Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Μουσική Βιομηχανία και Νέα Μέσα


Όπως αναμενόταν η αλλαγή όρων από την πλευρά της Apple έχει προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλη τη βιομηχανία παραγωγής περιεχομένου, και ήδη φαίνεται ότι διαμορφώνεται ένα τοπίο πιο ευνοϊκό απέναντι σε όσους προσπαθούν να στήσουν νέες υπηρεσίες.
Το γεγονός αυτό δεν αφορά μόνο τη μουσική βιομηχανία, καθώς η Apple επεκτείνει την ενοικίαση ταινιών και σήριαλ σε όλο και περισσότερες χώρες – ήδη η υπηρεσία αυτή είναι σε λειτουργία και στη χώρα μας.
Η Apple δεν διαθέτει επίσημα στατιστικά, όμως τουλάχιστον μέσω των δισκογραφικών μαθαίνουμε ότι η υπηρεσία της είναι η δημοφιλέστερη στη χώρα μας (σε επίπεδο τζίρου), μετά ασφαλώς από τις υπηρεσίες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.


Η μεγάλη πτώση στους τζίρους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας ξεκίνησε μεν από το ανταγωνισμό χωρίς όρια, όμως επιβάρυνε δραματικά η οικονομική κατάσταση της χώρας.
Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει όλο και μικρότερο έσοδο ανά συνδρομητή, καθώς όλοι σκέφτονται διπλά για το πόσο χρησιμοποιούν το κινητό.
Η κατάσταση αυτή έχει ένα αρνητικό επακόλουθο για τη μουσική βιομηχανία. Πέραν του ότι οι συνδρομητές αποφεύγουν να πληρώσουν τις νόμιμες (και ακριβές σε πολλές περιπτώσεις) υπηρεσίες, ακόμα και οι ίδιες οι εταιρείες δεν προάγουν τη χρήση τους καθώς σε μια τέτοια περίπτωση γνωρίζουν ότι το ποσό που θα εισπράξουν θα κληθούν στο μεγαλύτερο μέρος του να το αποδώσουν σε δικαιούχους.
Με τη σημερινή συγκυρία όπου οι καταναλωτές είναι πολύ προσεκτικοί για το τι ξοδεύουν, οι υπηρεσίες περιεχομένου δεν είναι πηγές δημιουργίας εσόδου, αλλά πηγές κόστους για την βιομηχανία της κινητής.
Ξεκίνησε την εβδομάδα αυτή τη δοκιμαστική του λειτουργία το ελληνικό παρακλάδι του Billboard. Γνωστοί δημοσιογράφοι και συντελεστές του μουσικού χώρου συμμετέχουν στην ηλεκτρονική προσπάθεια αυτή η οποία έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό εφόσον ο αμιγώς μουσικός τύπος έχει ουσιαστικά αφανιστεί στην Ελλάδα.
Όπως ήταν αναμενόμενο λιγότερες θα είναι φέτος οι εμφανίσεις ξένων καλλιτεχνών στην Ελλάδα. Σημαντικότερος παράγοντας είναι η ραγδαία πτώση των χορηγίων, και το περιορισμένο εισόδημα των καταναλωτών το οποίο απομακρύνει την πιθανότητα να καλυφθεί απο την πώληση επιπλέον εισιτηρίων η διαφορά.
Αν συνυπολογίσουμε το ότι οι δυτικές οικονομίες εμφανίζουν οικονομική ανάκαμψη, κανένας ξένος καλλιτέχνης δεν βρίσκει το λόγο να ρίξει τις τιμές του για την Ελλάδα. Ας θυμηθούμε ότι αρχίσαμε να αποτελούμε προορισμό τους όταν τα χρήματα (και τα δάνεια) βρίσκονταν άπλετα.
Η We7, μια από τις μεγαλύτερες μουσικές υπηρεσίες στην Αγγλία ανακοίνωσε ότι πολύ σύντομα ξεκινά μια νέα υπηρεσία στην οποία οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργούν το δικό τους ραδιόφωνο στο internet το οποίο θα περιλαμβάνει μουσική, ειδήσεις, updates από social networks, και άλλες πηγές περιεχομένου. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι το ραδιόφωνο αυτό θα μπορούν να μοιράζονται και με φίλους τους.
Το ερώτημα είναι αν όλες αυτές οι καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες υπάρχει ποτέ περίπτωση να συγκεντρώσουν αρκετούς χρήστες ώστε να δικαιολογήσουν το κόστος ανάπτυξης και αδειοδότησης τους.typologies

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...