Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Οι τάσεις του 2011 σε Τηλεπικοινωνίες, ΜΜΕ και Τεχνολογία από την Deloitte

Πάνω από το 50% των πωλήσεων υπολογιστικών συσκευών δεν θα είναι προσωπικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αλλά τα λεγόμενα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), tablets και netbooks προβλέπει μεταξύ άλλων η Deloitte στην έκθεση για το 2011 που έδωσε στη δημοσιότητα.

Επίσης, η Deloitte κάνει την πρόβλεψη ότι ο όγκος των δεδομένων που θα «ανέβουν» ή θα «κατέβουν» από φορητές συσκευές μέσω δημόσιων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων πιθανώς να αυξηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς (25-50%) συγκριτικά με αυτά που θα διακινηθούν μέσω των δικτύων ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων, καθώς και ότι, σε παγκόσμια βάση, θα παρακολουθήσουμε 140 δισ. ώρες περισσότερη τηλεόραση μέσα στο 2011.

Σύμφωνα με τη Deloitte, το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες ψηφιακής διακυβέρνησης (eGov) αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από το 90% παγκοσμίως και ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές καινοτομίες όσον αφορά το χώρο των μπαταριών το 2011.

Η 10η έκδοση της ετήσιας αυτής έκθεσης παρουσιάζει την εκτίμηση της Deloitte για τις κυριότερες εξελίξεις των επόμενων 12-18 μηνών οι οποίες αναμένεται να έχουν σημαντικές μεσο- και μακροπρόθεσμες επιδράσεις σε εταιρείες που λειτουργούν στους κλάδους της τεχνολογίας, ΜΜΕ και τηλεπικοινωνιών.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έκθεσης είναι τα εξής:

·«Έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones) και tablets: περισσότεροι από τους μισούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν αποτελούν πια υπολογιστές
Η Deloitte προβλέπει ότι μέσα στο 2011 άνω του 50% των πωλήσεων υπολογιστικών συσκευών δεν θα είναι προσωπικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αλλά τα λεγόμενα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), tablets και netbooks, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 400 εκατ. μονάδες. Παρόλο που οι παραδοσιακοί προσωπικοί υπολογιστές θα παραμείνουν οι κυρίαρχες υπολογιστικές πλατφόρμες, το 2011 μπορεί να αποτελέσει το έτος ορόσημο της μετάβασης σε ένα πιο ετερογενές περιβάλλον.
Επιπρόσθετα, το 2011 άνω του 25% των tablet υπολογιστών ενδέχεται να αγοραστεί από επιχειρήσεις, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται από το 2012 και μετά. Για παράδειγμα, η Deloitte προβλέπει ότι στη διάρκεια του 2011 περί τα 5 εκατ. tablets θα χρησιμοποιηθούν στους κλάδους της λιανικής και της υγείας, λόγω της ευκολίας χρήσης τους, της μεγάλης αυτονομίας των μπαταριών, της ελάχιστης ανάγκης για εκπαίδευση και της ραγδαίας ανάπτυξης εφαρμογών.


Όσον αφορά στα τμήματα μηχανοργάνωσης (IT), το κόστος διαχείρισης ενός μεικτού δικτύου ενδέχεται να είναι πολύ υψηλότερο. Επιπρόσθετα, η Deloitte προβλέπει ότι κανένα λειτουργικό σύστημα ευρείας αποδοχής για υπολογιστικές συσκευές εκτός PCs δεν θα προκύψει στο άμεσο μέλλον. Αυτό ενδέχεται να αυξήσει το κόστος για τα τμήμα μηχανοργάνωσης, τους προγραμματιστές και τις εταιρείες ΜΜΕ.
·Τα ασύρματα (Wi-Fi) δίκτυα συμπληρώνουν τα δίκτυα ευρυζωνικότητας (broadband) για τα «διακινούμενα δεδομένα»
Το 2011 ο όγκος των δεδομένων που θα «διακινηθούν» από φορητές συσκευές μέσω δημόσιων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων πιθανώς να αυξηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς (25-50%) συγκριτικά με αυτά που θα διακινηθούν μέσω των δικτύων ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων. Ο κύριος όγκος της ανάπτυξης αυτής θα προέλθει από τα δεδομένα video.
Όχημα της εν λόγω ανάπτυξης θα είναι η διάδοση των σημείων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων. Για παράδειγμα, η Deloitte προβλέπει ότι το 25% των μεγάλων Βορειο-αμερικάνων λιανεμπόρων, που λειτουργούν μέσα σε εμπορικά κέντρα, θα ξεκινήσουν να παρέχουν δωρεάν πρόσβαση στο internet στους καταναλωτές εντός των καταστημάτων μέσω ασύρματου (Wi-Fi) δικτύου, τάση η οποία θα επεκταθεί παγκοσμίως μέσα στο 2012. Κάτι τέτοιο επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν σύγκριση τιμών όσο ψωνίζουν. Σύμφωνα με τους εν λόγω λιανεμπόρους, το γεγονός αυτό θα τονώσει τον τζίρο τους. Η πρόσβαση σε ασύρματο (Wi-Fi) δίκτυο επιτρέπει επίσης στους λιανεμπόρους να ανταλλάσσουν συγκεκριμένες πληροφορίες με τους πελάτες, όσο οι τελευταίοι βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.
Άλλο χαρακτηριστικό της ανάπτυξης αυτής θα είναι η αύξηση της εισχώρησης Wi-Fichips σε φορητές συσκευές δεδομένων, οι ευκολότερες διαδικασίες πρόσβασης σε Wi-Fi σημεία, καθώς και οι συνεργασίες μεταξύ παρόχων σημείων ασύρματων δικτύων και παρόχων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Οι τελευταίοι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα ασύρματα Wi-Fi ως συμπληρωματικά δίκτυα της ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων και να δημιουργήσουν μεικτά δίκτυα ή να συνεργαστούν με τους παρόχους Wi-Fi δικτύων έτσι ώστε να καταστήσουν την όλη on-line εμπειρία όσο το δυνατόν πιο ομαλή και απρόσκοπτη.Για τις εταιρείες, η ολοένα αυξανόμενη χρήση σημείων ελεύθερης ασύρματης πρόσβασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών επικοινωνίας.
·Η θέση της τηλεόρασης ως κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης θα ισχυροποιηθεί: μέσα στο 2011 οι τηλεθεατές θα παρακολουθούν 140 δισ. περισσότερες ώρες τηλεόραση σε παγκόσμια κλίμακα
Η Deloitte προβλέπει ότι η τηλεόραση θα εδραιώσει τη θέση της ως το κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης, καταρρίπτοντας τις προφητείες επικείμενης παρακμής της. Το 2011, οι τηλεθεατές σε παγκόσμια κλίμακα θα παρακολουθούν 140 δισ. περισσότερες ώρες τηλεόραση. Τα έσοδα από τη συνδρομητική τηλεόραση στις αναπτυσσόμενες χώρες θα αυξηθούν κατά 20%. Η παγκόσμια τηλεοπτική διαφήμιση θα αυξηθεί κατά 10 δισ. δολάρια ενώ θα προστεθούν άλλοι 40 εκατ. τηλεθεατές, με αποτέλεσμα οι τηλεθεατές παγκοσμίως να αυξηθούν σε 3,7 δισ.: αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού.
Η Deloitte αναμένει ότι η τηλεόραση θα διατηρήσει την κυριαρχία της μεταξύ του συνόλου των ΜΜΕ όσον αφορά στα συνολικά έσοδα, τα οποία περιλαμβάνουν διαφημιστικά έσοδα, συνδρομές, χρεώσεις ανά θέαση (pay-per-view) και δικαιώματα τηλεοπτικού προγράμματος. Παρόλη τη διάδοση των Ψηφιακών Καταγραφέων ή DVRs (DigitalVideoRecorders) τα διαφημιστικά σποτάκια 30 δευτερολέπτων δεν θα εκλείψουν. Παρόλο που τα DVRs παρέχουν την τεχνολογική δυνατότητα να «προσπερνά» ο χρήστης τις διαφημίσεις κατά την αναπαραγωγή των διαφόρων προγραμμάτων που έχουν προεγγραφεί, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών DVR ενδέχεται να συνεχίσουν να παρακολουθούν ζωντανά τα περισσότερα τηλεοπτικά προγράμματα.
Παρά τις πωλήσεις δεκάδων εκατομμυρίων συσκευών τηλεοράσεων που προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες αναζήτησης τηλεοπτικών προγραμμάτων, η τηλεθέαση, σε ένα μεγάλο ποσοστό, θα συνεχίσει να βασίζεται στον προγραμματισμό προβολής προγραμμάτων, όπως αυτός γίνεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ή στις μηχανές πρότασης προγραμμάτων που βρίσκονται εγκατεστημένες στις τηλεοράσεις. Η κατ’ επιλογή «κλήση» του τηλεοπτικού προγράμματος από τους τηλεθεατές ενδεχομένως να παραμείνει η εξαίρεση, ίσως λόγω του γεγονότος ότι η τηλεθέαση είναι εγγενώς παθητική ασχολία.
·Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα κορυφωθεί το έτος 2011: το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να ξεπεράσει το 90%
Η Deloitte προβλέπει ότι η χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (eGov) θα κορυφωθεί παγκοσμίως το 2011. Όσον αφορά στις αναπτυγμένες χώρες, το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να ξεπεράσει το 90%, συγκριτικά με το 75% για το 2010. Το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν την eGov αναμένεται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 10%. Κάποιες χώρες αναμένεται ακόμα και να ορίσουν εθνικό Διευθυντή Συστημάτων Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης (ChiefInformationOfficer).
Λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων για κυβερνητική αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, η χρήση διαδικτυακών μέσων ενδέχεται να είναι ολοένα και πιο επιτακτική, αυξάνοντας την απόδοση των επενδύσεων σε υποδομές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Η έλλειψη ικανότητας χειρισμού υπολογιστών ή η έλλειψη διαδικτυακής πρόσβασης δεν αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για την eGov. Εάν οι εφαρμογές σχεδιάζονται με στόχο να επαυξήσουν την προσβασιμότητα, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν κίνητρο για περισσότερους πολίτες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο, σε μερικές περιπτώσεις και μέσω κινητών τηλεφώνων.
·Στριμώχνοντας μέσα τα ηλεκτρόνια: οι μπαταρίες δεν ακολουθούν το νόμο του Moore
Η πυκνότητα της ενέργειας των μπαταριών αναμένεται να αυξηθεί, οι τιμές θα πέσουν και η επαναφόρτιση θα γίνει γρηγορότερη το 2011. Αλλά δεν θα πρέπει να περιμένουμε ότι η εξέλιξη των μπαταριών θα μιμηθεί την αντίστοιχη εξέλιξη στην επεξεργαστική ισχύ των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η οποία, όπως προέβλεψε ο συνιδρυτής της IntelGordonMoore, θα διπλασιαζόταν κάθε 18 μήνες. Όσον αφορά στις μπαταρίες, μία βελτίωση 5% στην απόδοσή τους αντιπροσωπεύει ικανοποιητική τεχνολογική πρόοδο.
Μια εντυπωσιακή τεχνολογική ανακάλυψη όσον αφορά το υλικό θα μπορούσε να αλλάξει το τοπίο, αλλά προς το παρόν τίποτα δεν φαίνεται να υπερισχύει του λιθίου. Όπως υποστηρίζει ένας επιστήμονας, «από δω και πέρα, μιλάμε για τη βελτιστοποίηση της υφιστάμενης χημείας. Δεν υπάρχουν νέα συστατικά που θα μπορούσαν να αυξήσουν την ενεργειακή πυκνότητα». Ενδεχομένως, η δημιουργία ενεργειακά αποδοτικότερων συσκευών θα ήταν κάτι ευκολότερο από το να προσπαθήσουμε να ωθήσουμε την τεχνολογία των μπαταριών να υιοθετήσει το νόμο του Moore.
·Διατηρώντας τη ζωή «ζωντανή»: η μουσική βιομηχανία ψάχνει για νέα ταλέντα
Το 2011 ο κλάδος της ζωντανής μουσικής, με τους διοργανωτές συναυλιών φεστιβάλ να βρίσκονται στο προσκήνιο, θα επεκτείνει τη δραστηριότητα του στη «δημιουργία ταλέντων». Μέχρι τώρα, η πρωτοβουλία στο χώρο αυτό ανήκε στα τμήματα “artist & repertoire” (A&R) των δισκογραφικών εταιρειών. Μετά όμως από μια δεκαετία πτωτικών τάσεων στις πωλήσεις, η επένδυση στο A&R συρρικνώθηκε. Σε κάποιες χώρες, από το 2006 κατρακύλησε περίπου 25% σαν ποσοστό επί των εσόδων. Αντίθετα, η πρώτη δεκαετία αυτής της χιλιετίας έφερε μεγάλη ευημερία στη συναυλιακή μουσική βιομηχανία. Τα έσοδα αυξήθηκαν σταθερά και κινήθηκαν ικανοποιητικά στη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικοί από τους καλλιτέχνες με τη μεγαλύτερη απήχηση στην τελευταία δεκαετία, φθάνουν στην τελική ευθεία της καριέρας τους όσον αφορά τις live περιοδείες. Για παράδειγμα, το 2011 οι βασικοί τραγουδιστές των οκτώ από τα 20 σχήματα με τα μεγαλύτερα έσοδα από live περιοδείες στις ΗΠΑ, θα είναι 60 ετών και άνω. Επομένως, η συναυλιακή μουσική βιομηχανία θα εντοπίσει, θα επενδύσει, θα αναπτύξει και θα εμπορευματοποιήσει την επόμενη γενιά καλλιτεχνών που αναμένεται να γεμίσουν τα στάδια στο μέλλον. Θα χρησιμοποιήσει ποικιλία μεθόδων, από διαγωνισμούς σε φεστιβάλ μέχριεξειδικευμένες υποδομές για τη δημιουργία νέων ταλέντων. Όλοι οι παράγοντες της συναυλιακής μουσικής βιομηχανίας πρόκειται να ενεργοποιηθούν: ιδιοκτήτες χώρων διεξαγωγής συναυλιών, οργανωτές συναυλιών, εταιρείες τηλεοπτικών παραγωγών, γραφεία πώλησης εισιτηρίων ακόμα και καταξιωμένοι δισκογραφικά καλλιτέχνες.isotimia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η τέχνη του σύγχρονου marketing

Το digital αλλάζει το direct   Όπως όλα δείχνουν, στην σημερινή ψηφιακή εποχή, η ανάγκη για ένα πολυδιάστατο «κέντρο επιχειρήσεων» ...