Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Η Google κατηγορεί την Μicrosoft για αντιγραφή των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης


Στελέχη της Microsoft και της Google διασταύρωσαν τα ξίφη τους, όταν η Google κατηγόρησε την Microsoft πωςαντιγράφει τα αποτελέσματα της δικής της μηχανής αναζήτησης και μετά τα εμφανίζει στην Bing ως δικά της. Ο ισχυρισμός αυτός έκανε την εμφάνιση του για πρώτη φορά την Τρίτη το πρωί στο τεχνολογικό blog Search Engine Land, o συντάκτης του οποίου είχε προσωπικά ενημερωθεί από την Google για το θέμα αυτό τις τελευταίες μέρες.

Ο Danny Sullivan είχε γράψει πως η Google διατηρούμε υποψίες σχετικά με πιθανή αντιγραφή των αποτελεσμάτων της από την Microsoft, για συγκεκριμένες περιπτώσεις αναζητήσεων, εδώ και μήνες ενώ πρόσφατα έστησε μία ολόκληρη "επιχείρηση-παγίδα" προκειμένου να το εξακριβώσει. Έτσι για συγκεκριμένες αναζητήσεις που δεν είχαν νόημα άλλαξε τον κώδικα εμφάνισης των αποτελεσμάτων προκειμένου αυτά να είναι αυθαίρετα. Σύμφωνα με την Google τα επίτηδες αυθαίρετα και παράλογα αποτελέσματα που εμφάνιζε η δική της μηχανή αναζήτησης, εμφανίζονταν και στην Βing, κάτι που όπως ισχυρίζεται γίνεται μέσω του Internet Explorer και της γραμμής εργαλείων (toolbar) της Bing.

Όπως αναφέρεται στο blog της Google όλα ξεκίνησαν με τον όρο "tarsorrhaphy", o οποίος αναφέρεται σε μία σπάνια χειρουργική επέμβαση στα βλέφαρα. Πιο συγκεκριμένα οι μηχανικοί εξέταζαν την περίπτωση επιστροφής αποτελεσμάτων σε αναζήτηση με λάθος γραμμένο τον όρο, ως "torsorophy". Μέχρι το καλοκαίρι του 2010 η Bing δεν εμφάνιζε αποτελέσματα στον λάθος όρο ενώ η Google επέστρεφε τον σωστό και διορθωμένο όρο, ως πρόταση, με τα σωστά αποτελέσματα. Προς το τέλος του καλοκαιριού όμως η Bing, στην αναζήτηση "torsorophy", επέστρεφε τα σωστά αποτελέσματα του όρου "tarsorrhaphy" χωρίς όμως τον σωστό όρο ("Μήπως εννοείται.."). Αυτό ξένισε τους μηχανικούς της Google οι οποίοι απόρησαν με το πως μία μηχανή αναζήτησης ενώ λαμβάνει ως είσοδο τον λάθος όρο, εμφανίζει τα σωστά αποτελέσματα.
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  google.jpg Εμφανίσεις:  74 Μέγεθος:  77,9 KB
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  bing.jpg Εμφανίσεις:  71 Μέγεθος:  63,5 KB

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με το blog της Google, κίνησε τις υποψίες των μηχανικών της οι οποίοι άρχισαν να εντοπίζουν ολοένα και πιο συχνά αποτελέσματα (url) της Google στην μηχανή αναζήτησης της Microsoft. Eντόπιζαν όλων των ειδών τα αποτελέσματα ακόμα και αυτά που η Google θεωρούσε λάθος στον αλγόριθμο της. Οι υποψίες αυξήθηκαν περαιτέρω όταν τον Οκτώβριο του 2010 το πρώτο αποτέλεσμα των αναζητήσεων ήταν ολοένα και πιο συχνά το ίδιο στις δύο μηχανές. Για αυτό δημιούργησαν 100 "τεχνητές αναζητήσεις" δηλαδή αναζητήσεις που δεν αναμένονται από χρήστες, όπως το "hiybbprqag". Σε κάθε τέτοια άνευ νοήματος αναζήτηση έβαλαν επίτηδες ως αποτέλεσμα μία πραγματική και μοναδική ιστοσελίδα η οποία όμως ήταν άσχετη με την αναζήτηση.

Για παράδειγμα:
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  google-hiybbprqag-cropped-1.jpg Εμφανίσεις:  87 Μέγεθος:  102,5 KB
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  bing-hiybbprqag-cropped-1.jpg Εμφανίσεις:  76 Μέγεθος:  76,4 KB

Το μόνο προφανές σημείο σύνδεσης του όρου αναζήτησης και του αποτελέσματος είναι πως το τελευταίο εμφανίζεται στην μηχανή αναζήτησης της Google.

Το ίδιο συμβαίνει και με τον όρο "delhipublicschool40 chdjob" αλλά και τον όρο "juegosdeben1ogrande".
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  delhi-google.jpg Εμφανίσεις:  46 Μέγεθος:  54,7 KB
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγέθυνση Όνομα:  delhi-bing.jpg Εμφανίσεις:  45 Μέγεθος:  58,0 KB

Στην εκδήλωση με τίτλο "Farsight 2011: Beyond the Search Box", η οποία διοργανώνονταν από την Microsoft και την Big Think, ο μηχανικός της Google Matt Cutts έθιξε το ζήτημα στην δημόσια συζήτηση και ζήτησε ένα σχόλιο από τον συνομιλητή του στο πάνελHarry Shum, που τυγχάνει αντιπρόεδρος της Microsoft.
"Δεν αντιγράφουμε τίποτα. Πρόκειται για τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε από τους χρήστες και οι οποίοι οικειοθελώς μοιράζονται δεδομένα μαζί μας", απάντησε ο Shum ο οποίος ηγείται του τμήματος ανάπτυξης της μηχανής αναζήτησης της Microsoft.
O Cutts από την Google όμως επέστρεψε στο ζήτημα και πίεζε όλο και περισσότερο τον συνομιλητή του, ο οποίος επέμεινε στην άρνηση. Σε επίσημη ερώτηση του IDG News Service, εκπρόσωπος της Google δήλωσε κατηγορηματικά:
"Οι δικές μας δοκιμές κατέληξαν πως η Bing αντιγράφει τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google.

H Google είναι θετική στον ανταγωνισμό στην βάση της βελτίωσης των αλγορίθμων αναζήτησης και της καινοτομίας, όχι όμως στα ανακυκλωμένα και αντεγραμμένα αποτελέσματα αναζήτησης."
Στην ίδια γραμμή ήταν οι δηλώσεις του Amit Singhal από την Google στο Search Engine Land blog:
"Όλη η καριέρα μου είναι αφιερωμένη στην καλή λειτουργία των μηχανών αναζήτησης και δεν έχω πρόβλημα εάν κάποιος ανταγωνιστής αναπτύξει έναν καινοτόμο αλγόριθμο αναζήτησης. Όμως η αντιγραφή δεν είναι καινοτομία, εξ όσων γνωρίζω."
Στο μεταξύ η Microsoft εξέδωσε ανακοίνωση, με την υπογραφή του διευθυντή της Βing Stefan Weitz, στην οποία αρνείται τις κατηγορίες της Google.
"Δεν αντιγράφουμε τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης της Google. Χρησιμοποιούμε πολλαπλούς τρόπους και προσεγγίσεις για την ταξινόμηση των αποτελεσμάτων. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται η μηχανή στον σκοπό της αναζήτησης και να παρέχουμε στον χρήση πιο σχετικά με την ερώτηση του αποτελέσματα.

Προαιρετικό λογισμικό όπως η γραμμή εργαλείων (toolbar) του Bing στον Internet Explorer μας βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, και είναι ένα από τα πολλά εργαλεία που έχουμε τόσο εμείς αλλά και άλλες μηχανής αναζήτησης για να ταξινομούμε τις ιστοσελίδες."
Προχωρώντας ακόμα περισσότερο ο Shum δήλωσε σε blog πως οι κατηγορίες της Googe αποτελούν "κόλπο βγαλμένο από βιβλίο κατασκοπείας" και όπως όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο με τον οποίο η Microsoft χρησιμοποιεί τα opt-in δεδομένα των χρηστών.

Προς το παρόν δεν είναι σαφές αν η Google σκοπεύει να κρατήσει ανοιχτό το θέμα, κλιμακώνοντας τις ενέργειες της και προχωρώντας ακόμα και σε δικαστική προσφυγή, αν υπάρχει βάση για κάτι τέτοιο. Αυτό που πάντως πέτυχε με σιγουριά ήταν να χαλάσει την εικόνα της Bing σε μία εκδήλωση με χορηγό την Microsoft.


Πηγή: ComputerworldΤhe Register και Google Blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...