Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011
"Έφαγαν" τους εφημεριδοπώλες με συνοπτικές διαδικασίες
Με αφορμή το ρεπορτάζ για τη "Μεσοπρόθεσμη ανατροπή στη διακίνηση του Τύπου" εστάλη το παρακάτω σχόλιο, προφανώς απο εφημεριδοπώλη. Περιγράφει την αγωνία αυτών των ανθρώπων που επί τρεις μέερς τώρα λοιδωρούνται με τον χειρότερο τρόπο από τα Μέσα των εκδοτών, χωρίς τη στοιχιώδη τήρηση δεοντολογίας. Να ακουστεί, για παράδειγμα η άποψη τους.
Στο επίκεντρο βεβαίως βρίσκεται η απελυθέρωση του επαγγέλματος, στην ουσία πρόκειται για μείωση του κόστους στη διακίνηση και διανομή του Τύπου. Επιχειρείται να στηθεί ένα νέο σύστημα, απόλυτα ελεγχόμενο στο οποίο δεν θα υπάρχει ενδιαμέσος κρίκος με ή χωρίς προνόμια, απλώς θα υπάρχουν "υπάλληλοι" με αμοιβές- φανταζόμαστε- σαν αυτές που θέλουν οι εκδότες να επιβάλλουν και στους δημοσιογράφους.
Πέρα από τη δημοσίευση του σχολίου, μια ακόμη παρατήρηση. Αξίζει ιδιαίτερης προσοχής από τους δημοσιογράφους τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν οι εκδότες για την "κατάργηση του κλάδου", ο οποίος ήταν ιδιαίτερα φιλικός πάντα με τους εκδότες, σύμμαχος στους στόχους τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Κι αυτό γιατί παρόμοια επιχειρήματα ότι έχουν ιδιαίτερα προνόμια στην ασφάλιση τους και την ένταξη στο σωματείο τους, θα χρησιμοποιηθούν εν καιρώ και για τον δημοσιογραφικό κλάδο.Όταν θάρθει η στιγμή...
"Θα ήθελα να σας παρακινήσω να συνεχίσετε την έρευνα και να παρουσιάσετε σε ποιο σημείο βρίσκονται σήμερα οι συζητήσεις και τι μέλλει γενέσθαι, καθώς από το Σάββατο
2/7/2011 1.200 άτομα βρίσκονται στο δρόμο, χωρίς μεροκάματα και ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ.
Δεν έχουν γίνει γνωστά τα σχέδια των Πρακτορείων παρά μόνο ξεχωρίζει η επιθυμία τους για παραγκωνισμό των εφημεριδοπωλών, για κατάργηση του ολιγοπωλίου και μετατροπή σε μονοπώλιο, αφού όλα περνάνε στα χέρια του ΑΡΓΟΥΣ και της ΕΥΡΩΠΗΣ. Για ποιο άνοιγμα επαγγέλματος μιλάμε? Για ποιες νέες θέσεις εργασίας αφού «έκλεισαν» και τις παλιές?
Γιατί δεν ισχύει το ίδιο και με όλα τα άλλα επαγγέλματα? Γιατί στα ΤΑΞΙ θα κρίνει η αγορά πόσα χρειάζεται ενώ εδώ προεξοφλούν ότι οι εφημεριδοπώλες περισσεύουν? Η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη και η δουλειά των εφημεριδοπωλών δεν δείχνει από κανένα ΜΕΣΟ να εκτιμάται καθώς «δεν είναι αρεστοί σε περιπτερούχους και εκδότες» όπως αναφέρθηκε στο λίβελο του MEGA. Είναι γνωστά τα συμφέροντα των καναλιών και η δύναμη που έχουν στα χέρια της, αλλά η δημοσιογραφική δεοντολογία απαιτεί την εξέταση του θέματος και από τις 2 πλευρές. Πουθενά παρά μόνο σε κάποια blogs διάβασα την ανακοίνωση από την Ένωση Εφημεριδοπωλών ενώ παντού αναρτήθηκε και σχολιάστηκε έντονα η ανακοίνωση των Πρακτορείων. Κανείς δεν αρνήθηκε το άνοιγμα του επαγγέλματος, πως θα μπορούσε άλλωστε. Ήταν κάτι που το άκουγαν τα τελευταία 5 χρόνια και ο κλάδος το περίμενε. Εκτενής αναφορά γίνεται στα οικονομικά οφέλη και στις απολαβές, αλλά και στα «φοροπρονόμια». Ξεχνάνε ή μάλλον δε γνωρίζουν ότι η σωματική εργασία πληρώνεται πάντα καλύτερα (χωρίς τα ποσά που παρουσιάζονται να είναι δικαιολογημένα για τη δύσκολη εποχή που διανύουμε). Ας παρατηρήσουν τα χέρια των ανθρώπων αυτών, που είναι σκισμένα και ταλαιπωρημένα από τις συνθήκες εργασίας. Ας μάθουν όμως ότι όπως σε όλα τα επαγγέλματα, όπως στην κοινωνία δεν είμαστε όλοι ίσοι, και αν κάποιος παρουσίαζε μεγάλα κέρδη υπάρχει και άλλος που με μικρότερο εισόδημα από ένα δημόσιο υπάλληλο, δουλεύοντας πάντα νύχτα, χωρίς άδειες Σαβ/κα και καλοκαιρινές, χωρίς νυχτερινά επιδόματα και βαρέα (γιατί χαμάληδες είναι), ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών (γιατί με τα χιόνια οι εφημερίδες πήγαν στα σημεία πώλησης), χωρίς απεργίες για να μη πλήξουν τον Τύπο και τη Δημοκρατία, ζει μια οικογένεια. Αυτοί λοιπόν είναι οι άνθρωποι που για δυο μέρες απείλησαν τη Δημοκρατία? Που τους άξιζε να «περιφρουρούν» τα περίπτερά τους και να «παίζουν» τα τελευταία τους χαρτιά για να ……….ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ξανά. Δεν έκλεβαν. Είναι γνωστά τα κυκλώματα των μεγαλοεκδοτών (μεγαλοκαρχαρίες) αλλά δεν είμαστε όλοι για όλα. Οι εφημεριδοπώλες μπορεί να μην είναι όλοι με Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά, είναι όμως εργατικοί και αυτό δε μπορεί κανείς να το αναιρέσει. Μα πάνω από όλα είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!
(απο greek-tv.com)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η τέχνη του σύγχρονου marketing
Το digital αλλάζει το direct Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...
-
Ανακοινώθηκε η διάθεση της νέας δοκιμαστικής [beta] έκδοσης του Skype, το...
-
MyShoe.gr www.myshoe.gr Παπούτσια και μόνο παπούτσια. Εκτός των άλλων θα βρείτε πολύχρωμες γαλότσες, μπότες και μπαλαρίνες. Κατηγορίες προϊό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου