Και μείωση του ποσοστού αγγελιόσημου, και συμμετοχή στη διανομή του για τους εαυτούς τους και τους εργαζόμενους διαφημιστικών εταιρειών και υπολογισμός τους με βάσει τη δαπάνη μετά από εκπτώσεις και φόρους. Τίποτε άλλο; Τώρα καταλαβαίνουμε γιατί η "αγορά" δεν θέλει καμία συζήτηση δημόσια για το αγγελιόσημο. Επειδή τις απαιτήσεις της τις έχει ήδη καταθέσει!
(αναδημοσίευση από http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=20&artid=92490)
Της Μ. Παπαχριστούδη
Σε πεδίο έντονης αντιπαράθεσης αναμένεται να εξελιχθεί η συζήτηση για το αγγελιόσημο και τις νέες ρυθμίσεις που προωθούνται για τις ενημερωτικές ιστοσελίδες (sites, portals) στο Διαδίκτυο. Ήδη ζητήθηκαν οι προτάσεις της Ένωσης Συντακτών αλλά και των άλλων φορέων της αγοράς των media (ιδιοκτήτες, τηλεοπτικοί σταθμοί) για το Διαδίκτυο και το αγγελιόσημο στο πλαίσιο της σύνταξης του πολυνομοσχεδίου για τα ΜΜΕ, που αναμένεται προς έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο. Μια πρώτη κουβέντα έγινε την περασμένη εβδομάδα ανάμεσα στα μέλη του ΔΣ της Ένωσης Συντακτών και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιώργο Πεταλωτή, ο οποίος χειρίζεται το θέμα εκ μέρους του Υπουργείου Εσωτερικών.
Η θέση της αγοράς για το αγγελιόσημο είναι γνωστή και δημοσίως διακηρυγμένη. Θεωρείται «απεχθής φόρος επί της διαφήμισης» προς όφελος των ασφαλιστικών οργανισμών στο χώρο των ΜΜΕ. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί το μόνο ασφαλιστικό πόρο των ταμείων, καθώς σε αυτά δεν συνεισφέρουν με το δικό τους μερίδιο εταιρείες Μέσων και κράτος.
(http://greektv-com.blogspot.com/)Η πραγματικότητα αυτή δεν εμποδίζει τους ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών να ζητάνε τη μείωση του αγγελιοσήμου από το 21% που είναι σήμερα στο 10%. Σύμφωνα δε με πληροφορίες μας στις συζητήσεις που διεξάγονται αυτό το διάστημα οι τηλεοπτικοί σταθμοί ζητάνε επιπλέον δύο πράγματα:
Πρώτον, η κατανομή του 10% του αγγελιοσήμου να γίνεται ισόποσα (5%+5%) στα δύο κύρια ασφαλιστικά ταμεία των ΜΜΕ, το ΕΤΑΠ ΜΜΕ και τον ΕΔΟΕΑΠ στα οποία ανήκουν και οι ίδιοι οι εκδότες των εφημερίδων.
Δεύτερον, ο υπολογισμός του ποσοστού αγγελιοσήμου επί των διαφημίσεων να γίνεται στην τελική αξία των τιμολογίων, απαλλαγμένων από εκπτώσεις και επιστροφές! Τυχόν υιοθέτηση μιας τέτοιας πρότασης θα οδηγήσει αυτόματα στη συρρίκνωση των ετήσιων εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία, τα οποία ήδη για το 2010 καταγράφουν μείωση κατά 30%.
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί συντάσσονται με τις διαφημιστικές εταιρείες και την κατηγορηματική άρνησή τους να επιβληθεί αγγελιόσημο επί των διαφημίσεων στο Διαδίκτυο. Η ρύθμιση των διαδικτυακών Μέσων θα περιλαμβάνεται, σύμφωνα με τις αρχικές δηλώσεις, στο νομοσχέδιο-«σκούπα» για τα ΜΜΕ. Ο προσδιορισμός όρων και κριτηρίων για την ένταξη των ιντερνετικών ιστοσελίδων ως μέσων ενημέρωσης εγείρει αυτόματα και θέμα για τις διαφημίσεις σε αυτές. Ήδη εξάλλου με εγκύκλιό του το Υπουργείο Οικονομικών έχει ρυθμίσει την απόδοση φόρων από τη μετάδοση διαφημίσεων στο Διαδίκτυο.
Η αναζωπύρωση της διαμάχης για το αγγελιόσημο αποτυπώνεται παραστατικά και στα αιτήματα που κατέθεσε η Ένωση διαφημιστικών εταιρειών Βορείου Ελλάδος με επιστολή της στον Τηλέμαχο Χυτήρη. Εκτός από τη μείωση του αγγελιοσήμου, ζητείται η πλήρης απαλλαγή για τις τοπικές διαφημίσεις στο νομό Θεσσαλονίκης αλλά παράλληλα η απόδοση του 5% από τις εισπράξεις του αγγελιοσήμου να κατευθύνεται στον ασφαλιστικό φορέα εργαζομένων στις διαφημιστικές εταιρείες!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου