Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Τι διαβάζει ο φίλαθλος


Ένα νέο δυναμικό πεδίο δημιουργούν τα new media  για τους φιλάθλους. Είναι σύγχρονα εύκολα στη χρήση και χρησιμεύουν για την άμεση επικοινωνία και έρχονται να συμπληρώσουν και να διευρύνουν τις προοπτικές για τους μεγάλους αθλητικούς ομίλους ΜΜΕ .  Η πρόεδρος και CEO της Focus, Ξένια Κούρτογλου, επιχείρησε να σκιαγραφήσει  τον Έλληνα φίλαθλο στο 1οInternational Sports Forum που έγινε πρόσφατα  στην Αθήνα. 
Ο  φίλαθλος βλέπει τις εφημερίδες ως «συνήθεια- δέσιμο», το ραδιόφωνο, ως «συντροφιά» και «χαβαλέ» το Internet έως ένα άμεσο και νεανικό μέσο. Χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο για να ενημερώνεται απευθείας για τα κρίσιμα γεγονότα, και την τηλεόραση για τις μεταδόσεις. Σύμφωνα με την έρευνα , το 21% των φιλάθλων, ηλικίας 13-70 διαβάσει καθημερινά τουλάχιστον μια αθλητική εφημερίδα, κάθε μέρα, και το 22% των φιλάθλων ηλικίας 18-44 δηλώνει ότι
η αθλητική είναι η αγαπημένη του εφημερίδα. Οι εφημερίδες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τις «αντικειμενικές»,  «για να ξέρεις τι γίνεται στις άλλες ομάδες» και τις «οπαδικές», «για να φτιαχτείς και να πωρωθείς». Οι φίλαθλοι  τις διαβάσουν , για τις μετεγγραφές, το στοίχημα, τα παρασκήνια  τα εξώφυλλα και τα νέα της ομάδας, , αλλά σημειώνουν ταυτόχρονα πως οι αθλητικές εφημερίδες είναι πολλές.
Το αθλητικό ραδιόφωνο επιλέγει το 28% των ανδρών ηλικίας, 13-70 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ το 12% των φιλάθλων δηλώνει πως ο αγαπημένος τους σταθμός είναι αθλητικός.  Η ακρόαση στηρίζεται στη ζωντανή επικοινωνία, έχοντας ως πλαίσιο λειτουργίας της σχέσης Μέσου- ακροατή, την ελευθερία, τον αυθορμητισμό, το χαβαλές και το χιούμορ. Και εδώ οι ακροατές-φίλαθλοι χωρίζονται σε «φανατικούς» , «ένθερμους» και «ψύχραιμους». Οι «φανατικοί» ακροατές συμμετέχουν στο ραδιόφωνο για το χαβαλέ που γίνεται , οι «ένθερμοι» επειδή θέλουν να ακούν αναλύσεις και σχόλια και οι «ψύχραιμοι» για τις μεταδόσεις των αγώνων.

Κινητά, sites και FB
Η νέα αγορά είναι τα new media.  Οι φίλαθλοι μπαίνουν  στο Internetγια την αμεσότητα την ποικιλία, την αξιοπιστία, το κείμενο, την εικόνα και την κίνηση, τα διεθνή νέα και το στοίχημα.  Στο σκέλος των socialmedia, θέτουν το ζήτημα  της έκφρασης, της συμμετοχής , της εκτόνωσης, της ανταλλαγής και του σύγχρονου τρόπου ζωής, θεωρώντας πως είναι ένας νεανικός τρόπος επικοινωνίας.   Τα κινητά 3ης γενιάς δημιουργούν ένα νέο δυναμικό πεδίο καθώς τα επιλέγει το 39% των ερωτηθέντων ηλικίας 13-34 προσεγγίζοντας το κοινό που επιλέγει τα αθλητικά και στοιχηματικά sites (40%) , ενώ σε υψηλότερο σημείο βρίσκονται τα social media, με 76%. Βασίλης Κουφόπουλος media industry

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...