Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

Διέξοδο στην τηλεοπτική αγορά επιχειρεί να δώσει η κυβέρνηση


Τη θεσμική φόρμουλα προκειμένου να καταστεί δυνατή η ευρύτερη συνεργασία των τηλεοπτικών επιχειρήσεων αναζητεί η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να δώσει διέξοδο στις επιχειρήσεις του κλάδου προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην αρνητική οικονομική συγκυρία, κρατώντας παράλληλα -στο μέτρο του δυνατού και τις «ισορροπίες» στην αγορά εργασίας στο χώρο.

Την ίδια ώρα και σε ό,τι αφορά το εγχείρημα της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, παρά την οργάνωση και τη δραστηριοποίηση Επιτροπών για το θέμα, σε εκκρεμότητα βρίσκεται σειρά από σημαντικά ζητήματα, όπως η προτεραιότητα της μετάβασης μεταξύ των καναλιών εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, ο καθορισμός του μοντέλου συμπίεσης του σήματος, αλλά και ζητήματα, συχνοτήτων ακόμα και εντός του νομού Αττικής.

Ζητούμενο οι συμπράξεις

Η ανάγκη αλλαγών στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της τηλεοπτικής αγοράς, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη, πράγμα που έχει επισημάνει κατ' επανάληψη τους τελευταίους μήνες, ο Τηλέμαχος Χυτήρης, υφυπουργός Πολιτισμού αρμόδιος για θέματα ΜΜΕ. Οι δομικές αυτές αλλαγές, αποτελούν θέμα βιωσιμότητας για τα κανάλια, αφού θα δώσουν την δυνατότητα να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας στο λειτουργικό κόστος, την ίδια στιγμή που τα διαφημιστικά έσοδα βρίσκονται σε κάμψη.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι στο πρώτο δίμηνο του 2011, η κάμψη στη διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση, ξεπέρασε το 27,31%, πράγμα που υποδεικνύει ότι η μείωση στα πραγματικά διαφημιστικά έσοδα ξεπερνά το 40%.
Σε αυτό το περιβάλλον και ενώ μια τηλεοπτική επιχείρηση εθνικής εμβέλειας, βρίσκεται κυριολεκτικά στο «χείλος του γκρεμού», προωθείται, σύμφωνα με πληροφορίες η ρύθμιση της συνεργασίας μεταξύ καναλιών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια αλλαγή στον προβλεπόμενο -από το νόμο- αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού.
Η περίπτωση των συγχωνεύσεων, είναι αρκετά δυσκολότερη. Στο θέμα αυτό, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις, ζητούν να ισχύσει το καθεστώς που ισχύει στις ανώνυμες εταιρείες.


Ο προβληματισμός στο θέμα αυτό αφορά τις συχνότητες των τηλεοπτικών επιχειρήσεων που θα θελήσουν να συγχωνευθούν, αφού αν πρόκειται να διατηρηθούν και οι δύο κάτω από μια επιχείρηση, θα πρέπει να αλλάξουν οι διατάξεις για τα ποσοστά ιδιοκτησίας σε ενημερωτικό μέσο, ενδεχομένως και η ίδια η κατηγοριοποίηση μεταξύ ενημερωτικών και μη ενημερωτικών.
Ειδικότερα θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να μπορεί μια τηλεοπτική επιχείρηση, να αλλάξει το χαρακτήρα του προγράμματός της -που έχει προσδιορίσει στη δήλωση του 2007-, πράγμα που με το ισχύον πλαίσιο δεν γίνεται. Στο πλαίσιο αυτό, η πλευρά της κυβέρνησης, αναμένει προτάσεις από την πλευρά των καναλιών.

Τα βήματα της μετάβασης

Στη «δύσκολη φάση», φαίνεται να έχει εισέλθει το θέμα της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση. Μετά τη σύσταση των ειδικών Επιτροπών από το υπουργείο Μεταφορών και μετά τις πρώτες πανηγυρικές συνεδριάσεις, επετεύχθη ο προσδιορισμός ομάδων και υποομάδων εργασίας, δεν επετεύχθη ωστόσο -και παρά το επείγον της υπόθεσης-, συμφωνία στα αυτονόητα. Την ίδια ώρα πληροφορίες λένε ότι το αρχικό «καλό κλίμα», έχει αρχίσει να ηλεκτρίζεται.
Ακόμα υπάρχει διαφορά στο μοντέλο συμπίεσης του ψηφιακού σήματος, μεταξύ των σταθμών εθνικής εμβέλειας και των περιφερειακής εμβέλειας (mpeg4 και mpeg2), ενώ επισημαίνεται ότι ακόμα και σε ό,τι αφορά το επόμενο σημείο μετάβασης (20 Μαΐου στο Δοβρούτσι) παρά την επίσημη ανακοίνωση της Επιτροπής, για κοινή μετάβαση Digea, ΕΡΤ και περιφερειακών, το θέμα δεν έχει κλείσει.
Τόσο η Digea, όσο και η ΕΡΤ, δεν έχουν ανακοινώσει από την πλευρά τους επίσημα το σημείο αυτό, πράγμα το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, οφείλεται στο ότι, εκκρεμούν ακόμα τεχνικά ζητήματα, που ενδέχεται να αλλάξουν το πλάνο.
Το αν τελικά το επόμενο σημείο κοινής μετάβασης θα είναι το Δοβρούτσι, θα διευκρινιστεί την επόμενη εβδομάδα.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται εξάλλου και το θέμα των συχνοτήτων 54 και 65 του νομού Αττικής, όπου συνεχίζεται η παράλληλη αναλογική και ψηφιακή μετάδοση κ.λπ.
Στο μόνο σημείο που φαίνεται να κινείται κάτι, είναι το θέμα της επικοινωνίας της ψηφιακής μετάβασης προς τους πολίτες, ωστόσο και εκεί φαίνεται να μην έχει υπάρξει συμφωνία για το αν τελικά θα κεφαλαιοποιηθεί ότι έχει γίνει ως τώρα από την Digea.

(Αναδημοσίευση απο nafteboriki.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...