Στην οδηγία επισημαίνεται ότι απαγορεύεται η υπερβολική προβολή προϊόντος και οριοθετείται - ορίζεται ενδελεχώς, το τι εννοούμε ως «υπερβολική προβολή προϊόντος». Επίσης τονίζεται ότι αν υπάρχει τοποθέτηση προϊόντος θα πρέπει να ενημερώνονται σχετικά οι τηλεθεατές. Το ΕΣΡ, τονίζει ότι απαγορεύεται η τοποθέτηση προϊόντων σε εταιρείες των οποίων η κύρια δραστηριότητα είναι η διοργάνωση και διεξαγωγή τυχερών παιχνιδιών.
Για την τηλεοπτική διαφήμιση, το ΕΣΡ, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη και επισημαίνει ότι η χρήση των νέων τεχνικών διαφήμισης (virtual advertisement και split screen) δεν θα πρέπει να θίγει την ακεραιότητα των προγραμμάτων.
Επίσης και όσον αφορά την τηλεπώληση, γίνεται ειδική μνεία στη μετάδοση μηνυμάτων τηλεπώλησης, με τη χρήση πολυμεσικής πληροφόρησης και διευκρινίζεται ότι υπόκειται στους κανόνες και περιορισμούς που επιβάλλονται στους παρόχους δικτύου.
Το ΕΣΡ, στην Οδηγία του διευκρινίζει ότι παρά το ότι το ΠΔ 109/2010, δεν προβλέπει αναλογική εφαρμογή για το ραδιόφωνο, η αρχή κάνει χρήση των διατάξεων του ΠΔ100/2000, στο οποίο προβλέπεται ότι για την μετάδοση διαφημίσεων, χορηγιών και τηλεπωλήσεων, μπορεί να υπάρξει θέσπιση ειδικότερων νομοθετικών ρυθμίσεων.
Δύσκολη περίοδος
Αξίζει να επισημανθεί ότι η νέα αυτή ρύθμιση, ενδέχεται να δυσχεράνει την κατάσταση στη αγορά, σε μια περίοδο, που ο διαφημιστικός κλάδος στη χώρα μας, δέχεται ιδιαίτερα σημαντικές πιέσεις λόγω της ευρύτερης οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα στον τομέα της τηλεόρασης οι μειώσεις στη διαφημιστική δαπάνη είναι σημαντικές, ενώ το τελευταίο χρονικό διάστημα η κατάσταση, έχει πάρει νέα τροπή από τις εξελίξεις στον τηλεοπτικό σταθμό Alter.
Στο μεταξύ, η επέκταση των περιοριστικών μέτρων και στο χώρο του ραδιοφώνου, δημιουργεί προβλήματα. Αξίζει να επισημανθεί ειδικότερα όσον αφορά το συγκεκριμένο μέσο ότι σύμφωνα και με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Media Services, παρουσιάζει κάμψη σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, κοντά στο 11%.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr

Πηγή:Naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...