Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Συνεργασίες ΜΜΕ: Δύο κολοσσοί θα αντέξουν

Θέμα λίγων εβδομάδων θεωρείται η ολοκλήρωση της συζήτησης για τη νέα θεσμική φόρμα προκειμένου να καταστεί πια δυνατή η ευρύτερη συνεργασία των τηλεοπτικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. 

Συγκεκριμένα, το νέο νομικό πλαίσιο εστιάζει στην επίλυση του θέματος με τις συχνότητες που κατέχουν οι τηλεοπτικές εταιρίες και οι οποίες θα αναζητήσουν συγχώνευση. Οι χρόνοι για τις αλλαγές στις διατάξεις στα ποσοστά ιδιοκτησίας θα περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατόν (η αγορά του Alpha από το RTL λ.χ. κλείδωσε στα τέλη Σεπτεμβρίου, το ΕΣΡ έδωσε το πράσινο φως … τρεις μήνες μετά, αντιστοίχως η εξαγορά του FOX στην Σερβία από τον ANT1 ανακοινώθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου και επισημοποιήθηκε δυο εβδομάδες μετά από τις κρατικές αρχές!).

Ο προβληματισμός που επικρατεί για την κατηγοριοποίηση του προγράμματος ενός καναλιού (αν είναι ενημερωτικός ή ψυχαγωγικός) που με νόμους του 2007 απαγορεύεται, αναμένεται να αλλάξει, όπως και η θεωρία που δεν δίνει άδεια πανελλαδικής εμβέλειας σε θεματικούς τηλεοπτικούς σταθμούς (Nickelodeon, MAD, MTV).

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ...ΠΡΑΚΤΙΚΑ?

Οι συγχωνεύσεις στον τομέα της τηλεόρασης στην Ελλάδα θα επιφέρουν βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων και έναν …light ανταγωνισμό. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η διαφημιστική αγορά και η απουσία εσόδων συγκλίνει στο θεώρημα «κάντε οικονομία». Έτσι λ.χ. το τμήμα ειδήσεων του Καναλιού Χ αναμένεται να παράγει και τις ειδήσεις για τον Κανάλι Ψ.  Οι ταινίες θα αγοράζονται πια από τον όμιλο Χ+Ψ ΑΕ και θα διανέμονται «λογιστικά» και «ισάξια» εντός ομίλου. Το πακέτο ταινιών και σειρών με κόστος εκατομμυρίων θα καλύπτουν δύο ή και περισσότερα κανάλια από κοινού (ό,τι συμβαίνει στην ΕΡΤ σήμερα, δηλαδή). 
 Όπως και στις περισσότερες συγχωνεύσεις, το κόστος θα κληθούν να πληρώσουν οι εργαζόμενοι. Καθώς δεν θα απαιτούνται πια δέκα εταιρίες παραγωγής, μία και τρεις θα μπορούν να τροφοδοτήσουν τους δύο κεντρικούς ομίλους που θα προκύψουν.  Τμήματα ειδήσεων –που ήδη έχουν περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο- θα συγχωνευθούν με στόχο την τροφοδοσία περισσότερων καναλιών.

Η συνέχεια… επί της οθόνης!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...