Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Ανταγωνισμός: Αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές


Το θέμα των στρεβλώσεων στην ευρύτερη αγορά των ΜΜΕ και της επικοινωνίας, που δημιουργούν προβλήματα και νοθεύουν τον ανταγωνισμό θέτοντας σε κίνδυνο και τις υγιείς επιχειρήσεις -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- έφερε χθες με ανακοίνωσή της στο προσκήνιο η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ), η οποία παράλληλα τονίζει την αναγκαιότητα ουσιαστικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο.
Ειδικότερα η ΕΙΤΗΣΕΕ, με αφορμή τη διαμορφωθείσα κατά την τελευταία τριετία κατάσταση στην αγορά των Μέσων Ενημέρωσης, σε ανακοίνωσή της
επισημαίνει ότι η αγορά πλήττεται από την ύφεση με αποτέλεσμα να παρατηρείται μείωση του κύκλου εργασιών σε ποσοστό που υπερβαίνει σήμερα το 50%.
Κατά συνέπεια, όπως σημειώνει η Ένωση, πολλές επιχειρήσεις του κλάδου των Μέσων Ενημέρωσης αντιμετώπισαν αδιέξοδα και οδηγήθηκαν ή οδηγούνται στο κλείσιμο. Πέραν τούτων, η κρίση έφερε στο φως στοιχεία ότι, επί σειρά ετών, από ορισμένες επιχειρήσεις, ακολουθήθηκε μία λογική η οποία νόθευσε τον ανταγωνισμό και στηρίχθηκε σε ιδιόμορφες συναλλακτικές πρακτικές, χωρίς διαφανή επιχειρηματικά κριτήρια, από πλευράς των εμπλεκομένων και συναλλασσόμενων φορέων.
Οι προφανώς καταδικαστέες πρακτικές που ακολουθήθηκαν, τονίζει η Ένωση, οδηγούν σε αποτελέσματα που θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τους εμπλεκομένους και συναλλασσόμενους φορείς στο χώρο της ευρύτερης εμπορικής επικοινωνίας, αλλά και ολόκληρη την αγορά των Μέσων Ενημέρωσης.
Τη ζημία που θα προκύψει από αυτές τις πρακτικές θα πρέπει να την επωμισθούν αποκλειστικά οι επιχειρηματικοί φορείς που τις ακολούθησαν και όχι οι υγιείς εταιρείες του κλάδου των Μέσων Ενημέρωσης ή του ευρύτερου κλάδου της Επικοινωνίας, που ουδεμία σχέση είχαν με αυτές τις πρακτικές.
Οι λύσεις που θα δρομολογηθούν δεν θα πρέπει να επιτρέπουν τη συνέχιση της νόθευσης του ανταγωνισμού και των στρεβλώσεων στην άσκηση της επιχειρηματικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό η ΕΙΤΗΣΕΕ τονίζει ότι «τώρα ήρθε η ώρα ο ευρύτερος κλάδος της Επικοινωνίας να αυτορυθμισθεί υπερβαίνοντας τις στρεβλώσεις των τελευταίων ετών».

Πηγή:Naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...