Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Μετά την τηλεόραση, και στo γαλλικό ραδιόφωνο απαγορεύεται η αναφορά σε Facebook και Twitter


Πώς λέγεται το Facebook και το Twitter στα γαλλικά; Δεν λέγεται - τουλάχιστον, αν είσαι στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση, όπου Γάλλοι αξιωματούχοι έχουν απαγορεύσει οποιαδήποτε αναφορά σε αυτά αν δεν είναι ειδικά μέρος του ρεπορτάζ.

Οι δυο δικτυακοί τόποι έχουν πέσει θύμα διατάγματος του 1992 που απαγορεύει τη διαφήμιση ή την προώθηση των ιδιωτικών επιχειρήσεων στα προγράμματα. Οι δημοσιογράφοι δεν θα είναι πλέον σε θέση να κλείνουν τα ρεπορτάζ τους με το ρητό "Ακολουθήστε μας στο Twitter" ή "Ρίξτε μια ματιά στη σελίδα μας στο Facebook", επειδή η γαλλική κυβέρνηση κρίνει ότι αυτό είναι άμεση ή έμμεση προώθηση και ότι είναι άδικο για άλλα παρεμφερή δίκτυα.

Η Κριστίν Κέλι, εκπρόσωπος για το Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA), την αρχή ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών της κυβέρνησης, είπε: "Γιατί να δώσει κάποιος προτεραιότητα στο Facebook, το οποίο αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια, όταν υπάρχουν άλλα κοινωνικά δίκτυα που αγωνίζονται για την αναγνώριση. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε στρέβλωση του ανταγωνισμού. Αν επιτρέψουμε στο Facebook και το Twitter να αναφερθούν στον αέρα, θα είναι το άνοιγμα του κουτιού της Πανδώρας. Άλλα κοινωνικά δίκτυα θα διαμαρτυρηθούν σε μας, λέγοντας «Γιατί όχι εμείς;»

Η Kelly δήλωσε ότι η CSA δεν είχε την πρόθεση να μπλοκάρει τα δίκτυα, παρά μόνο να προωθήσει δικαιότερες πρακτικές. "Ενθαρρύνουμε τη χρήση των κοινωνικών δικτύων ... τα μέλη της CSA περνούν ώρες σε αυτά. Ίσως μια μέρα το Facebook θα γίνει ένας γενικός όρος, αλλά προς το παρόν είναι μια εμπορική επιχείρηση - το νούμερο ένα σίγουρα, αλλά δεν είναι το μοναδικό".
Δεν παρασχέθηκαν στοιχεία σχετικά με το πώς ο κανόνας θα εφαρμοστεί ή τι τιμωρία θα περιμένει όλους όσους συνεχίζουν να λένε Facebook και Twitter στον αέρα.

Η απαγόρευση έρχεται λιγότερο από δύο εβδομάδες μετά από τη σύνοδο κορυφής του προέδρου Νικολά Σαρκοζί για το ίντερνετ και την ψηφιακή τεχνολογία, το e-G8, όπου του επιδόθηκε ένα μπλουζάκι Facebook από τον ιδρυτή της ιστοσελίδας, Mark Zuckerberg.


Ορισμένοι σχολιαστές θεωρούν ότι η απαγόρευση είναι μια ακόμη προσπάθεια από τη Γαλλία για τον έλεγχο της επίδρασης από αγγλοσαξονικές πολιτιστικές επιρροές, ιδίως εκείνων που θεωρούνται ως ενθάρρυνση της χρήσης της αγγλικής γλώσσας.
Οι δυο ιστοσελίδες αναφέρθηκαν ευρέως ως πηγή σε σχέση με το σκάνδαλο γύρω από τη σύλληψη του προεδρικού υποψηφίου των Σοσιαλιστών Ντομινίκ Στρος-Καν για τις κατηγορίες σεξουαλικής επίθεσης στη Νέα Υόρκη.
"Το CSA δεν έχει καταλάβει ότι εκτός από εμπορικά σήματα, το Twitter και το Facebook είναι δημόσιοι χώροι, όπου περισσότερο από το 25% του γαλλικού κοινού συζητούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες", δήλωσε ο δημοσιογράφος Benoît Ραφαέλ.
Η Kelly δήλωσε ότι οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τα ονόματα των ιστοσελίδων, αν δεν είναι "καθοριστικά για το ρεπορτάζ". Αντ 'αυτού, πρέπει να πουν: "Βρείτε μας στα κοινωνικά δίκτυα".

Πηγή: Paid Content UK
(radiofono.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...