Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Mediαμα: Η επανάσταση του αυτονόητου

Η επανάσταση του αυτονόητου σ' αυτή τη χώρα μπορεί κάποτε να αρχίσει κι από τα πιο απίθανα πράγματα. Το θέμα είναι να γίνει η αρχή. Και οι πρόσφατες δηλώσεις της Έλενας Ακρίτας για την Ρούλα Κορομηλά  και το Big Brother προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται.
Η γνωστή δημοσιογράφος ,ερωτηθείσα για τη Ρούλα Κορομηλά και το ριάλιτι που παρουσιάζει, υποστήριξε το αυτονόητο. Το Big Brother είναι σκουπίδι -όπως και το Next Top Model- και η παρουσιάστρια του δε μπορεί παρά να συνιστά τον καθρέφτη του. Κάθε διαχωρισμός ανάμεσα στα δυο πιο βασικά συστατικά ενός προγράμματος, το concept και τον παρουσιαστή, στερείται ουσίας και περιεχομένου και επομένως χρησιμεύει είτε απλά για να περνάει η ώρα, είτε για... δημόσιες σχέσεις.


Ένας μέσος νοήμων τηλεθεατής προβαίνει ασυναίσθητα στην παραπάνω ανάλυση και συνεπώς δεν παραξενεύεται  από τα λεγόμενα της κυρίας Ακρίτα. Οι παρουσιάστριες όμως των εκπομπών καλόπιστης κοινωνικής κριτικής και τα ''εκλεκτά'' τους πάνελ είναι φυσικό να ιντριγκάρονται από τις δηλώσεις αυτές, από τη στιγμή που τηλεπερσόνες όπως η Ελένη Μενεγάκη και η Ρούλα Κορομηλά αποτελούν ,έστω και υποσυνείδητα, τα είδωλα τους. Βγάζοντας ,λοιπόν, στη σέντρα αυτές τις δηλώσεις, στην πραγματικότητα επιχειρούν να προστατεύσουν τους ίδιους τους τους εαυτούς και τα -μάλλον ανεκπλήρωτα- όνειρα που τρέφουν. Γιατί αν είχαν ως δημοσιογραφικά πρότυπα το Σταύρο Θεοδωράκη, τον Κώστα Χαρδαβέλλα  ή τον Παύλο Τσίμα ... ε δε θα σοκάρονταν κιόλας από την κριτική που άσκησε μια κυρία για μια άλλη κυρία που δεν καθιερώθηκε ούτε για τις έρευνες και τα αξιόλογα ρεπορτάζ της ούτε για τις ποιοτικά ψυχαγωγικές εκπομπές που παρουσίασε, αλλά για ορισμένα εμπορικά show και  πρωινάδικα που επιμελήθηκε, άλλα με μεγαλύτερη κι άλλα με μικρότερη επιτυχία.
Στο πλαίσιο της επανάστασης του αυτονόητου μπορεί να ενταχθεί και η πρόσφατη συνέντευξη του Αποστόλη Παπανικολάου, διάσημου φωτορεπόρτερ και δίχως αμφιβολία γνώστη του καλλιτεχνικού γίγνεσθαι. Ο κύριος Παπανικολάου ερωτηθείς για  ειδύλλια αναγνωρίσιμων ηθοποιών, τραγουδιστών και τηλεοπτικών αστέρων, δε δίστασε να ''ξεσκεπάσει'' όσα από αυτά δε θεωρεί αληθινά. Με δεδομένο ,άλλωστε, ότι  ''Ο πραγματικοί έρωτες είναι στις κάμαρες και όχι στις κάμερες'' ( Λάκης Λαζόπουλος), μπορεί ο καθένας να καταλάβει ότι όλα τα άλλα είναι για να γεμίζουν τα lifestyle περιοδικά τις σελίδες τους και να απασχολούνται οι αργόσχολοι.

tvnea.blogspot.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...