Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για τον online τζόγο


Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σχέδιο νόμου που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση, σχετικά με τον τζόγο. Από την ανάγνωση του σχετικού νομοσχεδίου προκύπτουν πολλά ερωτηματικά, που φαίνεται να έχουν αγνοήσει οι παροικούντες την συγκεκριμένη Ιερουσαλήμ. Οι κίνδυνοι είναι πολλοί και ακόμη περισσότερα τα ρίσκα. Όσοι γνωρίζουν τις λεπτομέρειες αποτολμούν να πουν ότι με τα μέχρι στιγμής στοιχεία διασφαλίζεται ένα και μόνο πράγμα. Η κονόμα των ισχυρών που επενδύουν στον τζόγο. Το parapolitika.gr αποκαλύπτει σήμερα τα επίμαχα (αλλά και τα πονηρά) σημεία του νομοσχεδίου.
Το ΣΝ αποτελεί τη συνέχεια της προσπάθειας που καταβάλει η κυβέρνηση, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο όταν τέθηκε σε διαβούλευση το πλαίσιο διαλόγου, για τη ρύθμιση της αγορά των τυχερών παιγνίων στη χώρα. Καταδεικνύει τη συνέπεια των κινήσεων της κυβέρνησης ως προς

την προσπάθειά της να αντιμετωπίσει ένα υπαρκτό και σοβαρό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Με τον τρόπο αυτό και εφόσον στην πράξη λειτουργήσει, δημιουργείται ένα πλαίσιο το οποίο:
o Προστατεύει ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως ανήλικοι ή εξαρτημένοι.
o Να βάλει τέλος στη φορολογική ασυλία των παράνομων.
o Να σταματήσει τα φαινόμενα ξεπλύματος χρήματος.
Όμως, με το Σχέδιο Νόμου που δημοσιοποιήθηκε:
• Αρμόδια Αρχή για την εποπτεία και συνολική παρακολούθηση της εφαρμογής του όλου συστήματος που εισάγεται είναι η υπάρχουσα Επιτροπή Εποπτείας και Έλεγχου Τυχερών Παιχνιδιών που θα μετονομαστεί σε Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Η επιτροπή δηλαδή που από το 2004 επιλαμβάνεται των θεμάτων του κλάδου, χωρίς ομολογουμένως ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, όπως η πρόταση του Νόμου αυτού καταδεικνύει, επεκτείνει τις αρμοδιότητές της αναλαμβάνοντας τον έλεγχο και των VLTs (30.000) και των διαδικτυακών αδειών (μέχρι 50 άδειες). Η επιπλέον βοήθεια που θα έχει η επιτροπή στο ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό όπως διαφαίνεται έργο της θα είναι η πρόσληψη επιπλέον 30 διοικητικών υπαλλήλων και επιπλέον 10 επιστημονικών συνεργατών. Δηλαδή τα άτομα αυτά θα ελέγχουν αποτελεσματικά σε όλη την Ελλάδα και στο Διαδίκτυο όλα τα παραπάνω. Οι άνθρωποι αυτοί καλούνται να διαχειριστούν και να εποπτεύσουν μια αγορά δισεκατομμυρίων €. Θα αμείβονται με το νέο ενιαίο μισθολόγιο και πώς θα κλείσουν τα αυτιά τους στις σειρήνες της διαφθοράς;
• Το ασαφές του τελικού αποτελέσματος, σε συνδυασμό με το μακροχρόνιο της διαδικασίας, μέχρι το Σχέδιο Νόμου να μετουσιωθεί σε Νόμο ψηφισμένο από την ολομέλεια του Κοινοβουλίου (διαβούλευση επί του ΣΝ μέχρι τις 31/1/11, προώθηση του τελικού κειμένου στην επιτροπή της Βουλής, αλλά και στην ΕΕ, αναλόγως της τοποθέτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προώθηση του τελικού κειμένου στην ολομέλεια), διατηρεί το υπάρχον καθεστώς της απορρυθμισμένης αγοράς, με κοντά στα 5 δις να διακινούνται και να χάνονται προς off shore εταιρείες διαδικτυακού τζόγου.
• Γιγάντωση του προβλήματος της συμμετοχής των ανηλίκων, αλλά και των χαμηλόμισθων και όσων προσβλέπουν στην «ανακούφιση» ενός εύκολου κέρδους εν μέσω μιας ιδιαίτερα δύσκολη περιόδου. Δεδομένων των παραμέτρων που αναφέρονται στο ΣΝ ως προς τους χώρους και τον αριθμό των παιγνιομηχανημάτων που θα κατανεμηθούν ανά κατάστημα, και του υψηλού αριθμού παιγνιομηχανημάτων (30.000) που θα κατανεμηθούν στην ελληνική επικράτεια, συνεπάγεται πως στους χώρους που συχνάζουν οι ανήλικοι θα υπάρχουν και «φρουτάκια» (πχ καφετέριες). Επιπλέον, ενώ στο ΣΝ αναφέρεται πως απαγορεύεται οι ανήλικοι να έχουν πρόσβαση σε χώρους που διεξάγονται τυχερά παίγνια, στο αμέσως επόμενο σημείο αναφέρεται πως επιτρέπεται να παίζουν τεχνικά - ψυχαγωγικά παίγνια! Τίποτα δε διασφαλίζει πως δεν θα έχουμε μια επανάληψη των φαινομένων που οδήγησαν στο Νόμο Σημίτη του 2003, δεδομένου του γεγονότος ότι στους ίδιους χώρους θα συνυπάρχουν τυχερά παίγνια που θα απευθύνονται σε ενήλικες τζογαδόρους και τεχνικά - ψυχαγωγικά παίγνια για ανήλικους, αυτήν τη φορά όμως σε μεγαλύτερη έκταση. Το πρόβλημα της συμμετοχής από ανήλικους που μέχρι τώρα σημείωνε έξαρση κυρίως στο διαδίκτυο, τώρα θα το συναντάμε και στους χώρους ψυχαγωγίας τους. (Σημειώνεται πως δεν προβλέπεται κάποιο minimum απόστασης μεταξύ των μαγαζιών που θα έχουν παιγνιομηχανήματα)
Δημιουργείται δηλαδή ένα πλαίσιο ανεξέλεγκτης εκ των πραγμάτων καζινοποίησης της χώρας, προσομοιάζοντας σε μια κακή μίμηση του Las Vegas και του Μακάο σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
• Η νομιμοποίηση του διαδικτυακού τζόγου που επέρχεται μέσω του ΣΝ σε συνδυασμό με τους τρόπους συμμετοχής στα παιχνίδια που αυτό προβλέπει δεν απαντά στο ολοένα και πιο έντονο φαινόμενο που θέλει ανήλικους να παίζουν στο internet μέσω της πιστωτικής και των στοιχείων των γονιών τους, εν αγνοία αυτών.
• Ως ελάχιστο ποσοστό κέρδους ορίζεται το 80%. Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα εθιστικό. Σύμφωνα με μελέτες ως μέγιστο ενδεικνυόμενο προσδιορίζεται το 70%.
• Η πρόβλεψη ότι σε κάθε χώρο θα μπορούν να υπάρχουν από 1 έως 3 VLTs σε συνδυασμό με την εκτενέστατη διασπορά δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε κάποιοι επιτήδειοι με στόχο την αύξηση του κέρδους τους να τοποθετούν δίπλα στα νόμιμα αδειοδοτημένα και παράνομα. Πώς θα ελέγχονται όλοι αυτοί οι χώροι;
• Βασικός στόχος του ΣΝ είναι η είσπραξη εντός του 2011 700 εκατ €. Στόχος όμως που από τη διαδικασία που προβλέπεται και το χρονικό διάστημα που απαιτεί η ολοκλήρωση της είναι πασιφανώς ανέφικτος. (μετουσίωση του Σχεδίου σε Νόμο, προετοιμασία προδιαγραφών προκήρυξης διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, προκήρυξη διαγωνισμού, αξιολόγηση προσφορών, επιλογή αναδόχων)
• Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη επί του ΣΝ περί διάθεσης ή επιστροφής μέρους των κερδών στην κοινωνία, μέσω χορηγιών ή ενεργειών κοινωνικής ευθύνης.
• Το γεγονός ότι οι διατάξεις του παρόντος νόμου δεν εφαρμόζονται για τα τυχερά παίγνια που διεξάγονται κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος στα καζίνο και από την ΟΠΑΠ Α.Ε. και την ΟΔΙΕ Α.Ε., καθώς και ο ορισμός του «Στοιχήματος» που χρησιμοποιείται, καθιστά ασαφές το περιεχόμενο και το ύφος των παιγνίων που θα εισαχθούν στην ελληνική αγορά μέσω των αδειοδοτημένων VLTs και του διαδικτύου.www.parapolitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...