Οι παρουσιαστές δελτίων ειδήσεων στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση της Γαλλίας, δεν μπορούν πλέον να λένε τις λέξεις "Facebook" και "Twitter" στον αέρα, εκτός εάν πρόκειται για κάποια συγκεκριμένη είδηση. Έτσι απαγορεύεται στους... γαλλικούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς να προτρέπουν το κοινό, να τους κάνουν "follow" στο Twitter ή να επισκεφτούν τη σελίδα τους στο Facebook.
Η απαγόρευση οφείλεται στην πραγματικότητα σε μια εντολή που εξέδωσε η γαλλική κυβέρνηση στις 27 Μάρτη του 1992, που απαγορεύει την προώθηση των εμπορικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια προγραμμάτων ειδήσεων. Για όσους είναι πιστοί στην αντικειμενική δημοσιογραφία, αυτός ο κανόνας μπορεί να είναι λογικός. Αλλά όπως επισημαίνει ο blogger Matthew Fraser, αυτό το είδος ρύθμισης είναι παράλογο, ειδικά όταν το Facebook και το Twitter είναι κομμάτι της καθημερινής μας ζωής.
"Φανταστείτε εάν, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ομοσπονδιακή ρυθμιστική αρχή έλεγε ότι τα δίκτυα όπως το CNN δε θα μπορούν να διαθέτουν Twitter feeds στην οθόνη", γράφει ο μπλόγκερ. "Είναι προφανώς αδιανόητο, εντελώς γελοίο. Εάν εξέδιδαν μία τέτοια ανακοίνωση βρετανικά και αμερικανικά τηλεοπτικά δίκτυα θα διαμαρτύρονταν με αποφασιστικότητα για να φτάσει το θέμα είτε στην κυβέρνηση ή σε δικαστήριο, και γενικά θα δημιουργούσαν μια τεράστια αναστάτωση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Θα ήταν σωστό να το πράξουν. Και θα κέρδιζαν στο τέλος. "
Σύμφωνα με το ανώτατο Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ωστόσο, η κυβέρνηση διατηρεί απλώς τους νόμους της με δίκαιο τρόπο.
"Γιατί να δώσει προτεραιότητα στο Facebook, το οποίο αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια, όταν υπάρχουν πολλά άλλα κοινωνικά δίκτυα που αγωνίζονται για την αναγνώριση;" ρώτησε η εκπρόσωπος του Συμβουλίου, Κριστίν Κέλι. Αν επιτρέψουμε στο Facebook και το Twitter να αναφέρονται στον αέρα, είναι το άνοιγμα του κουτιού της Πανδώρας - άλλα κοινωνικά δίκτυα θα διαμαρτυρηθούν λέγοντας "εμάς γιατί όχι;".
mediasoup.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου